logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 15:12
bezpiecznik
Autor Wiadomość
dlugi422 
Czytacz

Silnik: ABS 1.8 - GAZ
Wiek: 36
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 2011-03-23, 08:02   bezpiecznik

Cześć podpinając się pod temat.Mam vw golf III poj. 1.8 (90 KM) .Po odpaleniu auta ciepłego wskaznik temperatury stoji w miejscu na 70 stopni a przed chwilą było 90 stopni . Pytanko - który bezpiecznik odpowiada za to(zdjęcie)....I gdzie się znajduje czujnik tęperatury (silnika , płynu chodniczego . zdjęcie) bo być może jakiś kabelek odczepił się .( zdjęcie) Dziękuje za pomoc.
 
 
 
patryk1981 
Czytacz

Silnik: 1,9 TD AAZ
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 69
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-23, 10:49   

czujnik temperatury jest w pobliżu termostatu na króćcu ,chyba4 pinowy z kolorową opaską ,a co do bezpiecznika to raczej go nie ma ,ale mogę się mylić :roll:
 
 
 
silspaw 
Badacz tematu

Silnik: 1781 cm
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 204
Skąd: konin
Wysłany: 2011-03-23, 11:07   

Tu masz zdjęcie. Czujnik znajduje się w plastykowym kolanku po lewej stronie pod alternatorem. Kolanko mocowane na 2 śrubki do pompy cieczy chłodzącej.

 
 
 
dlugi422 
Czytacz

Silnik: ABS 1.8 - GAZ
Wiek: 36
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 2011-03-24, 11:16   

Podłączyłem kopa i wyskoczyło (czujnik temp.) a gdzie jest czujnik który odpowiada za temperature pokazaną w liczniku auta ?
 
 
 
patryk1981 
Czytacz

Silnik: 1,9 TD AAZ
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 69
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-24, 11:51   

dlugi422 napisał/a:
Podłączyłem kopa i wyskoczyło (czujnik temp.) a gdzie jest czujnik który odpowiada za temperature pokazaną w liczniku auta ?


no przecież Ci napisałem w pierwszym linku ,że na króćcu 4 pinowy
 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4283
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2011-03-24, 18:51   

na temat czujnika już Ci napisali jest on w króćcu wody który jest wkręcony w bloku silnika z reguły jest on w golfie z prawej strony patrząc od przodu silnika

a bezpiecznika na nim nie ma on podaje informacje prosto do ECU
_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
dlugi422 
Czytacz

Silnik: ABS 1.8 - GAZ
Wiek: 36
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 2011-03-25, 11:40   

w silniku 1.8 czujnik jest po środku silnika może jak
spróbuje zewrzeć we wtyczce pin 2i4 i włącze zapłon . co o tym sądzisz ?
 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4283
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2011-03-25, 12:10   

to lepiej włożyć tam jakiś opornik np 10k Ohm a nie zworkę
_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
dlugi422 
Czytacz

Silnik: ABS 1.8 - GAZ
Wiek: 36
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 57
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 2011-03-25, 12:13   

opornik włożyć we wtyczke ?
 
 
 
patryk1981 
Czytacz

Silnik: 1,9 TD AAZ
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 69
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-25, 12:32   

tak opornik zamiast zworki ,zworka może uszkodzi zegar bo spowoduje maxymalne wychylenie wskazówki i upali bi metal ,tak to się chyba nazywa ,a jak się mylę to mnie poprawią :-P
 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4283
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2011-03-25, 19:52   

nie wiem jaki bimetal ale mniejsza o to

czemu opornik? to wynika z elektroniki podczas zworki jest zwarcie a jak masz zwarcie to opór dąży do czego? poczytaj sobie

opornikiem lub lepiej potencjometrem możesz symulować pracę czujnika temp cieczy
_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
Zico63 
POMOCNIK



Silnik: 1,9 TDI
Pomógł: 235 razy
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 1568
Skąd: B.-B.
Wysłany: 2011-03-25, 20:22   

Wartości rezystora czy potencjometru: od ok. 250Ω (temperatura wskazywana - maksymalna) do ok. 5500Ω (silnik "zimny").
Zwarcie "drucikiem" musiało by być dosłownie na sekundę, a i tak to ryzykowne.
Bezpiecznik w zasadzie jest, ale zabezpiecza on całą deskę rozdzielczą, ma numer 16 :siema:
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 405 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5898
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-03-27, 23:47   

nie bardzo kapuję dlaczego nie wymienić czujnika, ale skoro mowa o oporniku to kolega Zico63 podaje opory dla czujnika od sterowania silnikiem styki 1 i 3 w czujniku. Dla wskazówki na liczniku - styki 2 i 4 w czujniku normy są niecałe pół raza mniejsze, czyli dla 90 stopni ok 130 omów
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska