RÓŻNICA POMIĘDZY 1Z(90KM) A AFN(110KM)

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

RÓŻNICA POMIĘDZY 1Z(90KM) A AFN(110KM)

Postprzez baya5 » 25 lis 2011, o 01:35

witam! wyjasnijcie mi czym rozni sie silnik afn 110 od 1z 90.........oprocz technicznej strony widzenia jakie elementy charakterystyczne wygladu silnika z gory rozroznic zeby rozpoznac dany silnik???????????????? :hyhy:
baya5
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 01:27
Lokalizacja: Cieszyn

RÓŻNICA POMIĘDZY 1Z(90KM) A AFN(110KM)

 

Postprzez BartheZz_3 » 25 lis 2011, o 08:32

Przede wszystkim AFN ma wieksza oslone silnika i to najbardziej sie rzuca w oczy, wlew oleju (z tego co kojarze) jest wyzej osadzony :-P
Kilka elementow jeszcze sie rozni ale to niech ktos dopowie :-P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kryhaziom » 25 lis 2011, o 10:35

BartheZz_3 napisał(a):Przede wszystkim AFN ma wieksza oslone silnika

dokładnie.
afn wygląda tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... 03ns6.jpg/
1z tak:
http://img06.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1871646052

przy zdjętej pokrywie odróżnisz po kolektorach ssacych, a także po zaworkach n75. w Afn jest taki jak zaworek egr (plastikowy), w 1z jest metalowy i wygląda inaczej niż ten od egr.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Piaggio » 25 lis 2011, o 10:53

AFN ma większa pokrywe, ale gdyby ją zdjąc wygląda bardzo bardzo podobnie do 1z, elementem odrozniającym te dwa silniki jest pokrywa zaworów- afn ma kolniez nieco wyzej podniesiony korek wlewu oleju- aby tez pasowal do pokrywy silnika, różnica też jest w zaworku, z tego co kojarze jest jeszcze chyba w innym miejscu ale nie jestem pewien.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez palio » 25 lis 2011, o 18:34

inne wtryski 1z- 0,195 afn - 0,205
inne turbo AFN - VNT ( zmienna geometria łopatek )
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 25 lis 2011, o 19:50

palio45, koledze chodziło o wygląd samego silnika nie o sprawy techniczne :-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez palio » 25 lis 2011, o 20:15

spoko mój błąd ;-)
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kusiu » 26 lis 2011, o 09:07

Nie dam sobie ręki uciąć ale N75 chyba też ma inny wygląd :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez k-m-r1 » 26 lis 2011, o 16:15

http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 38462145_7
zerknij na to foto tu jest 90 jest idento
z tego co mi widomo 110 miały 120 A alternator
a 90 miało 90A alternator chyba że bogatsze wyposażenie ale to musisz sprawdzic
kolejna żacz sprzeczna to niby ten bagnet inaczj ułorzony ale to można podgiąc
za to nie podegniesz turbiny 1z ma bardziej smukłą afn ma jak by ciut wiekszą gdubsza

- Mocowanie turbiny z kolektorem
- Smarowanie turbiny i odpływ smarowania
- Ułożenie i mocowanie gruszki podciśnieniowej sterującej łopatkami.
- Mocowanie wydechu do turbiny

w 1Z jest sterowany ciśnieniem a w AFN podciśnieniem. Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez baya5 » 28 lis 2011, o 00:46

1Z ktore pokazał k-m-r1 rożni sie od 1Z ktore pokazał kryhaziom...?????
http://img09.allegroimg.p...21/1938462145_7 jest inne niz http://img06.allegroimg.p...4/60/1871646052 (DWIE GRUBE RURY W JEDNYM SCHODZA W DOL A W DRUGIM NIE) DLACZEGO??
baya5
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 01:27
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez k-m-r1 » 28 lis 2011, o 16:15

baya5, ten 1z który nie pasuje to jakas dubanina dozel ma klemy od aku po prawej stronie blirzej koła ale to można obrucic pozatym zobacz ile tam przewodów na dziko wpiętych jest
rury nawet te same tylko inaczej poukładane
pewnie ma IC od meganki pod chłodnicą
no dlamnie jakas dubanina jak kozy w nosie nie pasuje ale 1z jest :P
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez slawek5t » 28 lis 2011, o 17:50

Ja mam takie jak tu :
http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 38462145_7

Tamten to pewnie przeróbka.

baya5, popraw linki
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości