Wymiana uszczelki pod miską olejową.

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

Wymiana uszczelki pod miską olejową.

Postprzez Pro100 » 7 maja 2010, o 22:25

Na początek co nam będzie potrzebne:

<
8.jpg


-uszczelka pod miskę
-klucz 10,11,19
-nowy olej
-nowy filtr oleju
-warto kupić podkładkę do śruby spustowej oleju koszt 1zł
-nie wielki młotek

Jak się do tego zabrać:

1) Najpierw spuszczamy stary olej z silnika.

<
1.jpg


W tym celu odkręcamy nakrętkę wlewu oleju nr1. Następnie udajemy się pod auto :-)

<
2.jpg


Odkręcamy śrubę przez którą spuszczamy olej (klucz nr19). Podstawiamy jakiś pojemnik na stary olej i czekamy do momentu aż zacznie kapać olej. Następnie udajemy się na górę :-) by odkręcić filtr oleju nr2.

2) Gdy już stary olej wyleci zabieramy się za odkręcenie miski olejowej (będą nam potrzebne klucze nr 10,11)

<
3.jpg


Najpierw odkręcamy dwie śruby (osłonę) zaznaczone na niebiesko (klucz nr.11) gdyż odsłoni nam ona dwie śruby misy olejowej zaznaczone na czerwono.
Następnie odkręcamy dwadzieścia śrub trzymających misę olejową zaznaczonych na zielono (18 sztuk) oraz dwie które odsłoniła nam osłona odkręcona wcześniej (2 sztuki). Do tej czynności użyjemy klucza nr10.
Gdy już odkręcimy wszystkie śruby zdejmujemy miskę można ją lekko "popukać" młotkiem aby zeszła.

3) Zdejmując miskę będziemy podziwiać taki widok:

<
4.jpg


Miejsce zaznaczone na zielono należy oczyścić z brudu.

Gdy mamy już wyciągniętą misę, wypadało by ja oczyścić:

<
5.jpg


W tym celu zrywamy starą uszczelkę oraz nożykiem czyścimy pozostałości po niej. Następnie czystą szmatką (aby nie pozostawić brudu) czyścimy misę. Na koniec wkręcamy śrubę spustową oleju z nową podkładką (klucz nr 19).

4) Pozostaje nam przymiarka uszczelki (warto sprawdzić czy np nie ma za mało otworów na śruby).

<
6.jpg


Jeśli wszystko się zgadza i uszczelka pasuję, nie pozostaje nam nic innego jak wkręcić misę na swoje miejsce :-) warto dokręcać ją po przekątnej.
- najpierw 20 śrub dookoła misy (klucz nr 10)
- następnie osłonę 2 śruby (klucz nr 11)

5) Gdy już przykręcimy misę, zostaje nam przykręcenie nowego filtra oleju (przed przykręceniem proszę posmarować uszczelkę olejem). Zatem udajemy się znów na górę :-)

i przykręcamy filtr.

6) Na koniec pozostaje najprzyjemniejsza czynność a mianowicie wlanie do naszego silnika nowego oleju :)

<
7.jpg


Po wlaniu oleju proszę jeszcze raz dokręcić filtr oleju oraz sprawdzić śrubę spustową oleju. Zaleca się przez pierwsze kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów sprawdzać dokręcenie filtra gdyż uszczelka filtra pod wpływem ciepła robi się miękka przez co należy ją dokręcić.

Życzę przyjemnej roboty :!:
Pozdrawiam: Pro100
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Wymiana uszczelki pod miską olejową.

 

Postprzez art1809 » 8 maja 2010, o 00:35

super przymierzam się właśnie do wymiany napewno się przyda
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez Pro100 » 8 maja 2010, o 01:23

Ciesze się że się przyda. Jak jest coś nie jasnego pisz na pw z chęcią pomoge.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron