logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 

Strzerz się, liszajec zakaźny - komentuj publikacje. Stylowa porcelana dla kolekcjonerów. Diagnozowanie liszaj rumieniowaty - ważne dane.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: prezesik25
2012-01-23, 19:51
Czyszczenie odmy - fotoporada
Autor Wiadomość
prezesik25 
Paweł



Silnik: 1.4 ABD i 1.9 jtd 115KM
Pomógł: 197 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 4652
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2012-01-03, 15:54   Czyszczenie odmy - fotoporada

Witam wszystkich.

Z uwagi, że sporo jeżdżę i już 3 lata nie czyściłem odmy postanowiłem zajrzeć "co tam słychać".

Potrzebne klucze:
- płaski lub nasadowy klucz nr 10
- imbus nr 5
- śrubokręt plaski/krzyżak

- zaczynamy od zdjęcia pokrywy filtra powietrza ( u mnie jest jeszcze tzw. "UFO" )



- odkręcamy trzy nakrętki ( oryginalnie ), ja kiedyś wstawiłem śrubki - klucz nr 10



- aby zdjąć obudowę filtra powietrza trzeba odłączyć przewód doprowadzający ciepłe powietrze z kolektora wydechowego



- odłączamy gumowy wąż odmy oraz cienki przewód podciśnieniowy sterujący klapką powietrza ciepłe/zimne





- po zdjęciu obudowy filtra mamy większy dostęp do tylnej części silnika



- zaglądamy do węża odmy i ukazuje nam się piękny widok "masła", które zamarza zimą, stąd wywalony olej przez bagnet, czy któryś z uszczelniaczy



- do odmy dołączony jest też cienki przewód gumowy odpowietrzający przestrzeń z pokrywy zaworów



- odłączyłem także przewód doprowadzający gaz do wtrysku, bo mi przeszkadzał



- separator oleju ( odma ) przykręcony jest z tyłu silnika na dwie śrubki imbusowe ( klucz imbusowy nr 5 )





- i nasz imbusik potrzebny do odkręcenia odmy



- po wyjęciu odmy mamy taki widok





- odłączyłem gumowe węże od separatora oleju i wyczyściłem je wkładając stalowy drut przymocowując na końcu jego gąbkę. Po przeciągnięciu drutu z gąbką oczyści nam przewód z zalegającej zawiesiny "masła"





- sam plastikowy separator płuczemy benzynką ekstrakcyjną. Wlewamy ok. 50-100 ml, zakrywamy ręką wyloty i robimy "szejkera", następnie wylewamy. Czynność powtarzamy 2-3 razy aż do całkowitego wypłukania separatora z "masła".
Tak wygląda separator po wypłukaniu





- czyścimy miejsce separatora w bloku silnika z zalegającego oleju



- następnie przykręcamy do separatora gumowe węże i całość przykręcamy do bloku silnika



- przy okazji zmieniamy filtr powietrza



Wszystko skręcamy.

Powodzenia!
_________________

 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska