zgrzyta

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

zgrzyta

Postprzez krzych86 » 17 sie 2009, o 08:48

:niepewny:
Witam wszystkich.
Oto jestaj mój problem:
Usłyszałem swoim przygłuchym lewym uchem (dzieki opuszczonej szybie) że przy ruszaniu pozgrzyta coś w okolicy lewego koła (przód) i zgrzytnie jeszcze na drugim biegu potem juz cisza i wogóle to nie zgrzyta zawsze, własciwie to zawsze ale jak samochód odstoi (np. po nocy). Wczoraj robiłem mały test żeby wykryć/wyczuć kiedy zgrzyta jeszcze czy wogóle tylko przy ruszaniu i okazało się że np. jak hamuje silnikiem i wrzyce trójke to sekundowo coś przy tym kole "zgrzytnie" (w momencie kiedy lekko cofnie samochodem) ale przy normalnym hamowanie nic się nie dzieje.
Jeżdże z tym dziwnym zgrzytem (wogóle niby to zgrzyt niby coś cicho trzaska ale tak jakby się zazębiało coś na coś - no nie wiem, w każdym bądż razie koło zrobi pełny obrót czy dwa i jest cisza) już dobry miesiąc i staram się cos z tym robić, a że sam mało co zagladam w samochód (a raczej pod) polegam w większości na tym co mówią mechanicy. Od tego czasu mam wymienione po obu stronach wachacze, łożyska, przeguby, amortyzatory, poduszki i drążek od kierownicy. Nie wiem już kompletnie w co wsadzić ręcę (a raczej kase). Czy miał ktos taki problem?? Czy macie jakies pomysły??
krzych86
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 08:50
Lokalizacja: Kraków

zgrzyta

 

Postprzez sirGrzesio » 17 sie 2009, o 15:00

a olej w skrzyni sprawdzałeś??odkręć korek wlewowy skrzyni (imbus 17) i wsadź tam palec lub coś dość giętkiego i zobaczysz ile masz i czy masz tam olej
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Procent » 17 sie 2009, o 15:49

No właśnie. Pierwsza sprawa to olej w skrzyni biegów. Zacznij od najłatwiejszych rzeczy. Potem możesz patrzyć sprzęgło (docisk, tarcza itd.)
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzych86 » 17 sie 2009, o 16:09

sprawdzę (nie pomyślałem o oleju)
krzych86
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 08:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinkoz2910 » 17 sie 2009, o 17:53

krzych86, mam tak samo

czytaj --> http://www.golf3.pl/topics7/przegub-czy ... ht=#180968

a na wstecznym też to masz? i jak dohamowywujesz silnikiem to też tak zgrzyta?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez krzych86 » 18 sie 2009, o 07:35

Marcinkoz2910 nie wiem czy mamy tak samo, mój odgłos nie ma nic ze stukaniem wspólnego, ale tak na wstecznym sporadycznie tez usłyszę i przy hamowaniu silnikiem słyszę od razu po wrzuceniu trójki i szybszym niż zwykle puszczeniu sprzęgła, tak zeby lekko cofło samochodem i to od razu "chrup" w okolicy koła, juz tyle się oczytałem po wielu innych forach i nawet znalazłem kolejne okreslenie tego dźwieku "chrupnięcia w kole", cos jakby delikatnie strzelało. Olej w skrzyni jest. Oczytałem się trochę że może pada podejrzenie na sprężynki na tarczy sprzęgła albo wogóle tarcze hamulcowe. Ja się nie znam, nie wiem, za tydzień będę miał kase na tarcze to kupie nowe, da coś to da, nie to będę sie martwił dalej.
krzych86
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 08:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez KristoF » 18 sie 2009, o 22:26

a sprawdzałeś sobie poduszkę pod skrzynią biegów??
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez RONINN » 18 sie 2009, o 23:50

może nic nie wniosę ale przeszłem coś podobnego miesiąc temu , przy ruszaniu po odstanej nocy autem Zgrzyt , przy przerzuceniu biegu z delikatnym szarpnięciem zgrzyt ! objawą umnie był wahacz dokładnie gumy aż tak zużyte na wahaczu że potrafił się ruszyć robiąc zgrzyt , po wymianie dwóch wahaczy z gumami oraz sworzniem , ręką odjoł , dziwny przypadek ale prawdziwy i kosztowny tyle że miałem dwa wahacze z nowymi gumami więc wymienił mi mechanik i po sprawie .
RONINN
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 17:12
Lokalizacja: LUBUSKIE

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sie 2009, o 20:45

krzych86, daj znać czy wymiana sprzęgła pomogła bo wujek mi powiedział dokładnie to samo i zapewnił mnie że to nie od skrzyni biegów pochodzi mój dzwięk
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez krzych86 » 26 sie 2009, o 09:19

krissmysticblau, Roninn, Marcninkoz
Dzięki za wszystkie podpowiedzi, pierwszą rzecz jaką zrobię to wymiana sprzęgła! :looka:
i tu moje pytanie o koszt mniej więcej??
-poduszka pod skrzynią biegów - sam nie wiem jak do niej zajrzeć :-/ więc tym się zajme po wymienie sprzęgła.
a te gumy od wahaczy? mam dwa nowe wahacze, mechanik zakupił w hurtowni (jeden 200zł, mam rachunek), i gość bardzo dokładny, mysle że powiedział by coś o gumach...mam nadzieje. :-|
Dam znać.

[ Dodano: 2009-08-26, 11:15 ]
ło, patrze mniej więcej na komplety sprzęgłowe i mniej jak 4sta to się nie da, no i robocizna... smutnyy
potrzebuje rady skąd kupić taki kpl sprzęgłowy :niepewny: jechać do hurtowni? czy tylko odstawić u mechanika i niech sam kupi?
jeszce spróbuje się pobawić w tarcze hamulcowe, no dziwny ten dżwięk prosto z koła bym powiedział, kurde, musze się z tym przespać :wstyd:

[ Dodano: 2009-08-26, 11:55 ]
:arrow: nie, zdecydowałem że zostaję przy sprzęgle (łożysko oporowe itp.) bo to mi się wydaje najbardziej prawdopodobne.
krzych86
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 08:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez GTI07 » 8 wrz 2009, o 18:44

Sprawdź olej w skrzyni jeżeli odkręcisz korek i będzie z niego wyciekać lekko olej to go wymień(miałem tak przy MKII)Jeżeli nic nie poleci to dolej oleju i zobacz czy się poprawiło.Jak nie to go wymień.Jeżeli po wymianie nic się nie poprawi to znaczy że masz uszkodzony synchronizator :-( ,ą to już jest większa rzeźba :-(.W zasadzie uszkodzony synchronizator nie jest groźny tylko że jak będziesz zmieniać bieg i nie będziesz chciał żeby chrupało to będzie trzeba wolniej to robić przy szybkiej zmianie będzie chrupać.
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości