PODŁĄCZENIE OBD II

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

PODŁĄCZENIE OBD II

Postprzez glabik95 » 19 sty 2014, o 19:55

Witam. Kupiłem Golfa III 93r po przeróbce silnika z 1.9 TD na 1.9 TDI 90KM. Znalazłem wtyczkę OBDII no ale idąc po kablach okazało sie że jest tylko podłączony + i - czyli czerwony i brązowy. Przez to wówczas samochód nie może nawiązać połaczenia z Vagiem itp. Pomoże ktoś ? Jak i gdzie podłączyć dwa pozostałe kable ? Mam żółty i taki siwo-biały. Jeżeli ten temat już był to bardzo przepraszam jak również przepraszam jeżeli umieściłem go w nieodpowiednij dziale :) Poomóżcie ! Pozdrawiam :)
glabik95
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 19:49
Lokalizacja: dolny śląsk

PODŁĄCZENIE OBD II

 

Postprzez adams » 19 sty 2014, o 20:06

Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez glabik95 » 19 sty 2014, o 20:52

no nie bardzo ale dzięki za chęci :D kable do wtyczki mam podłączone prawidłowo no ale gdzie dalej te kable mają byc podłączone ? tego nie wiem :D
glabik95
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 19:49
Lokalizacja: dolny śląsk

Postprzez killah » 20 sty 2014, o 09:38

jak masz resztę instalacji poprawnie to nad skrzynką bezpieczników masz mostek linii K oraz L i tam podpinasz te 2 kabelki. Tam schodzą się linie K poduszek, abs oraz silnika.
killah
 

Postprzez glabik95 » 20 sty 2014, o 12:07

No dobra :) to już coś :) ale żółty kabel mam wpięty do wtyczki z tym siwym a siwy jest obcięty :) i co z tym dalej zrobić ? :)
glabik95
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sty 2014, o 19:49
Lokalizacja: dolny śląsk

Postprzez killah » 20 sty 2014, o 13:21

glabik95 napisał(a):No dobra :) to już coś :) ale żółty kabel mam wpięty do wtyczki z tym siwym a siwy jest obcięty :) i co z tym dalej zrobić ? :)


Linię L (żółty)masz widocznie ok. L wpina się praktycznie w tym samym miejscu co K nad bezpiecznikami. Niestety nie pamiętam już gdzie dokłądnie to było ale na forum powinno to być. Jak już połączysz od wtyczki obd2 w desce do skrzynki bezpieczników to powino wszystko prażyć. W jak będzie problem to sprawdź połączenia od wtyczki do komputera (sprawdź sobie w schematach sterownika który pin to linia K oraz L) za pomocą miernika czy sygnał idzie.
killah
 

Postprzez pablomed » 20 sty 2014, o 15:24

Konkretnie nie pmogę ale o ile wiem sterownik silnika TD nie miał diagnozy, trzeba gdzieś wyszukać które piny sterownika z Tdi sa odpowiedzialne za OBD i je podpiąc. No i niema obd II w mk3, co najwyżej wtyczka mogła być pojedyncza ale tylko na 4 kable więc to defacto obd I. Będzie trzeba pewnie kable pociągnąć od sterownika bo przy przekładce silnika tego nie zrobiono. Zalezy czy wiązka stara przerabiana czy przyszła razem z zsilnikiem od TDI
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 20 sty 2014, o 16:09

http://lmgtfy.com/?q=golf3+pinout+ecu


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=363729

szukanie nie boli a nikt nie szuka!!! rozpiska pinó skrzynki i ECU jest na necie ale kto by tam na google wchodził bo łątwiej post dac niżposzukac przewodów

obcinanie orzewodów czesto było jako zabezpieczenie przed wpięciem sie i wyłączeniem imobilaizera ale coś za coś
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości