płyn ucieka górą

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

płyn ucieka górą

Postprzez patryk256 » 18 sie 2008, o 13:25

witam Wszystkich uzytkowników forum.Od pewnego czasu mój golfik wyrzuca płyn chłodzenia górą.Zjawisko to zauważyłem podczas tych bardzo gorących dni.Wygląda to tak, ze z temperaturą nie ma żadnego kłopotu nawet po tym jak płyn zostanie wyrzucony wskazówka stoi na 90stopniach.Nie ma zadnych dziwnych nalotów na korku od oleju i w zbiorniczku wyrównawczym.przewody sa w normie.Mam podejzenie ze chlodnica moze byc zabita i tu pytanie czy te udrażnacze daja jakis efekt i gdzie sie je wlewa????zjawsko wyrzycania płyny co dziwniejsze zauważyłem pokonując trase a nie po dlugim jeżdzeniu w korkach w mieście czekam na podpowiedzi w pozdrawiam:)
patryk256
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 18:58
Lokalizacja: Białystok

płyn ucieka górą

 

Postprzez marcinkoz2910 » 18 sie 2008, o 16:07

górą tzn gdzie dokładnie??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez SotoM » 18 sie 2008, o 16:56

sprawdż w kostce włacznika wentylatora czy wentylator sie załączy. termostat sie otwiera??goracy jest przewód dolny tak samo jak górny??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez patryk256 » 19 sie 2008, o 08:08

dolny przewód jest tak samo ciepły jak górny.termostat sie otwiera, wentylator sie włancza.Wczoraj jezdzilem troche ostrzej i jak zgasiłem silnik poziom płynu był ponad maksimum.Po ostygnieciu silnika poziom w zbiorniczku sie nie zmienił.
patryk256
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 18:58
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SotoM » 19 sie 2008, o 19:09

patryk256 napisał(a):dolny przewód jest tak samo ciepły jak górny.termostat sie otwiera, wentylator sie włancza.Wczoraj jezdzilem troche ostrzej i jak zgasiłem silnik poziom płynu był ponad maksimum.Po ostygnieciu silnika poziom w zbiorniczku sie nie zmienił.

zmień termostat mimo wszystko. przerabiałem identyczny temat tylko ze TD. i była wina termostatu. poprostu nie otwierał sie całkowicie tylko sie uchylał na 2mm i poprostu był nie odpowiedni przepływ wody schłodzonej i też wywalało mu płyn do góry zbiornikiem wyrównawczym. ale rób jak uwazasz. koszt termostatu WAHLER'a 40zł. na warsztacie mysle ze 100zł cie skasuja za wymiane jego...wybór nalezy do ciebie
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinkoz2910 » 19 sie 2008, o 22:56

a panowie nie wzieliście pod uwagę najprostrzego... może być nieszczelny korek w zbiorniczku wyrównawczym... kumpel miał teraz niedawno taką samą sytuacje w MK2 i winą był nieszczelny korek... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez czepi » 19 sie 2008, o 23:03

sprawdzić też trzeba czy wokół króćca wychodzącego z bloku silnka nie ma białego nalotu.... to może wskazywać że o-ring w tymże króćcu jest już do niczego i trzeba taki króciec wymienić... to koszt kilku złotych.... taki wyciek jest dość trudny do zlokalizowania płyn chłodzący po wycieku szybko odparuje i za bardzo nie widac gdzie ucieka... jedynie taki biały nalot pozostaje po odparowaniu.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości