Wywala płyn zbiorniczkiem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wywala płyn zbiorniczkiem

Postprzez tymon » 20 gru 2008, o 15:56

witam. problem jak w temacie. przegladałem juz cale forum na ten temat ale moj problem jest nieco inny, i zaden z tych przeczytanych nie pasuje do mojego problemu. Otóz jakis czas temu zagrzał mi sie silnik do 110 stopni i przy tym wywalilo plyn zbiorniczkem. Zalałem płynu ok 3l i podczas jazdy po ok 10 km znow wywalilo i tem rosła ma. ogrzewania w srodku brak. Zostala wymieniona uszczelka pod głowica bo okazało sie ze po prostu pekła. Wymieniny zostł rowniez termostat. I teraz tak, przy normalnej jezdzie jest ok, temp 85-90 stopni. Termostat sie otwiera, wentylator załacza po ok 90 stopniach. Lecz gdy przeciagne go troche to wywala mi plyn w zbiorniczku przy temp ok 95 stopni. Chlodnica jest ok. przy normalnej jezdzie tem powraca do 85-90 stopni. Nie wim co jest. Mechanik podejrzewa pekniecie głowicy.... Ja nie wim. Prosze o pomoc. Moze zwyczajnie ten nowy termostat za mało sie uchyla?? Pomóżcie.....
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Wywala płyn zbiorniczkiem

 

Postprzez Groch367 » 20 gru 2008, o 16:03

:?: a jaki zakupiles polecam Wahlera orginał 38 zl

uklad masz dobrze odpowietrzony :?: :?:
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez tymon » 20 gru 2008, o 16:06

no wlasnie nie wiem jaki termostat.... układ odpowietrzony
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez SotoM » 21 gru 2008, o 01:56

tymon, żaden Wahler. ja sie przejechałem na tej firmie.kup oryginał i bedziesz miał świety spokuj. ten problem który masz to wina termostatu. jakis czas temu koleś miał taki sam przypadek i tez w TD zmieniłem mu termostat i sie układ uspokoił. termostat poprostu sie nie otwiera maxymalnie i dlatego sa takie przeboje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 21 gru 2008, o 11:23

sprawdź czy ze zbiorniczka idą bąble powietrza - jeśli nie to głowica ok i wtedy proponuję zamienić się z kimś na korki od zbiorniczka wyrównawczego ewentualnie sprawdź stan uszczelki przy nim bo jeśli nie ma przedmuchów do układu chłodzenia to choćby nie wiem co się działo nie powinno wywalić płynu przy 95°C...a sam termostat rzeczywiście może być nie halo ale moim zdaniem jak nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to też będzie się tak robić jak piszesz...poza tym cały korek kosztuje 10zł i wymienisz w pół minuty a termostat to już jest większa robota...tylko podobno są inne korki do diesla a inne do benzyny chociaż nie wiem czemu skoro ciśnienie w układzie chlodzenia ma być takie samo czyli 1,4 do 1,6 bar
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez tymon » 21 gru 2008, o 12:40

korek wymieniłem, uszczelke równiez i termostat tez jest nowy ale z tego co czytałem na forum zdarza sie ze nie otwieraja sie czasem do konca nawet te nowe. Ten sie na pewno w jakims stopniu otwiera bo gdy temmp dochodzi do ok 90-95 stopni widac jak puszcza plyn bo para z chlodnicy leci i włącza sie wentylator wiec ok tylko istnieje mozliwosc ze nie do konca sie otwiera i obieg jeat mały... gdy na postoju sprawdzałem to po chwili temp wrocila do ok 85 stopni lecz gdy przeciągłem go na obrotach to od razu wywaliło płyn zbiorniczkiem :-(
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Rider » 21 gru 2008, o 12:48

ja jednak stawialbym na uszczelke pod glowica!!
widocznie padl jeden kanal i cisnienie idzie w uklad chlodzenia dlatego wywala ci plyn ;-)
ale dla pewnosci sprawdz czy wbiorniczku pokazuja sie pecherze powietrza tak jak poroponowal mani51,

Groch367 napisał(a):uklad masz dobrze odpowietrzony

nawet jezeli uklad bylby zapowietrzony to niema takiej opcji zeby wywalalo mu plyn ;) jak ma zapowietrzony uklad to poprostu niemialby ogrze3wania ;)
a termostat tez niema z tym nic wspulnego gdyz przewaznie padaja jak sa otwarte i wtedy auto bardzo dlugo sie nagrzewa, a nawet jezeli termostat padlby i zablokowal przeplyw to auto szybko by zaczynalo sie gotowac ;)
Volkswagen Klub Polska #853
E-pluribus unum
Avatar użytkownika
Rider
Badacz tematu
 
Posty: 155
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 22:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Groch367 » 21 gru 2008, o 13:13

SotoM, nie wiem co masz do Wahlera ale jest jednym z najlepszych na rynku ja mam go i nie narzekam. Niemcy stosuja ja go rowniez
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez SotoM » 21 gru 2008, o 13:50

każdy wie swoje...ja mam swoja opinine na ten temat i nie mam zamiaru sie z nikim spierać...mam to gdzieś kto co załorzy do swojego auta...ja pisze to co wiem i chce aby temu komuś było dobrze,ale kto jak zrobi to juz jego sprawa - nie moje małpy nie mój cyrk...

[ Dodano: 2008-12-21, 12:53 ]
tymon, a jak odpowietrzałes ten układ?? wlałes płyn i zakreciłes korek i odpaliłes motor aby sie grzał ,tak??-to tak nie rób. połóz korek na stoliku i niech auto chodzi...bo na zakreconym korku to on sie w życiu nie odpowietrzy.a powietrze w środku jest gorace?? oby 2 przewody wchodzace w scianę grodziowa sa gorace??
moze też mieć dość życia pompa wody- wirnik obraca sie na ośce i też bedzie sie wytwarzać taki problem...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 21 gru 2008, o 14:55

tymon napisał(a):widac jak puszcza plyn bo para z chlodnicy leci


jaka para? Przecież tam ma być wszystko szczelne to skąd bierze się para? chyba ży chłodnica cieknie a to by oznaczało że nie jest w najlepszym stanie i może jest przytkana i nie daje rady odprowadzić większej ilości ciepła...ale niepokojące jest to że płyn gotuje się przy 95°C i dlatego twierdzę że nie masz odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jest bardzo prosty sposób żeby to sprawdzić tzn ściągnij wężyk od przelewu przy zbiorniczku i zaślep go a do króćca przystaw wężyk pompki najlepiej z manometrem i sprawdź przy jakim ciśnieniu korek zaczyna puszczać
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez tymon » 21 gru 2008, o 15:07

SatoM układ odpowietrzylem z otwartym korkiem a co do przewodów to obydwa są gorące


mani51 gdy termostat puscił to po prostu polecialo troche pary z zimnej chlodnicy bo na dworzu 0 stopni bylo
tymon
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 10:01
Lokalizacja: WLKP


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron