Kilka problemów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kilka problemów

Postprzez Rychel » 14 cze 2009, o 22:24

Witam!

Mam kilka problemów i pytań związanych z moim autkiem. Są one róznej natury, ale postanowiłem wszystko zamieścić tutaj.

1. Zauważyłem ze jak bardzo nagrzeje mi sie silnik, to praiwe w ogole nie mam hamulcy. Tzn gdy jezdze jakis czas duzymi predkosciami tak kolo 100km/h. Hamulce sa a jak sie nagrzeje to wciskam do dechy i hamuje jakby chciał a nie mogł. Klocki są nowe. Co Wy na to?

2. Czy migająca i dzwoniąca kontrolka oleju moze sygnalizowac przegrzewanie sie silnika? Ciśnienie bylo sprawdzane jest ok. Dzieje sie tak w dluzych trasach i przy wyzszych predkosciach. Może to być spowodowane tym ze mam zaciety termostat i płyn jest gorący i nie chlodzi silnika?

3. Gdy przekręcam kluczyk zapalaja sie kontrolki swiec i akumulatora za pare sekund dopiero zapala sie kontrolka oleju i wody. Wczesniej bylo normlanie. Czym to moze byc spowodowane
Rychel
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 17 paź 2008, o 16:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Kilka problemów

 

Postprzez Golfik1986 » 14 cze 2009, o 22:32

1 uklad odpowietrzales???
2 z tego co wiem mk3 maja 2 czujniki zbyt niskie i zbyt wysokie cisnienie oleju
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 14 cze 2009, o 22:36

Ad.1 - sprawdź tylne hamulce - siła hamowania i ciężar auta w czasie hamowania z dużej predkości przenosi sie na os przednią - heble sie nagrzewają i robia sie miękkie , kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy ? jakiej firmy założyłeś klocki?? aby być pewnym w 100% do działania hamulców proponuje tobie abyś podjechał na Stacje Kontroli Pojazdów zapłacił max 30zł i sprawdził na stanowisku rolkowym siły hamowania hamulców, bedziesz w tedy wiedział co jest w5 i w razie czego po siłach hamowania bedzie wiadomo do którego konkretnie koła(hamulca) trzeba bedzie zajrzeć i zweryfikować usterke.

Ad.2. - i jakie to cisnienie wskazało?? czy napewno był dobry manometr?? moze kwestia zmiany czujnika na nowy a moze kwestia rozbierania silnika i weryfikacji części takich jak np: panewki gł. i korbowe , pompę olejową , hydraulikę , czy nie jest zapchany smok nagarem...

Ad.3. - kontrolka oleju rozumiem - moze być coś z czujnikiem wysokiego cisnienia i dotyczy on może punktu 2
A kontrolka chłodzenia....??? :-/ sprawdź poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku... w cale sie nie ździwie jeśli masz uszczelke pod głowica walnietą...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Rychel » 14 cze 2009, o 22:54

Dziekuje za błyskawiczna odpowiedz :) klocki zakladal mi tata nie wiem jakiej firmy, ale jak auto jest zimne to bez problemu moge zablokowac koła.

Czyli przegrzewanie silnika wykluczyc?

A co do kontrolek to dzieje sie tak od paru dni dopiero takl bylo dobrze stan plynu jest ok mimo iz ucieka przez krociec caly czas sprawdzam i dolewam. Oby to nie byla uszczelka...

[ Dodano: 2009-06-20, 01:34 ]
Wymienilem termostat kontrolka oleju dlaej miga i dzwoni...o ile dobrze pamietam w jedym z czujników ciesnienie oleju wynisilo 1,2 dobre czy złe?
Rychel
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 17 paź 2008, o 16:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości