nie pali 1,9tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

nie pali 1,9tdi

Postprzez mirek-firek » 20 cze 2008, o 16:44

Witam na początku chciałbym się przywitać jestem tu nowy i od razu walę z grubej rury:problem jest taki iż w ogóle nie

mogę uruchomić silnika kręci i kopci na czarno od czasu do czasu próbuje załapać, wymieniłem filtry powietrza i paliwa i

układ nie chce się odpowietrzyć kręcę i nic paliwo sie cofa i są bąbelki powietrza przeczytałem prawie wszystkie wątki i

wiem że temat nie jest łatwy więc proszę o pomoc od czego zacząc pozdrawiam
mirek-firek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 cze 2008, o 16:31
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

nie pali 1,9tdi

 

Postprzez leopard » 20 cze 2008, o 22:31

zacznij od opisu - od kiedy nie chce palic - po tankowaniu/wymianie filtra(ów) etc.

sprawdź elektrozawór stop na pompie wtryskowej - jeśli będzie OK - nalezy sprawdźić zaworek zwrotny (zaraz przy wejściu przewodu paliwowegodo pompy wtryskowej )
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mirek-firek » 29 cze 2008, o 12:00

dzięki za zainteresowanie, trochę opisu: samochód został zgaszony wieczorem a za dwa dni rano już nie chciał zapalić choć przy pierwszym rozruchu zapalił ale nie chciał wejść na obroty i zgasł a póżniej to tylko dym z rury wydechowej , powymieniałem filtry i też nic więc postanowiłem odwiedzić mechanika[starszy fachowiec od diesli] opisałem mu problem a on uśmiechnął się i stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu, pojechałem do domu sprawdziłem znaki i ku mojemu zdziwieniu okazało się że facet miał rację , przestawiłem pasek i samochód odpalił za pierwszym, na pasku firmy bosch zrobiłem ok 40 000 i teraz mam takie pytania:czy to dużo bo wyczytałem w książce że wymiana po 90 000 oraz czy takie rzeczy jak przestawienie rozrządu się zdarzają ewentualnie co było przyczyną pozdrawiam
mirek-firek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 cze 2008, o 16:31
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

Postprzez leopard » 29 cze 2008, o 12:06

mirek-firek napisał(a):dzięki za zainteresowanie, trochę opisu: samochód został zgaszony wieczorem a za dwa dni rano już nie chciał zapalić choć przy pierwszym rozruchu zapalił ale nie chciał wejść na obroty i zgasł a póżniej to tylko dym z rury wydechowej , powymieniałem filtry i też nic więc postanowiłem odwiedzić mechanika[starszy fachowiec od diesli] opisałem mu problem a on uśmiechnął się i stwierdził że przeskoczył pasek rozrządu, pojechałem do domu sprawdziłem znaki i ku mojemu zdziwieniu okazało się że facet miał rację , przestawiłem pasek i samochód odpalił za pierwszym, na pasku firmy bosch zrobiłem ok 40 000 i teraz mam takie pytania:czy to dużo bo wyczytałem w książce że wymiana po 90 000 oraz czy takie rzeczy jak przestawienie rozrządu się zdarzają ewentualnie co było przyczyną pozdrawiam


pierwsza wymiana po 90 kkm - następne co 60 kkm ... moim skromnym zdaniem - zmień ten pasek - co prawda powinien wytrzymac 60 kkm - ale jeśli sam przeskoczył - zrobi to jeszcze raz i jeszcze raz - aż w końcu przeskoczy tak mocno że tłoki spotkają się z zaworami ...

przede wszystkim sprawdź napinacz paska - zobacz czy jest dobrze ustawiony - do tego warto oglądnąc koła zebate (szczególnie na pompie wtryskowej - tu paski najczęściej przeskakuja) jeśli zęby są powycierane - koło zębate nadaje się tylko do śmieci
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mirek-firek » 29 cze 2008, o 12:48

''przede wszystkim sprawdź napinacz paska - zobacz czy jest dobrze ustawiony'' co to znaczy czy chodzi o naciąg, koła zębate wyglądają dobrze i jaki pasek polecacie[nie mam przekonania do boscha]
mirek-firek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 cze 2008, o 16:31
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

Postprzez leopard » 29 cze 2008, o 14:54

mirek-firek napisał(a):''przede wszystkim sprawdź napinacz paska - zobacz czy jest dobrze ustawiony'' co to znaczy czy chodzi o naciąg, koła zębate wyglądają dobrze i jaki pasek polecacie[nie mam przekonania do boscha]


tak chodzi o naciąg napinacza - zobacz też czy napinacz pracuje - pasek - contitech - gates ... ze wskazaniem na contitecha - ostatnio o gates'ach różne dziwne rzeczy opowiadają ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mirek-firek » 12 lip 2008, o 23:11

witam to znowu ja wymieniłem cały rozrząd [pasek rolki] parę razy odpaliłem i zgasiłem i znowu przeskoczył przy czym silnik trochę kopcił i trudno odpalał nie wiem co jest grane czarna magia? nie no chyba nie trochę nie podoba mi się ustawienie pompy choć ostatnio jak mi wymieniał mechanik pasek to ponanosił znaki i tak to ustawiłem pozdrawiam
mirek-firek
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 cze 2008, o 16:31
Lokalizacja: Swiętokrzyskie

Postprzez leopard » 13 lip 2008, o 23:42

mirek-firek napisał(a):znowu przeskoczył

w którą stronę naciągasz roke napinacz - zgodnie ze wskazówkami zegara czy w przeciwną stronę ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez glapsson » 8 sie 2008, o 19:22

ostatnio jak mi wymieniał mechanik pasek to ponanosił znaki i tak to ustawiłem


z całym szacunkiem tak się nie ustawia rozrządu w dieslu

nie wiem jaki to model 1,9 tdi ale znaki na kole zamochowym do tego poluzowanie koła zębatego na wałku rozrządu zablokowanie wałka w jego tylnej części a pompa wtryskowa wstępnie na oznaczenia na kole potem albo vag albo czujnik zegarowy ...
co do naciągu paska to zgodnie z instrukcją zależy jaki masz napinacz i dobrej firmy pasek też na tym się nie oszczędza bo można mieć wydatki

To tyle w dużym skrócie

Diesel jest dość wrażliwym silnikiem jeżeli chodzi o punkt zapłonu i różnica 1 , 2 czy 3 ząbków na pompie daje spore różnice w odpalaniu i pracy

a może klinik na wale jest podcięty ??? wtedy będzie efekt przestawienia zapłonu lub przeskoczenia paska...

Wszystko należy dokładnie oblukać bo może być nieciekawie jak tłoki wywalą w zawory

co do paska -- pasek - contitech albo gates
Przy naprawach w rozrządzie czyli dokręcanie śrub to tylko na klej i kluczem dynamometrycznym
raz po wymianie rozrządu w moim 1,9 afn nie użyłem klucza i dokręciłem powiedzmy za dobrze no i napinacz wytrzymał 10 000 po czym przestał dociągać (zawiesił się) i pasek też przeskoczył na szczęście niewiele a wyglądał jak szmata
glapsson
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 sie 2008, o 18:16
Lokalizacja: gizałki


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości