logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Paweu
2013-02-18, 15:00
zawor przy pompie
Autor Wiadomość
lysutki 
Badacz tematu


Silnik: 1,9 TDi 1Z
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-05, 13:25   zawor przy pompie

auto nie chce zapalac jak postoi kilka godzin...
problem zniknal po remoncie silnika, jednak po kilku tysiacach znow wrocil.

dowiedzialem sie dzisiaj ze byc moze jest to wina zaworu zwrotnego w ukladzie zasilania paliwem. zawor moze byc nieszczelny lub brudny, dlatego jak auto dluzej postoi to uklad sie zapowietrza.

na razie nikt tego nie sprawdzal, poadl pomysl, ale interesuje mnie czy jest to mozliwe i coz to za zawor oraz ile mniej wiecej kosztuje zawor, wymiana, czyszczenie?
_________________
 
 
 
Kasia 
Czytacz
Kasia80


Silnik: 1.6
Wiek: 34
Dołączyła: 16 Lip 2008
Posty: 60
Skąd: Chełm
Wysłany: 2009-06-05, 13:53   

wydaje mi się że jest to możliwe, zadaniem zaworu zwrotnego jest utrzymanie resztkowego ciśnienia po wyłączeniu silnika. Chroni to przed tworzeniem się pęcherzy par paliwa. jeżeli takowy zawór jest niesprawny to powoduje to cofanie się paliwa co powoduje trudności z odpaleniem autka.
_________________
żyjmy tak jakby jutra miało nie być...


mój Goofie---> http://www.golf3.pl/topic...sia-vt13313.htm
 
 
 
lysutki 
Badacz tematu


Silnik: 1,9 TDi 1Z
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-05, 17:50   

dzisiaj znowu, auto postalo, silnik ostyg ale tylko troche, no z 3-4 godz satl, jak wlaczylem to po minucie bylo 70 stopni, wiec na pewno nie ostygl do konca, z 50 stopni musial miec i znow krecilem krecilem i krecilem, w koncu zapalil, chmura poszla z rury i wszystko normalnie juz potem...
_________________
 
 
 
kamyki107 
Berbeć

Silnik: 1.9 td aaz
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 2009-06-05, 19:58   

Koszt takiego zaworka to ok 25 zł , zakładasz go na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy, proponuje tez sprawdzić wężyki gumowe powrotu paliwa od wtrysków, ja miałem taki właśnie problem.Jeden z wężyków był pęknięty i jak tylko trochę postał to trzeba było chełtać ,zmieniłem na nowe i git. :-)
 
 
leopard 
POMOCNIK
kierownik zamieszania



Silnik: TDI
Pomógł: 74 razy
Wiek: 101
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1456
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-06, 15:40   

Kasia napisał/a:
zadaniem zaworu zwrotnego jest utrzymanie resztkowego ciśnienia po wyłączeniu silnika. Chroni to przed tworzeniem się pęcherzy par paliwa. jeżeli takowy zawór jest niesprawny to powoduje to cofanie się paliwa co powoduje trudności z odpaleniem autka

no brawo - lekcje odrobione na medal ;)

co do problemu z 1Z - z którego roku jest to auto ??
_________________
.
http://www.diesel-inside.pl
.
 
 
 
lysutki 
Badacz tematu


Silnik: 1,9 TDi 1Z
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-06, 18:11   

1995, ale to koncowka roku, wiec 1995/1996 model (w numerze VIN jest 96)

[ Dodano: 2009-06-06, 18:12 ]
jeszcze jedno, jakies foto z zaznaczonymi tymi wezykami moze ktos moglby pokazac, bo nie jestem do konca pewien o ktore wezyki chodzi --> kamyki107
_________________
 
 
 
leopard 
POMOCNIK
kierownik zamieszania



Silnik: TDI
Pomógł: 74 razy
Wiek: 101
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1456
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-07, 02:31   

lysutki napisał/a:
1995, ale to koncowka roku, wiec 1995/1996 model

przede wszystkim sprawdź zawór w pompie wtryskowej - zaraz za kroćcem zasilania (ON) jest zaworek który ma za zadanie zapobec cofaniu się paliwa - drugi zaworek jest w głowiczce pompy wtryskowej - w miejscu gdzie wracają wezyki przelewowe ... no i same węzyki przelewowe między wtryskiwaczami - zdarzało sie tak że paliwo podciekało z tych węzyków na goracy silnik i odparowywało - przez co nie było widac miejsca wycieku - po nocnym postoju prowadziło to do zapowietrzenia układu zasilania

BTW - mozesz podac numer sterownika silnika - rozumiem ze w tym aucie siedzi już sterownik 16bitowy (metalowa obudowa)
_________________
.
http://www.diesel-inside.pl
.
 
 
 
lysutki 
Badacz tematu


Silnik: 1,9 TDi 1Z
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 294
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-07, 09:05   

dobra, a gdzie znajde numer, na sterowniku?
_________________
 
 
 
leopard 
POMOCNIK
kierownik zamieszania



Silnik: TDI
Pomógł: 74 razy
Wiek: 101
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1456
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-06-07, 13:33   

lysutki napisał/a:
dobra, a gdzie znajde numer, na sterowniku?

tak będzie tam numer VW/Audi i Boscha - spisz oba te numery ...
_________________
.
http://www.diesel-inside.pl
.
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska