Za małe napięcie na wtrysku...

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Za małe napięcie na wtrysku...

Postprzez 3d1 » 14 sty 2010, o 01:50

zmagam sie od pewnego czasu z niedzialajacym wtryskiwaczem benzyny.... mam golfa 1.8 ABS i po swapie z 1.6 ABU nie dzialla mi wtrysk benzyny.... wszycsy mowili wymien wtrysk wymien wtrysk..... mam juz 3 wtrysk i nadal nic... po zmierzeniu pradu tzn impulsu jaki daje komp na wtrysk wyszlo jakies 3,8 V a ktos mi mowil ze powinno byc cos kolo 5.4 wiec pomyslalem i z kuzynem podaliśmy na wtryskiwac 6V z prostownika... ku zdziwneniu nas obu wtryskiwacz sikał benzyna jak po***** :) czyli wychodzi na to ze komp podaje za maly prad na wtryskiwacz.... co moze byc przyczyna.... na vwgolf.pl ktos mowil mi ze mam zewrzec jakies dwa wtyki w kompie i bedzie podawal 12V na wtryskiwacz.... tylko obawiam sie czy sie nie dtanie nic z wtryskiem skoro prad podawany powinien byc 2 razy mniejszy.... co wy na to... ??
"Fast Drive...Fast Death..."

My mk3:

http://www.golf3.pl/topics2/my-mk3-p-vt8772.htm
Avatar użytkownika
3d1
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 23:01
Lokalizacja: PKR

Za małe napięcie na wtrysku...

 

Postprzez pablomed » 15 sty 2010, o 20:11

Ja bym jeszcze zanim zabierzesz się za ECU sprawdził jeszcze inaczej napięcie na wtryskiwaczu. Jego kabel plusowy ma takie napięcie jak z aku, tyle że poprzez przekaźnik pompy paliwa, więc to napięcie pojawi się tylko na sekundę po włączeniu zapłonu, chyba że np zmostkujesz na czas pomiaru styki w gnieździe tego przekaźnika. I wtryskiwacz sterowany jest masą z ECU. Nie wiem skąd wziąłeś dane o takich niskich wartościach napięć, zwykłym miernikiem tego napięcia nie zmierzysz bo za krótkie są impulsy, raczej oscyloskop. Sprawdzić też warto dokładnie zmasowanie silnika raz masę do ECU.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez 3d1 » 16 sty 2010, o 00:09

no walsnie nie powiedzialem wszystkiego... jak go kupilem mialem troche namieszane w elektryce... mianowicie pompe paliwa mam odpalaną przez włacznik w kosoli... :/ a nie tak jak powinno byc poprzez przekaźnik w skrzynce bezpiecznikow... :/ czy to moze w czyms przeszkadzac... ???
"Fast Drive...Fast Death..."

My mk3:

http://www.golf3.pl/topics2/my-mk3-p-vt8772.htm
Avatar użytkownika
3d1
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 23:01
Lokalizacja: PKR

Postprzez pablomed » 16 sty 2010, o 16:28

3d1, jasne ale to rzeba rozgryźć, ja napisałem przekaźnik od pompy zasila również wtryski podając im ciągły plus, oraz zasila ównież grzałkę sondy, a minus podaje sterownik silnika. Ogólnie więc można napisac że prawie na 100 procent ta kombinacja się wiąże z niskim napięciem na wtrysku. Ale czy to tylko sam przekaźnik czy coś na kablach kto może wiedzieć na odległość. Proponuję podmień na próbę przekaźnik pompy - pierwszy na dole po prawej. Jeśli nie pomoże to trzeba niestety grzebać po kablach. Pamiętaj o tej sondzie - też może mieszać jeśli coś z jej podłączeneim został skichane, możesz na próbę odłączyć jej wtyczkę.

[ Dodano: 2010-01-16, 15:31 ]
a i zapomniałem o najważniejszym. Jeden z dwóch kabli do wytryskiwacza jest przecięty i oba przecięte kable sa podłączone przez instalatora LPG do przekaźnika umieszczonego pod maską, albo bezposrednio do przełącznika w kabinie - który w sobie ma przekaźnik. Tez się to mogło zepsuć na próbę propnuję połączyć na powrót przecięty kabel od wtryskiwacza
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez 3d1 » 17 sty 2010, o 22:46

a wiec problem rozwiazany.... sterowanie z komputera szło na inny pin na wtrysku... i dla tego nie chcialo dzialac... zmienilem kable i gra az milo :d
"Fast Drive...Fast Death..."

My mk3:

http://www.golf3.pl/topics2/my-mk3-p-vt8772.htm
Avatar użytkownika
3d1
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 23:01
Lokalizacja: PKR


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości