Regulator napięcia

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Regulator napięcia

Postprzez BORYSKA » 18 gru 2008, o 21:59

Witam.

Mam pytanko gdzie w golfiku znajduje się regulator napięcia? Czy to jego wina że gdy włączę jakiś odbiornik energii to falują mi niskie obroty?
Np gdy włączę awaryjne albo nadmuch w kabinie
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Regulator napięcia

 

Postprzez BialyUst » 18 gru 2008, o 22:04

wydaje mi sie ze to raczej wina silniczka biegu jałowego :P przynajmiej jesli chodzi o obroty / Podłacz pod OBD(Komputer) Pokarze Ci bledy
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez BORYSKA » 18 gru 2008, o 22:09

BialyUst, obroty również gwałtownie spadają mi gdy hamuję na jałowym biegu. Kilkakrotnie już mi nawet zgasł na jeździe, odcięło wspomaganie i mało co nie zaliczyłbym dzwona!!!
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez mani51 » 18 gru 2008, o 22:17

tak samo jest na pb i na lpg?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Zico63 » 18 gru 2008, o 22:32

A konkretnie odpowiadając na pytanie: regulator napięcia jest wbudowany w alternator.
Jednak też polecam kontrolę komputerem, niestety. Ale wówczas jest szansa na uniknięcie kosztownego "trafiania" z wymianą elementów.
Mój TDI, zapraszam w wolnej chwilce, przy: :kawa: moj-golf/vw-golf-1-9-tdi-specjal-zico-s-t12384.html
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez BialyUst » 18 gru 2008, o 22:37

Zico63, dobrze mówi ja bym na twoim miejscu pojechał na OBD samochodu :P czyli na komputer to wszystko wykaże :ok:
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez marcinkoz2910 » 18 gru 2008, o 23:07

BORYSKA, a jak masz wszystko wyłączone to też falują obroty??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez BORYSKA » 19 gru 2008, o 13:35

Jak mam wyłączone odbiorniki to obroty mam w miarę stałe, choć też czasami lubią falować i na benzynie i na LPG. Najbardziej martwi mnie fakt "duszenia" samochodu gdy wciskam i puszczam pedał hamulca. Wtedy tak mu spadają obroty że nawet potrafi zgasnąć. A fakt falowania obrotów zauważyłem jak włączyłem awaryjne - w takt ich pracy obroty silnika spadały i zwiększały się
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez mani51 » 19 gru 2008, o 14:54

moim zdaniem coś jest nie tak z układem od regulacji biegu jałowego tzn albo czujnik położenia przepustnicy albo silniczek krokowy a to że silnik przygasa przy włączeniu jakiegoś odbiornika jest tego wynikiem bo sterownik nie jest w stanie utrzymać zadanych obrotów...w każdym samochodzie tak jest, że słychać zmianę pracy silnika po włączeniu np świateł bo zwiększa się obciążenie, tak samo jest przy "pompowaniu" hamulcem...każdy sprawny układ poradzi sobie z tym i utrzyma obroty...tak więc ja podpiął bym pod kompa a wcześniej sprawdził jeszcze szczelność przepustnicy tzn czy nie łapie lewego powietrza bo jak są problemy z obrotami to bardzo często powodem jest nieszczelność...ja tak miałem że po wyrzuceniu na luz obroty spadały za bardzo a jak do tego jeszcze hamowałem np przed skrzyżowaniem to schodziły nawet poniżej 500 i dopiero po chwili szły w górę i też już byłem bliski wymiany krokowca bo tak mi każdy tu radził a okazało się że wystarczyło zmienić uszczelki przy przepustnicy i wszystkie problemy zniknęły a kosztowało mnie to dokładnie 0 zł i teraz każdemu radzę to sprawdzić a nie od razu wymieniać silniczek za jakieś 300zł
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez BORYSKA » 19 gru 2008, o 15:03

mani51, dzięki za podpowiedź.
Wymieniłem już podstawę wtrysku (tą między przepustnicą a kolektorem dolotowym), wymieniłem również uszczelki pod mikserem do LPG po podejrzewałem ich nieszczelność. Cóż, teraz została mi tylko diagnoza krokowca i czujnika położenia przepustnicy, ale to dopiero jak wyzdrowieję bo grypka mnie rozłożyła... :cry: :cry:

[ Dodano: 2008-12-19, 14:05 ]
Aha, jeszcze jedno. Jak puszczę pedał gazy to obroty nie spadają mi gwałtownie (a wcześniej tak było) tylko powoli
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez mani51 » 19 gru 2008, o 16:47

to zależy co masz na myśli pisząc "powoli"

jeśli przed wymianą podstawy i uszczelek opadały gwałtownie a po wymianie powoli to znaczy, że jednak jakaś mała nieszczelność była i to usunąłeś bo właśnie obroty powinny opadać powoli tzn wolniej niż rosną gdy naciśniesz gaz do podłogi...i im niżej to opadają wolniej ale płynnie

pewnie już to robiłeś ale jak nie to reset kompa napewno nie zaszkodzi a czasem może pomóc
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez BORYSKA » 19 gru 2008, o 19:47

mani51,
obroty powinny opadać powoli tzn wolniej niż rosną gdy naciśniesz gaz do podłogi...i im niżej to opadają wolniej ale płynnie


Z tego co napisałeś to rzeczywiście układ dolotowy mógł być nieszczelny bo przed wymianą obroty spadały gwałtownie, a teraz jak puszczę gaz to spadają powoli
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość