Bingo M nie odcina wtrysku.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Bingo M nie odcina wtrysku.

Postprzez łukasz1983 » 26 sty 2014, o 15:16

Witam.
Panowie potrzebuje potwierdzenia mojej diagnozy,czy Bingo M nie odcina mi wtrysku.

Obrazek
Jak widać na ty schemacie kabel zasilający wtrysk jest przecięty i podłączone są 2 żółte z Bingo,która powinna go odciąć podczas pracy na LPG.
Dziś sprawdzałem miernikiem i podczas pracy na LPG na jednym i drugim żółtym kablu mam około 13,8V,a na tym który idzie do wtrysku powinno być 0V ma rację?
Postanowiłem to sprawdzić,bo mimo jazdy na LPG według mnie BP znika zbyt szybko.
Połowa baku BP mi poszła,a przejechałem około 1300 km,to trochę za dużo według mnie jak na odpalenie i jazda około 1 km na benzynie i tak około 4 razy dziennie?
Dobrze myślę,że po założeniu dodatkowego przekaźnika odcinającego wtrysk podczas jazdy na LPG powinno spaść spalanie BP,jak jeżdżę na LPG?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Bingo M nie odcina wtrysku.

 

Postprzez pablomed » 26 sty 2014, o 17:24

Tak tylko że o ile dobrze zmierzyłeś i jest dobrze podłączone to świadczy to o usterce sterownika Bingo. Możesz oczywiście dać ten przekaźnik podłączony pod zasilanie elektrozaworu. Czyli styki 85 i 86 pod zasilanie elektrozaworu LPG, a do styków 30 i 87a podepniesz te kable od wtyczki wtryskiwacza które teraz są do żółtych.
Wątpliwość jest taka że gdyby wtryskiwacz benzyny w ogóle nie był odcinany tobyś nie dał rady jechać więc przeanalizuj pomiary jeszcze raz.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 26 sty 2014, o 18:01

pablomed, Może źle mierzyłem,dla tego wole się upewnić.
A mierzyłem między - akumulatora (i tego nie jestem pewny,czy tu powinienem mierzyć,czy szukać masy we wtyczce) i na tych dwóch żółtych kablach z centralki (one są podłączone pod fioletowy kabel)
Auto jest żwawe jak na 75km,idzie ładnie od samego dołu,zarówno na BP jak i na LPG.
Centralka raczej jest ok,posiadam interfejs do niej i oprogramowanie,i pokazuje poprawnie,oscyloskop ładnie biega od ubogiej do bogatej,zarówno na wolnych obrotach,jak i podczas jazdy.
A zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie po zdjęciu obudowy wtrysku widać jak podczas pracy na BP wtrysk ładnie podaje benzynę,a podczas przełączenia na LPG nie widzę,żeby lał benzynę.
Spalanie LPG mam na poziomie 9/100,czyli w normie.
Niepokoi mnie tylko spalanie BP podczas jazdy na LPG,około 27 litr BP na 1300 km,z czego może ze 100 km na BP.
A i jeszcze jedno,jak podczas pracy na LPG odepnę wtyczkę od wtrysku to między minusem akumulatora a jednym i drugim żółtym kablem do centralki napięcie spada do 0V.Czym to jest spowodowane?
Nie daje mi to spokoju,i byłem sprawdzić jedną rzecz,odpaliłem,zagrzał się przełączyłem na gaz i przyłożyłem ucho do wtrysku,i go nie było słychać,potem zwarłem ze sobą 2 żółte i było słychać wtrysk (silnik zaczął się dławić i przebierać,przy próbie zwiększenia obrotów dławił się i zgasł) ,stąd wniosek,że jednak wtrysk jest odcinany podczas pracy na LPG.
Tylko skąd tam jest napięcie,i czego znika jak wyciągnę wtyczkę?
Wyczytałem na innym forum,że zasilanie wtrysku jest na kablu biało-fioletowym (na nim tez jest około 13,8V i nie znika po wyjęciu wtyczki wtrysku),a u mnie te 2 żółte z centralki są wpięte w fioletowy.Czy tak powinno być,czy gazownik coś spaprał podczas podłączania?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 27 sty 2014, o 00:28

po mojemu wszystko jest ok. To że benzyny ubywa to po prostu dlatego że na zimnym silniku silnik ciągnie jej olbrzymią ilość na ssaniu i to jest norma. Ale na żółtych kablach nie powinno być plusa kiedy chodzi na LPG, może to jakiś resztkowy plus. Sprobuj wykapować czy przecięty jest kabel plusowy do wtryskiwacza czy masowy - czyli sterujący od ECU
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Reiven » 27 sty 2014, o 15:33

Wtryskiwacz sterowany jest masą, więc + powinien być na żółtym kablu wchodzący z wiązki do sterownika gazu, na wyjściu ze sterownika na wtryskiwacz już nie powinno być +. Skoro po zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza napięcie spada to sprawa jest oczywista po prostu otwierasz obwód który normalnie zamknięty jest przez wtryskiwacz. Jak dla mnie podpiąłeś sterownik gazu nie pod ten kabel. Oczywiście mogę się mylić bo raczej siedzę w dieslach ale po tych objawach to by tak wychodziło.

Obrazek

Jak dla mnie wpiąłeś się w niebieski kabel, a powinieneś w czerwony.
Ostatnio edytowano 27 sty 2014, o 15:42 przez Reiven, łącznie edytowano 1 raz
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 sty 2014, o 15:36

Reiven napisał(a):Jak dla mnie podpiąłeś sterownik gazu nie pod ten kabel.
Nie ja,tylko gazownik,instalka ma 9 lat.
No dobra,ale czemu mam + na obu żółtych podczas pracy na LPG,a wtrysk na bank nie chodzi?

[ Dodano: 2014-01-27, 14:40 ]
pablomed napisał(a): Sprobuj wykapować czy przecięty jest kabel plusowy do wtryskiwacza czy masowy
Żółte są podpięte pod przecięty kabel koloru fioletowego,jest też przecięty kabel biało-fioletowy,i ktoś (pewnie gazownik) go zlutował i zaizolował,i na nim i masie z aku mam też napięcie około 13,8V.
Skąd są tam dwa plusy?Może coś źle mierzę,ale chyba nie,bo masa to masa jest jedna.

Na kablu fioletowym i masa z aku mam impuls po przekręceniu na zapłon,i stały plus jak chodzi silnik,tak samo jest na kablu biało-fioletowym.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 27 sty 2014, o 15:45

Mogło się coś powalić ze sterownikiem gazu, to nie zmienia faktu że nie powinno być tak że po wypięciu wtryskiwacza znika napięcie bo to oznacza że wcinka do LPG zrobiona jest za wtryskiwaczem na kablu sygnałowym a powinna być przed wtryskiwaczem na kablu zasilającym.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 sty 2014, o 15:46

Reiven, Do wtrysku idą 4 kable,fioletowy,biało-filletowy,żółto czarny i brązowy,nie mam takich jak podałeś.

[ Dodano: 2014-01-27, 14:49 ]
Reiven,Złączyłem ten fioletowy bez żółtych z centralki,a te żółte podpiąłem pod biało-fiotetowy,i pomiary były takie same,tylko + nie znikał,jak wyjąłem wtyczkę wtrysku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 27 sty 2014, o 15:51

Kolory kabli dałem przykładowo, masz 4 kable bo dwa są do wtryskiwacza a dwa do czujnika który tam siedzi.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 sty 2014, o 15:56

Reiven, Słuchaj to tak fioletowy i masa wynik 13,8V
biało-fioletowy i masa wynik podobny,to jeden idzie do ECU,a drugi to zasilanie tak dobrze kombinuje?
Na biało-fioletowym mam stały + nawet jak wypnę wtyczkę,to to jest zasilanie wtrysku,a ten fioletowy po wyjęciu wtyczki gubi + to jest to + do ECU?
Dobrze myślę?
Jak tak to pozostałe dwa są do czujnika zasysanego powietrza,ale pojawia się następne pytanie,gdzie jest masa do sterowania wtrysku?

[ Dodano: 2014-01-27, 15:46 ]
Dobra już wiem chyba o co kaman.
Jest tak jak pisze Reiven, gazownik zamiast podpiąć się pod zasilanie wtrysku (w moim przypadku kabel biało fioletowy) podpiął się pod kabel do ECU (u mnie kabel fioletowy)
Po wyjęciu wtyczki na kablu fioletowym znika napięcie,a więc to nie jest zasilanie wtrysku,tylko idzie on do ECU.
Podłączyłem żółte kable z centralki pod zasilanie,czyli kabel biało fioletowy,i od strony zasilania mam napięcie 14,04V,a po wyjściu ze sterownika jest 13,54V.
Może tak ma być,że centralka obniża napięcie o 0,5V i to powoduje wyłączenie wtrysku.
Wcześniej wcięcie było na kablu do ECU (fioletowy),i chodź nie było słychać wtrysku jak chodzi,ani nie było widać,że podaje benzynę,to może troszkę puszczał,bo nie odcinało zasilania,tylko sygnałowy do ECU.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Reiven » 27 sty 2014, o 18:59

Ogólnie to dobrze myślisz, natomiast ja bym się zainteresował tą centralką od gazu, bo różnica 0.5V nie ma żadnego znaczenia dla otwarcia wtryskiwacza, przy rozruchu silnika masz tam dużo niższe napięcie.
Moim zdaniem sterownik gazu powinie całkowicie odciąć zasilanie, chyba że działa na takiej zasadzie że zainstalowany na kablu sygnałowym jakoś filtruje wypełnienie impulsu z ECU do wtryskiwacza i wtryskiwacz nie pracuje.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 sty 2014, o 19:06

Reiven, Zrobiłem tak,że połączyłem kabel fioletowy ze sobą,bez połączenia z centralką,bo wychodzi na to,że to kabel sygnałowy do ECU,a żółtymi kablami z centralki rozdzieliłem kabel biało fioletowy,czyli zasilanie wtrysku.
Jak żółte były podpięte pod fioletowy,jak i teraz pod biało fioletowy to wtrysk na bank nie pracuje na LPG.
Jak mówisz zastosować dodatkowy zewnętrzny przekaźnik odcinający wtrysk,czy zostawić,tak jak jest teraz podłączone pod biało fioletowy?

Teraz to już zgłupiałem całkiem.
W pierwszym poście dałem schemat podłączenia Bingo M i jak dobrze go czytam,to miałem dobrze podłączone,żółte kable z centralki mają być wpięte w kabel sygnałowy z ECU,a nie w zasilający wtrysk.
Tak czy nie?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości