piszczenie paska

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

piszczenie paska

Postprzez starszy122 » 1 wrz 2009, o 16:01

witam, mam problem z piszczeniem na wolnych obrotach, kumpel mi doradził że to pewnie napinacz, co o tym myślicie ? miał ktoś taki problem ? jeżeli to ten napinacz to ile taka część kosztuje ? Pozdr.
Avatar użytkownika
starszy122
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Śrem

piszczenie paska

 

Postprzez e2 » 1 wrz 2009, o 16:41

Rolka napinacza piszczy - tak było u mnie. Nie jest to dużo, ja się w 100zł zmieściłem z kosztem. Natomiast cały napinacz to koszt 250-300zł o ile mnie pamięć nie myli.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez starszy122 » 1 wrz 2009, o 20:16

z podziękowaniem, jutro skocze do mechaniola , mam nadzieje że się nie mylisz i to tylko rolka :) pozdr
Avatar użytkownika
starszy122
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Śrem

Postprzez Z.Y.G.A » 1 wrz 2009, o 21:26

Który pasek ci psizczy kolego? a może wystarczy tylko naciagnac
Avatar użytkownika
Z.Y.G.A
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 12 cze 2009, o 16:14
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Postprzez Repsol » 1 wrz 2009, o 22:21

starszy122, zanim kupisz rolkę napinającą sprawdź w jakim stanie masz tulejki na ramieniu samonapinacza.

Zakładam, że piszczy Ci pasek alternatora (wielorowkowy)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez starszy122 » 3 wrz 2009, o 16:52

tak piszczy pasek od alternatora, gdy go psiknąłem delikatie wd40 to na moment przestał piszczeć, naciąg jest raczej dobry
Avatar użytkownika
starszy122
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Śrem

Postprzez Karol B. » 3 wrz 2009, o 22:24

Mi tez kiedys piszczal, profilaktycznie go wyjalem, obejrzalem i powyjmowalem srubokrecikiem wszystkie malutkie kamyczki jakie sie w niego nawbijaly, nastepnie zalozylem i cisza... ;-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Repsol » 3 wrz 2009, o 22:28

starszy122, jak piszczy Ci ten pasek, to wtedy rolka razem z ramieniem napinacza skacze jak szalona czy raczej chodzi płynnie :?:
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 3 wrz 2009, o 22:54

a moze kwestia wymiany samego paska. skoro przestaje piszczeć jak psikniesz na pasek to ...... a nie napinacz...a po rozgraniu przestaje tak...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez starszy122 » 4 wrz 2009, o 16:29

nie przestaje , piszczy cały czas na wolnych obrotach, kupiłem dzisiaj paski, jutro wymienie i sprawdze co piszczy

[ Dodano: 2009-09-04, 17:08 ]
Repsol- rolka nie podskakuje jak szalona, są pewne drgania ale minimalne i płynne

[ Dodano: 2009-09-04, 17:11 ]
powiedzcie mi koledzy jak się ściąga ten mały pasek klinowy na dole, bo jeżeli chodzi o ten na alternatorze to wystarczy odgiąć napinacz tak ?
Avatar użytkownika
starszy122
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Śrem

Postprzez SotoM » 5 wrz 2009, o 00:34

starszy122 napisał(a):to wystarczy odgiąć napinacz tak ?
tak
starszy122 napisał(a):jak się ściąga ten mały pasek klinowy na dole,
musisz poluzować pompe wspomagania kierownicy. potrzebny cie bedzie klucz 13mm , 16mm oraz 22mm. luzujesz 2ie sruby regulacyjne(kontry) i na górze przy łapie(siodle pompy) luzujesz śrubę kluczem 16mm a 22 kręcisz nakretką zabkowaną po stronie paska na dole.
sprawdź kołko wolnobierzne alternatora. jak zdejmiesz pasek to chwyć zakółko(trzymaj je) i rusz dłonia energicznie w prawo i zatrzymaj nie puszczajac go powinieneś pod rekapoczuć obracanie sie oski alternatora. jesli tak jest to jest sprawne jeśli staje odrazu to do wyminany,
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez starszy122 » 5 wrz 2009, o 18:51

a więc wszystko jasne, wymieniłem paski i okazało się ze to wielorowkowy piszczał :roll: wymieniłem też olej i filtry, autko dostało troche świeżości :lol: dzięki za pomoc koledzy
Avatar użytkownika
starszy122
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:37
Lokalizacja: Śrem


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości