Sterownik Bingo-M ustawienia

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Sterownik Bingo-M ustawienia

Postprzez Grzenio » 30 lis 2008, o 20:05

Czy może ktoś się orientuje jak dobrze(czyt. tryb oszczędny)) ustawić sterownik gazu firmy KME(Bingo-M). Po ostatniej regulacji spala mi w trybie miejskim około 12-14 litrów. Faktycznie nie gaśnie jak dojeżdżam i zjeżdżam ze skrzyżowania. Niestety poziom spalania się drastycznie podniósł. Przed regulacją gazu( w zasadzie zmianą ustawień silnika krokowego) spalanie było na poziomie 10 litrów w cyklu miejskim. Niestety był problem w momencie dojeżdżania(zdarzało się że gasł) do skrzyżownia i zjeżdżania(nie reagował na wciśnięcie pedału gazu). Po przełączeniu na benzynę było OK. Po regulacji problem zniknął, ale spalanie drastycznie wzrosło.
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Sterownik Bingo-M ustawienia

 

Postprzez dziabi3 » 30 lis 2008, o 21:28

posiadam bingo m i znam je na wylot

1 czy masz dostęp do interfejsu i komputera zęby ustawić
2 czy wiesz jakie są obecne nastawy jeśli tak to napisz lub daj scriny
3 jak masz ułożony reduktor w poprzek czy wzdłuz auta
4 jak wgląda twój dolot powietrza


a tak wogule gaśniecie przy dojerzdzaniu do krzyżówki to nie wina złej nastawy kompa raczej wina parownika lub jakąś awaria dolotu np klapki od ciepłego powietrza lub wdmuchiwanie albo wywiewania gazu z dolotu

podaj kilka informacji i dalej zobaczymy

przede wszystkim możesz sprawdzić lewe powietrze bo to podstawa
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Grzenio » 30 lis 2008, o 22:58

1. mam dostęp do interfejsu i kompa
2. niestety niue pamiętam aktualnych ustawień, z tego co wdziałem t nie ma też możliwości zassania ich ze sterowanika
3.jutro spojrzę jak jest ułożony reduktor
4.kolejna niewiadoma , jutro sprawdzę , filtr powietrza był wymieniany jakieś 3miesiące temu

Instalacja była zakłada jakieś 0.5 roku temu. Przejechane jakieś 4-5 kkm. W zasadzie problem z gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i zjężdżaniu pojawił sie po około 300-400km od założenia instalacji. Po pierwszej regulacji bez zmian. Dopiero kolejna regulacja tym razem nastaw silnika krokowego pomogła, ale i spalanie wzrosło.

Od czego zacząć szukać "lewego powietrza" ?
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dziabi3 » 30 lis 2008, o 23:42

od wszystkich wężyków podłączonych do kolektora ssącego

i od zaobserwowania czy niema nigdzie jakich poceń sie z pod uszczelek na dolocie

sprobuj też docisnąć całą przepustnice i obserwować czy sie obroty nie zmieniają

a jak na pb


dobrze by było gdybyś nagrał filmik jakimś scrinerem głównego okna w programie bingo tam gdzie jest odczyt na postoju a potem podczas jazdy z stałymi obrotami na 2 a 3 tys obr i trochę zmiennej hamowanie i ruszanie

i wszystko by było jasne
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Grzenio » 30 lis 2008, o 23:50

Co do jazdy na Pb to nie ma najmniejszego problemu. Autko zachowuje sie idelanie. Przyspieszenie OK. Spalania nie monitorowałem(zawsze mi jest szkoda zalać do pełna :)). Postaram się w okolicach środy-czwartku nagrać taki filmik.
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marek87 » 30 lis 2008, o 23:58

Jeśli to problem z ustawieniem to może zajrzyj na stronkę kme w necie są tam programy i instrukcje co do ustawienia również, sam nigdy nie ustawiałem bo nie mam sprzętu żeby się w to bawić, tak mi się po prostu wydaje,że dzięki temu można sobie samemu sprzęt wyregulować odpowiednio http://kme.eu/programy.html
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez Grzenio » 1 gru 2008, o 00:24

Byłem już na ich stronie. Niestety oprócz suchych instrukcji i programu nie ma tam nic ciekawego. Zależy mi bardziej na doświadzceniu praktycznym uztykowników golf-a III i sterownika Bingo-M. Może jest jakiś wypracowany schemat do 1.6 ABU i ciekawe opinie co bym nie zmieniał nastaw wkółko i nie jeździł bez sensu :).
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marek87 » 1 gru 2008, o 00:32

ja mogę tylko tyle powiedzieć, że mam taki sam sprzęt dokładnie, w wakacje padł mi sterownik wymieniłem i gazownicy mi ustawiali w dobrej firmie i zapytał mnie koleś jak chce żeby jeździł więc powiedziałem,że nie chce go zamulać do najekonomiczniej i niech jeździ optymalnie, teraz w cyklu mieszanym schodzę spokojnie w okolice 8/100 czasem nawet mniej, ale mam teraz kilka miesięcy temu wymieniony filtr powietrza i gazu więc pewnie to wszystko się składa na niskie spalanie
Marek87
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 22:52
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez dziabi3 » 1 gru 2008, o 18:13

jest schemat kolego ale własny wypracowany na podstawie doświadczeń
i czytania

ale jeśli coś nie tak z reduktorem to kicha albo z dolotem powietrza

wiec tak podam ci to co powinieneś mice ustawione przed regulacją

1typ sondy lambda 0-1v
2 punkt neutralny lambda - 0,44 v
3 czas opóźnienia odczytu sondy lambda 0:05
4 ty emulacji sondy lambda może być masa ale zostaw jak masz, jeśli nie masz problemów z jazdą na pb

rodzaj układu zapłonowego- pomijam bo masz na pewno ok

5 typ czujnika tps lin 0-5 v i kabel od tps podpiąć do kabelka na tps samochodu gdzie po wciśnięciu pedału gazu pojawia sie narastająco 5 v ( nie całkiem od zera wciskania pedału)

6 bezwładnosc na biegu jałowym tps ja mam 0.12 v ale nie koniecznie ale w tej okolicy gdzies

7 czas nakładania benzyna gaz 0.1 zależy jak ci sie przełancza z bp na lpg z szarpnięciem , przygaśnięciem czy płynie , możesz po eksperymentować i znaleźć odpowiednią nstawe

8 awaryjny rozruch silnika zaznacz to umozliwia odpalanie z lpg po wcisniecu 15 sekund przycisku g

9 ustawienie wartosci pwa zostaw jak masz ale przewarznie to od 60 do 120 nawet - to nastawa silnika krokowego w ustalonym miejscu to takjakby punkt 0 dla komputera od kturego bedzie zamkał i otwierał krokowca na podstawie nastaw z punktów 0d 10 do 13 które są regulmi otwierania sie i zamykania jakie ty stawiasz

10 min otwarcie na biegu jałowym ok -10 ale dokładnie puzniej

11 max otwarcie na biegu jałowym ok + 15 ale dokładnie puzniej

12 min otwarcie przy duzym opciązeniu -40 nie ustawia sie dokładnie bo silnik musi dostac ile chce

13 max otwarcie przy duzym opciązeniu + 40 nie ustawia sie dokładnie bo silnik musi dostac ile chce

14 zawansowane ustawienia silnika krokowego pierwsze dwie pozycje na 0

a 3 i 4 pozycja + 6

15 skok at do zadanej pozycji wyłączony

16 cut off wyłączony

17 górne ogranicze nie obrotów ile chcesz przewarznie 6 tys

18 temp przełanczanie na gaz tyle ile chcesz zęby ci sie przełączał

19 preferowany typ jazdy normalna


Punkty od 9 do 13 narazie nie ruszaj i zapisz na kartce


i teraz jeśli będziesz miał tak jak napisałem to napisze ci dale co i jak

ale jestem ciekaw jak twój tps jest zrobiony bo to zaważy na nastawach ale tych koncowych



dobra jedziemy dalej

odpalasz auto podpinasz kompa i wchodzisz w zakładek odczyt , oczywiście auto rozgrzane i przełączone na lpg

nastawy z punktu od 10 do 13 dajesz odpowiedni tak

min jałowe -40
max jałowe +40
min obciazenia -40
max obciąrzenia +40

aby na nie blokowały odczytów z powodu złej nastawy tps lub jego braku


najpierw wciskasz gaz i dajesz ok 3 tys obrotów

wskaźnik sondy lambda musi biegać w równych czasach od lewej do prawej jeśli nie to:

- jak zawiesza sie po lewej stronie to zwiększasz nastawę z punktu 9 aż zacznie biegać równo od lewej do prawej

- jak zawesza sie po prawej to zmniejszasz nastawe z punktu 9

jesli sie powiodła nastawa to puszczasz gaz i silnik przewarznie pracuje na jałowych ale niekiedy zdycha albo nie równo pracuje

i znowu patrzysz na wskaznik sondy lambda , musi biegać w równych czasach od lewej do prawej jeśli nie to:

- jak zawiesza sie po lewej stronie to wykrecasz srube na parowniku aż zacznie biegać równo od lewej do prawej

jak zawiesza sie po prawej to wkręcasz aż zacznie biegać równo od lewej do prawej lecz nie koniecznie może sie trochę zawieszać po prawej to uchroni silnik przed gaśnięciem lub przygasanie podczas np włanczania dmuchawy czy świateł ale to nie reguła


i teraz jak ustawiłeś to to powtarzasz od nowa na 3 tys obr i znowu na jałowych

potem spowrotem zapisane nastawy z punktów od 10 d0 13 przywracasz lub dajesz jak ja ci napisałem potem je będziemy korygować


jeśli będziesz miał jakies pytania to pisz a jak to za mocno zakręcone to możemy pogadać na skaj pie lup telefonicznie

to trudne do pojęcia ale ja ci to przedstawiam jak kawa na lawę

aby to wszystko opisać trzeba by dużo stron napisać i nawet sam producent tego nie robi

a zeczywiscie to proste jak drut jak sie pojmie zasada działania ale ja ci jej nie napisałem tylko napisałem jak to ustawic
Ostatnio edytowano 1 gru 2008, o 23:51 przez dziabi3, łącznie edytowano 1 raz
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Grzenio » 1 gru 2008, o 21:45

do "dziabi3" dzięki za wyczerpującą odpowiedź :shock: . Jutro albo pojutrze będę podłączał sterownik gazu do komputera. Brakowało tu(albo nie znalazłem) ustawień na podstawie doświadczeń użytkowników. Zaskoczyłeś mnie barzdo weyczerpującą odpowiedzią. Pewno będę miał jeszcze jakieś pytania jak zacznę grzebać,ale póki co dzięki. Program już przejrzałem offline i na pierwszy rzut oka wszystko jasne.
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 1 gru 2008, o 22:32

dziabi3, opis super, podziwiam, tylko jedna rzecz. Gdybyś rozwinął temat jak ustawiasz parownik śróbą regulacyjną, bo w którymś momencie trzeba to jednak zrobić a sam nie wiem kiedy, na początku chyba? Czy sugerujesz koledze że ma zostawić jak było wcześniej?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Grzenio » 1 gru 2008, o 22:56

dziabi3, reduktor jest ułożony wzdłuż autka, a czy jest to jakaś istotna różnica ? (pewnie tak skoro pytasz:)) , a co do śruby to dołączam sie do pytania pablomed
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości