GOLF 3, Auto nie odpala brak iskry POMOCY !!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

GOLF 3, Auto nie odpala brak iskry POMOCY !!

Postprzez wagery » 26 wrz 2013, o 16:56

Cześć, Przepraszam za ten post ale proszę o pomoc.

Otóż wczoraj odpaliłem auto dojechałem do Stacji Paliw około 1km od mojego domu, zgasiłem samochód by zatankować Paliwo Benzynę zapłaciłem przychodzę próbuję odpalić samochód i nic nie rusza nie odpala.. Auto Benzyna/lpg

Przeszukałem wiele forum z podobnymi problemami więc szukam i nie ide na łatwiznę .. ale chcę się upewnić.

Ktoś z tego forum napisał:
wyciagamy przewod z aparatu zaplonu co idzie do cewki zaplonu (ta kostka przykrecona na podszybiu auta) podpinamy do niego swiece i kladziemy tak by byla pewna "masa" druga osoba probuje odpalic auto jezeli iskra jest to cewka jest sprawna jezeli nie ma iskry to cewka jest do wymiany


Czyli mam rozumieć że wyciągam przewód z (ten środkowy), on poprowadzony jest do cewki zapłonowej która znajduje się pod przednią szybą.
Zdjęcie z przewodem który wyciągałem i wkładałem do niego świecę
http://zapodaj.net/6af1e3688e730.jpg.html

Zrobiłem tak wsadziłem świecę, przyłożyłem do silnika, podczas rozruchu nie ma iskry .. czyli padła cewka ? czy coś źle zrobiłem ? Dodam też że nie ma nawet iskry w tej świecy za silnikiem. Proszę o rady ..Obrazek

[ Dodano: 2013-09-26, 19:04 ]
więc co nikt nic nie wie ?

[ Dodano: 2013-09-26, 19:04 ]
więc co nikt nic nie wie ?
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha

GOLF 3, Auto nie odpala brak iskry POMOCY !!

 

Postprzez pablomed » 27 wrz 2013, o 14:09

wagery, czujnik halla do sprawdzenia wg opisów na forum cewka poprzez podmianę z dowlnego auta pokrewnego z lat 90-tych
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez wagery » 27 wrz 2013, o 17:30

a więc tak, teraz dosłownie przed chwilą sprawdziłem cewkę pierw czy jest iskra na świecach na tym przewodzie od cewki no i iskry nie ma,
później sprawdziłem miernikiem cyfrowym

czarny pin miernika dotykamy do brazowego a czerwony pin miernika dotykamy do przewodu czarnego od wtyczki - po wlaczeniu zaplonu powinno sie pojawic napiecie ok 12 V (jezeli nie ma to trzeba szukac dalej

pojawiło się napięcie 12 V, Pomyślałem że przewód który idzie od cewki do aparatu padnięty ale sprawdziłem też i napięcie jest 12 V w przewodzie, dziwi mnie dlaczego jest napięcie takie jakie ma być a nie ma iskry ;/

podpinamy teraz czarny pin miernika pod zielony przewod od wtyczki cewki a czerwony pin miernika pod czarny przewod wtyczki cewki, po wlaczonym zaplonie powinno sie pokazac napiecie ok 12 V i podczas proby odpalania auta bedzie na mierniku skok napiecia, 9 10 12 V bedzie to szybko sie dzialo, wtedy wiemy ze sygnal cewka dostaje, ale nie przekazuje dalej dlatego nie mamy iskry na przewodach

Zrobiłem tak napięcie pokazuje 12V przy włączonym zapłonie. podczas odpalania mam skoki 11-12-13V... Czyli co cewka dostaje sygnal ale nie daje iskry ? więc o co chodzi co mam do wymiany ? bo już się w tym pogubiłem ..
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha

Postprzez łukasz1983 » 27 wrz 2013, o 19:30

wagery,
No to chyba jasne, że jak do cewki dochodzi napięcie, a nie ma iskry to cewka jest do wymiany
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wagery » 27 wrz 2013, o 19:34

no nie wiem czy takie jasne .. bo czytałem że może i dochodzi napięcie ale nie działa czujnik halla więc ;/ ? bo raz ludzie piszą tak a raz inaczej i wymieniac na ślepo to troche lipa
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha

Postprzez łukasz1983 » 27 wrz 2013, o 19:45

wagery, To podjedź na szrot i ugadaj się ze sprzedawcą, że weźmiesz na próbę i sprawdzisz.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wagery » 27 wrz 2013, o 20:25

właśnie trudno mi na szrot sie dostać bo takiego blisko nie ma :) a kupowanie nowych części po kolei sa bez sensu .. czekam na jakąś sensowną odpowiedź :P co pisałem wyżej
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha

Postprzez trojeczkaGT » 27 wrz 2013, o 20:42

cewka wymien cewke czujnik halla tak latwo nie nawala ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wagery » 27 wrz 2013, o 21:07

to wychodzi na to że najlepiej jak wymienie cewkę ;p a jak nie będzie działać to cały aparat zapłonowy ;/ to kupię chyba od razu dwie rzeczy ..

dodam że auto często jak dawałem na luz spadało mi z obrotów i gasło w ostatnim czasei nawet bardzo często ..
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha

Postprzez łukasz1983 » 27 wrz 2013, o 21:22

wagery, Kolego nigdy nie kupuj części jak nie jesteś pewny co nawaliło. Na pewno masz jakiś szrot w okolicy, także poszukaj a znajdziesz. A co do cewki to lepiej kupić używany orginał niż chinola.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wagery » 28 wrz 2013, o 16:51

kupię pierw cewke zapłonową i zobaczę czy zadziała .,, najłatwiej jest ją wymienić najwyżej sprzedam albo oddam ..

powiedzcie mi jeszcze jaką cewkę opłaca się kupić .. nową z allegro czy używana ?

uzywana:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-go ... 96720.html

nowa:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-go ... 17957.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-go ... 78190.html

używane z reguły są orginalne a nowe pewnie zamienniki za taką cenę .. ale doradźcie mi co wybrać .

[ Dodano: 2013-09-28, 17:31 ]
i jeszcze niech ktoś mi napisze co jest do wymiany ..
cewka dostaje prąd sprawdziłem,
przewód od cewki który idzie do aparatu zapłonowego dostaje prąd jak wkładam świece to nie ma iskry "świeca sprawna" .. NIE MA ISKRY

raz wyczytałem że jak nie ma iskry to oznacza że nie działa albo cewka albo czujnik halla .. czujnik sprawdziłem jako tako napięcie mam w nim koło 9v podczas odpalania skacze 3-4-5V skakać ma i niby sprawny ale sam już nie wiem, sprawdzałem to tak że wsadziłem jakiś kabelek do wtyczki tam gdzie jest zielony i podłączylem wszystko razem
wagery
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 gru 2012, o 12:55
Lokalizacja: wiocha


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości