USA PRZYCISK RYGLOWANIA ZAMKÓW

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

USA PRZYCISK RYGLOWANIA ZAMKÓW

Postprzez variant yacht » 18 maja 2012, o 18:57

MONTAŹ PRZYCISKU RYGLOWANIA DRZWI Z WERSJI USA - NA KONSOLE ŚRODKOWĄ....na początek przytocze stronę teoretyczną opracowaną przez kolegę zico63 cytat ....Po sygnałach z forum, że pozostawienie działającego rygielka jest potrzebne, narysowałem zapowiadany schemat, oparty na dwóch nazwyklejszych chińskich przekaźnikach „do świateł”. Mogą to być także jakiekolwiek inne na 12V ze stykiem przełącznym; jak na schemacie. Podłączenie do przełącznika w desce musimy zupełnie zmienić. Natomiast w rygielku ani w ogóle w drzwiach nic nie ruszamy. Włączamy się w miejscu gdzie jest nam najwygodniej, w kabinie.
Działanie jest proste: w stanie spoczynku rygielek jest normalnie, jak dotąd, połączony z pompką; można nim od środka zamykać i otwierać drzwi. Nowy przełącznik jest w pozycji „0”*).
Gdy chcemy zablokować drzwi nowym przełącznikiem, naciskamy go na „1” – podajemy napięcie na przekaźnik 1 który stykiem ruchomym odłącza pompkę od 87a (od plusa z rygielka) i za ułamek sekundy łączy z masą (87). Ten ułamek sekundy daje nam to, czego brakowało Kolegom przy próbach: daje brak zwarcia w chwili włączania przełącznikiem. Po puszczeniu przełącznika, przekaźnik 1 znów łączy pompkę z rygielkiem (30 do 87a), co daje następną zdobycz: pompka ma ponownie informację o położeniu rygielka i już nie dopompowywuje po ok. 50 sekundach.
Analogiczna sytuacja ma miejsce przy odblokowywaniu drzwi z przełącznika, tylko że przełącznik dajemy na „2”, co uruchamia przekaźnik 2 z zaletami jak powyżej.
A rygielek pojazdu mamy cały czas funkcjonalny: możemy zamknąć drzwi z przełącznika a otworzyć z rygielka, czy na odwrót… Dzisiaj korzystając z powyższego opisu zmontowałem poprawnie działający układ.......Materiały potrzebne to przede wszystkim włącznik rygla wersja usa , dwa przekażniki ( foto,koszt 3-5pln), przydatne są podstawki do przekażników (koszt 1-2pln) , trochę przewodów z czego masowy i do stałego plusa wypadałoby dać grubsze - około 2mm , szybkozłączki , oczko do przykręcenia masy , wtyczki"żeńskie" do zarabiania na kablach, taśma izolacyjna ......Zaczynamy od zdjęcia osłony lewego słupka , oraz osłony pod deską i osłony kolumny kierowniczej , z rozpędu demontujemy panel na konsoli środkowej żeby mieć swobodny dostęp do wiązki kabli za włącznikami.....Na lewym słupku wyszukujemy gniazdo wiązki drzwiowej, wypinamy z niego czarną wtyczkę pierwszą z lewej strony gniazda , wyszukujemy , znajdujemy idący od tej wtyczki przewód w kolorze czarno/czerwony , przy pomocy szybkozłączek wpinamy w niego ( minimum 5cm od wtyczki) dwa przewody z różnokolorowymi kablami ( dla ułatwienia zapisałem który kabel był wpięty bliżej wtyczki- istotne bo kabel wpięty bliżej wtyczki jest kablem wejściowym do "systemu" złożonego z dwóch przekażników, a kabelek wpięty dalej od wtyczki będzie kabelkiem wyprowadzającym sygnał na pompkę) pomiędzy wpiętymi na tym jednym kablu szybkozłączkami zostawiamy około 1 cm przerwy i na tej przerwie przecinamy ów czerwono/czarny kabelek , kabelki wpięte poprzez szybkozłączki wyprowadzamy do góry w okolice kolumny kierowniczej , zarabiamy na nich wtyczki żeńskie które póżniej wg schematu wepniemy w podstawki przekazników( zapisane mamy kolory wyprowadzonych kabli !)

<
1.jpg


na zdjęciu powyżej gniazdo wiązki drzwi i założone szybkozłączki z wpiętymi kablami....następnie na wiązce z lewej strony kolumny wpinamy się w kabelek czerwono/żółty (stały plus 30) na tym wyprowadzonym kablu nie zaszkodzi założyć gniazdka z bezpiecznikiem 7-10A, na końcu zarabiamy wtyk do gniazda przekaznika ( wspólnie z kablem idącym od pinu30 włącznika!)

<
2.jpg


teraz podłączamy przewód z masą, po prawej stronie kolumny na wzmocnieniu pod deską jest nakrętka z masą , kabel masowy grubszy , "rozmnożony" po drodze do trzech wtyków gniazda przekazniów (patrz schemat ) na jednym końcu oczko masy, drugie 3 końce wyprowadzamy na lewą stronę kolumny kier.do przekażników....

<
3.jpg


przechodzimy teraz do usa włącznika z konsoli środkowej, jeśli mamy go z wtyczką to według poniższej rozpiski wtyku włącznika wyprowadzamy kable 31(brąz) i 58b (szaro/niebieski) - podświetlenie nowego włącznika i wpinamy szybkozłączkami w wiązkę włącznika ogrzewania szyby wg powyższych kolorów , pozostałe trzy kabelki wyprowadzamy na lewą stronę kolumny w okolice reszty wcześniej wpiętych kabli , wpinamy w gniazda przekazników wg opisu na schemacie i opisie wtyku włącznika (85/przekaznik1 , 85/przekaznik2)

<
4.jpg

<
5.jpg

<
6.jpg


na końcach 3 przewodów idących od włącznika zarabiamy wtyczki dla gniazd przekazników ( uwaga - przewód stałego plusa 30, wzięty z kolumny i przewód z pinu 30 włącznika zarabiamy na jednej wtyczce i wpinamy w odpowiednie miejsce gniazda przekaznika2 ) wszystkie przewody wyprowadzone na lewą stronę kolumny wpinamy w odpowiednie miejsca na gniazdach przekazników wg poniższego schematu ( przekazniki od strony złączy mają oznaczenia/numery i odnosimy je do oznaczeń schematu )

<
7.jpg

<
8.jpg

<
9.jpg


oczywiście wszystkie nasze wiązki idące z poszczególnych miejsc warto jest owinąć taśma żeby był porządek , na blok przekazników jest idealne miejsce na blasze wzmocnienia pod deską po lewej stronie kolumny ( dobrze jest owinąć to paskiem z gąbki lub kilkoma warstwami taśmy mechatej żeby nie "pukało" nam coś pod deską) , po sprawdzeniu wszystkich połączeń i zadziałaniu układu cieszymy się kolejnym gadżecikiem w aucie :okej: żeby zamknąć rygle prztykamy włącznikiem (około 1sek) u góry, otwieramy naciskając na dole :pub: i co ważne działa zamykanie wszystkich rygli z kluczyka w zamku drzwi , działa zamykanie rygielkiem , działa domykanie szyb z zamka kierowcy , cały układ włącznika z deski działa równiez przy włączonym zapłonie :bajer:
zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY moj-golf/usa-variant-yachtowy-story-t41787.html
variant yacht
Badacz tematu
 
Posty: 220
Dołączył(a): 5 paź 2011, o 14:02
Lokalizacja: warszawa/jozefow

USA PRZYCISK RYGLOWANIA ZAMKÓW

 


- - -



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości