przekazniki swiatel

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

przekazniki swiatel

Postprzez danny.tcz » 5 sie 2013, o 16:55

calkiem niedawno skonczylem projekt przekaznikow swiatel do swojego auta schematu niestety nie moge dodac bo cos z fotosikiem nie tak nie bede sie rozpisywal jakiej grubosci mam kable itp itd
przechodzac do sedna po przekreceniu kluczyka w pozycji na zaplon slychac jak przeskakuja przekazniki lampy nie swieca (z wiazki auta sterowanie 86 i 87a zasilanie swiatel 85 masa z akumulatora 87 + natomiast pod 30 wyjscie na lampy) dlaczego przekazniki przeskakuja ??? czy to normalne czy tak powinno byc ? dodam ze przekazniki dzialaja bo roznica jest i efekt tez zadowalajacy
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

przekazniki swiatel

 

Postprzez prezesik » 5 sie 2013, o 17:10

Mam też dodatkowe przekaźniki. Wg mnie musisz sprawdzić masę, bo chyba gdzieś nie styka.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez danny.tcz » 5 sie 2013, o 22:35

Mase mam prosto z aku do swiatel a na,przekaznik z wiazki swiatel
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez pablomed » 5 sie 2013, o 23:55

87A nie podłączaj schematy na każdym forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danny.tcz » 6 sie 2013, o 15:18

pablomed, duzo czytalem na temat tych przekaznikow zanim sie zdecydowalem na nie
pablomed napisał(a):87A nie podłączaj schematy na każdym forum
masz racje w prawie kazdym temacie i poscie to wyczytalem ... ale wyczytalem rowniez na pokrewnym forum ze podlaczajac zasilanie pod 87a z wiazki auta mozna uniknac calkowitego wylaczenia swiatel podczas awarii przekaznika
i teraz moje pytanie do ciebie pablomed, czy to dlatego ze jest podpiety przewod pod ten pin 87a slysze przekazniki po zaplonie ???
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez prezesik » 6 sie 2013, o 22:16

Tak.

Jak coś to pod 85 podłączasz masę a pod 86 sygnał z wtyczki lampy (mijania lub drogowe) w zależności za które będzie odpowiadał dany przekaźnik, natomiast pod 30 podłączasz gruby przewód do akumulatora (na przewodzie tym powinien być bezpiecznik), do 87 podłączasz też gruby przewód i podłączasz go pod (+) żarówki, za którą będzie odpowiadał. Masę do żarówki też musisz pociągnąć na grubszym kablu.
87a zostawiasz wolny.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez danny.tcz » 7 sie 2013, o 16:25

cytujac sasiednie forum
Po włączeniu reflektorów mijania, pojawia się napięcie i włącza cewkę przekaźnika. To powoduje ODŁĄCZENIE styku 87a od 30 a podpięcie tam 87 i przepływ głównego prądu
co tez tak mam zrobione w razie awarii cewki przekaznika ktory nie przeskoczy ze styku 87a na 87 prad dalej poplynie do lamp tylko ze z oryginalnej instalacji
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez pablomed » 7 sie 2013, o 22:42

niby fakt, tylko po co, komu spalila się cewka przekaźnika? Pomijając po co lepiej rozrysuj jak podłączyłeś bo to wszystko jednak nie tłumaczy cykania po zapłonie, w końcu po zapłonie tam się nigdzie plus nie pojawia tylko dopiero po włączeniu świateł, może jakieś resztkowe napięcie to trzeba by opornik na zasilaniu cewki dobrać
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zico63 » 8 sie 2013, o 10:02

Podłącz Kolego to tylko tak, jak podał Kolega Prezesik25 i kłopoty się skończą.
Podany przez Kolegę sposób podłączenia jest przedobrzony i, jak widać, nie sprawdza się.
Przy okazji, wrzuć link do tych porad.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez adams » 8 sie 2013, o 15:47

danny.tcz napisał(a):czy to dlatego ze jest podpiety przewod pod ten pin 87a slysze przekazniki po zaplonie ?


prezesik25 napisał(a):Tak.


Zico63 napisał(a):Podany przez Kolegę sposób podłączenia jest przedobrzony i, jak widać, nie sprawdza się.


Koledzy a możecie mi wytłumaczyć co ma cykanie cewki przekaźnika do podłączenia styku 87a przekaźnika pod starą instalację ? Jak na mój gust jest sknocone coś wcześniej , a sposób w który kolega ma podłączone jest rzeczywiście bardzo asekuracyjny ale nie powiedziałbym że ZŁY :-|

Jeżeli ma podpięte to tak :

85 - masa
86 - mostek z 87a
87a - przewód od kostki ze świateł mijania
87 - Przewód plusowy bezpośrednio z akumulatora (zabezpieczony po drodze bezpiecznikiem)
30 - przewód DO świateł mijania

to co tutaj ma nie działać ? :-|

Może czegoś nie widzę, ale sam bym to tak u siebie podłączył (o ile by mi sie chciało zad ruszyć z miejsca,żeby zamontować przekaźniki) bo niezbyt ufam cewkom przekaźnika. Ale to tylko moje subiektywne zboczenie jest ;) i domyślam się że milion osób tak jeździ jak piszecie i to zdaje egzamin. Jednak ten jeden na milion przekaźników może być felerny , a jakby zawiódł w nocy przy dużej prędkości to nastaje ciemność w jednej chwili. Pewnie prawdopodobieństwo tego jest tak samo wysokie jak to że jutro spadnie śnieg, ale ... Mi się osobiście podoba 'sposób asekuracyjny'. POZDRO :mrgreen:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 8 sie 2013, o 21:25

U siebie zrobiłem następującą "asekurację":

Oryginalne przewody od świateł (+ mijania i + drogowe) idące do lamp przeciąłem, na każdym przewodzie z jednej strony zalutowałem wsuwkę męską, a z drugiej strony żeńską. W taki sposób każdy przecięty oryginalny przewód mogę ze sobą połączyć w razie spalenia bezpiecznika lub przekaźnika w dodatkowej instalacji.
Przewody (+) zasilające żarówki idące z przekażników podpiąłem pod wsuwki instalacji oryginalnej, a drugą część oryginalnego przeciętego przewodu zaizolowałem.
W ten sposób w razie braku świateł na przekaźnikach szybko przepinam wsuwki, łączę ze sobą oryginalne przewody instalacji świateł i spowrotem mam światła zasilane oryginalną instalacją.
Każdy oryginalny przewód ma swój kolor oraz czarny pasek, także przy ich połączeniu wsuwkami wg kolorów nie ma poblemu.
Oryginalne przewody przeciąłem w miejscu najbardziej dostępnym, czyli nad chłodnicą, a przekaźniki mam schowane w puszce hermetycznej przykręconej do tylnej części obudowy chłodnicy.
Taką instalację posiadam już 5 lat i cały czas te same przekaźniki, także ich trwałość jest dość zadowalająca.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez danny.tcz » 8 sie 2013, o 21:39

Zico63 napisał(a):Przy okazji, wrzuć link do tych porad.

na ten asekuracyjny patent natchnalem sie czytajac post http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=28 niestety nie wiem dokladnie na ktorej byl stronie
adams napisał(a):Jeżeli ma podpięte to tak :

85 - masa
86 - mostek z 87a
87a - przewód od kostki ze świateł mijania
87 - Przewód plusowy bezpośrednio z akumulatora (zabezpieczony po drodze bezpiecznikiem)
30 - przewód DO świateł mijania

to co tutaj ma nie działać ?

dokladnie tak mam to wszystko podpiete a przekaznik przeskakuje po zalaczeniu zaplonu moze to faktycznie resztka jakiegos napiecia zostaje i przekaznik przeskakuje
w takim razie powiedzcie mi czy nie jest to grozne ???
prezesik25, ja mam jeszcze oryginalne przejsciowki z prostokatnych na owalne ktore woze w schowku
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości