objawy padajacej turbiny TDI 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

objawy padajacej turbiny TDI 1Z

Postprzez marcin2105 » 6 maja 2010, o 20:08

Witam
Tak jak w temacie mam pytanko jakie sa objawy padajacej turbiny. Bo od jakiegoś czasu zauważyłem ze porzy małych obrotach tak koło 1200 coś wyje, na postoju też jak wcisne gaz. Przy wyzszych obrotach tego nie słychać nie ma także spadku mocy,
czy to może być turbo?? i czy mozna z tym jezdzić
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

objawy padajacej turbiny TDI 1Z

 

Postprzez stowa86 » 6 maja 2010, o 20:13

U mnie tak jest od kiedy go kupiłem czyli prawie cztery lata....chyba musi tak być heh
Moc jest bogiem,Prędkość nałogiem,Nitro zabawa a Turbo podstawa!!!
Avatar użytkownika
stowa86
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 00:43
Lokalizacja: ok. INOWROCŁAW

Postprzez marcin2105 » 6 maja 2010, o 23:06

A co sie stanie jak padnie tyrbo podczas jazdy? może uszkodzić silnik?
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez sebastianoo20 » 6 cze 2010, o 22:33

Dołączam się do tematu i także chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają objawy kończącej się turbiny???
Avatar użytkownika
sebastianoo20
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 16:29
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez kajtek » 7 cze 2010, o 08:16

marcin2105 napisał(a):A co sie stanie jak padnie tyrbo podczas jazdy? może uszkodzić silnik?
oczywiscie ze może uszkodzić silnik...
sebastianoo20 napisał(a):chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają objawy kończącej się turbiny???

przede wszystkim należało by sprawdzić luz na ośce (na której sa wirniki), nie powinno być luzu wzdłużnego, za to jest dopuszczalny minimalny luz góra-dół, po za tym nalezało by sprawdzić jak kręcą się wirniki, czy nie ma oporów czy łopatki nie dotykają obudowy turbiny i jeszcze przydało bo sie sprawdzic czy turbina nie ciągnie zbyt dużo oleju...
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 7 cze 2010, o 20:31

marcin2105 napisał(a):A co sie stanie jak padnie turbo podczas jazdy? może uszkodzić silnik?
jeśli turbina się rozleci w takim stopniu ze pości spora ilość oleju to olej od razu zasysany jest do cylindrów i potrafi samoczynnie się wkręcić na max obroty (po wyłączeniu zapłonu będzie wył dalej) -należy go wtedy zdusić szybko na biegu z mocno wduszonym pedałem hamulca. jeśli silnik sam zgaśnie z hukiem - rozbiórka na części pierwsze i weryfikacja części i elementów.
w moim przypadku jak turbina padała to był tylko hałas metaliczne swiszczace ocieranie.- jeszcze dałem rade w takim stanie dotrzec do domu 8km...
kajtek napisał(a):jest dopuszczalny minimalny luz góra-dół, po za tym nalezało by sprawdzić jak kręcą się wirniki, czy nie ma oporów czy łopatki nie dotykają obudowy turbiny
kol,ego jak łopatki docieraja obudowy tzn ze turbo jest do wymiany lub naprawy jak wirnik dotknie obudowy to jakbys wsadził w plastikowy wiatrak kija i momentalnie traci łopatki to samo z turbiną... tak było własnie u mnie ze dotkneło obudowy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kajtek » 7 cze 2010, o 22:58

SotoM napisał(a):kol,ego jak łopatki docieraja obudowy tzn ze turbo jest do wymiany lub naprawy

własnie dlatego o tym piszę, bo luz moze być taki że wirnik tylko muska o obudowe i jeszcze niby nic strasznego sie nie dzieje a dni suszary moga byc policzone dlatego własnie polecam sprawdznie luzów, prz tym zakręcić wirnikami itp
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dadi321vw » 11 cze 2010, o 07:16

Jak można sprawdzić te luzy.?? :-/
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez kajtek » 11 cze 2010, o 07:56

najprosciej bedzie jak zdemontujesz przewód który idzie od filtra powietrza to turbiny, wtedy masz dostęp, palcami łapiesz za ośkę na której mocowane sa wirniki i ruszasz nią, najlepiej żeby silnik był jeszcze ciepły wtedy widać najlepiej jaki naprawdę jest luz, jesli będzie luz wzdłużny to taki luz już nic dobrego dla suszary nie wróży, jeżeli będzie minimalny luz poprzeczny (ponizej 0,5mm) to mówi się ze jest to jeszcze dopuszczalny luz, ale już większy może z czasem oznaczać poczatek konca...
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin2105 » 20 mar 2011, o 21:38

Ale czy to że słychać wycie przy niskich obrotach juz oczymś świadczy czy narazie nie ma sie jeszcze czym przejmowac>
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości

cron