Kopci na zimnym

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kopci na zimnym

Postprzez kusiu » 17 lis 2011, o 16:36

Witam!
Otóż mój 1z wraz z przyjściem mrozów zaczął znacząco kopcić, na biało....
Czy przyczyną może być kąt wtrysku, który jak mierzyłem ze 3 miesiące temu wahał się w okolicy 30~. *czytałem, że norma to 56 jak się nie mylę)?
Do tego jeżdżę na ruskiej ropie i mam odłączony przepływomierz (uszkodzony).
Olej wymieniony ok 6 tys km temu i do tego czasu spalił go ok 1l, przy czym sączy się trochę na uszczelce miski i na tych "sutach :-D " w pokrywie zaworów :)
Płynu chłodniczego ubywa, ale wydaje mi się, że ubywa tylko, jak puszcza termostat i wtedy gdzieś w chłodnicy się ulatnia, bo jak jeżdżę na krótkich dystansach, nie dogrzewając silnika, to płyn stoi w tym samym miejscu. Do tego masełka nie ma pod korkiem wlewu oleju ;)
Jeżeli to kąt wtrysku, to które śrubki poluzować w celu ustawienia pompy?
Może to tak powinno być? Bo po odskrobaniu auta i przejechaniu około 1-2 km, przestaje kopcić. Na ciepłym silniku też nie kopci, a problem pojawił się dopiero na mrozach.
Dodam, że auto pali od pierwszego obrotu rozrusznika :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Kopci na zimnym

 

Postprzez slawek5t » 17 lis 2011, o 17:44

Jesli pali dobrze no to raczej nie kąt , ale możesz ustawić u mechanika.
Ja miałem 35. Teraz mam 48-50 tyle ile powinno być i jest lepiej ale i tak puści chmure na zimno, i troche kopci. Ciepły juz mi nie kopci.

Może od tego przepływomierza ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SanchoPancho » 17 lis 2011, o 18:01

Ludzie to są ropniaki :!: :!: pokaż mi samochód na rope który nie kopci na zimnym jak takiego znajdziecie chce film dla podtwierdzenia bo na słowo nie uwieże :cisza: :cisza: :-P
Piłeś nie jedź, nie piłeś ... wypij :P

Moja Golfina :) zapraszam :P
http://www.golf3.pl/topics2/moja-golfizna-vt34028.htm

Crash Test Golfa III jak na ten rok prod. to naprawde całkiem całkiem :)
http://www.youtube.com/watch?v=jyU7oqPE ... re=related
Avatar użytkownika
SanchoPancho
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 20 cze 2011, o 10:52
Lokalizacja: Wągrowiec

Postprzez slawek5t » 17 lis 2011, o 18:19

Wiemy że kopcą... ojejku . Chodzi o to że jak mocno kopci to jest coś nie tak.

Mi puszczał dużą chmure i co ? normalne to było bo ropniak ? Nie.
Ustawiłem kąt i duzo sie poprawiło. Wierze że jeszcze cos jest nie tak, bo inne starsze diesle które widze, kopcą mniej bo odpaleniu.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kusiu » 17 lis 2011, o 20:28

SanchoPancho napisał(a):Ludzie to są ropniaki :!: :!: pokaż mi samochód na rope który nie kopci na zimnym jak takiego znajdziecie chce film dla podtwierdzenia bo na słowo nie uwieże :cisza: :cisza: :-P

To nie jest mój pierwszy diesel :) Tyle, że astra takiej bomby dymnej nie waliła, dlatego się pytam ;) W okresie cieplejszym tylko mały piardek puszczał, tylko podczas odpalenia ;P
Do tego przez 5-10 sekund po odpaleniu lekko falują obroty w przedziale ok 1000. Ustawie sobie kąt wtrysku, tylko które śruby poluzować ? :P
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Staury » 17 lis 2011, o 22:55

jak się sprawdza ten kąt wtrysku???
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez SotoM » 17 lis 2011, o 22:56

Staury napisał(a):jak się sprawdza ten kąt wtrysku

Vagiem lub czujnikiem zegarowym.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kusiu » 17 lis 2011, o 23:49

SotoM napisał(a):
Staury napisał(a):jak się sprawdza ten kąt wtrysku

Vagiem lub czujnikiem zegarowym.


Tak jak wcześniej pytałem, które śruby poluzować? :) Z resztą sobie poradzę :P
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez SotoM » 18 lis 2011, o 00:06

2ie nakretki zakłem rozrządu pompy
1 sruba na koncu pompy pod głowiczką - na wsporniku.
1 sruba/nakretka do popuszczania/ katrowania pompy przy piascie pompy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości