Jak przygotować diesla do zimy?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jak przygotować diesla do zimy?

Postprzez Gradon91 » 10 lis 2011, o 11:27

Witam wszystkich posiadaczy diesla ;-)
Na początek mam zamiar wymienić swiece żarowe, tylko zastanawiem się nad tym jakiej firmy kupić żeby potem nie było z nimi żadnych problemów. Jakie świece polecacie?
Drugą sprawa jest filtr paliwa, macie może jakieś konkretne typy? Jak tak to konkretne nazwy mile widziane :->
Trzecią sprawa są dodatki do paliwa na zimę, zastanawiam się nad kupnem środka Kleen-Flo myślicie, że ułatwi on odpalanie auta przy ujemnych temperaturach?
Z góry dziękuje za pomoc :) pozdrawiam :roll:
Gradon91
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:21
Lokalizacja: Pomorze

Jak przygotować diesla do zimy?

 

Postprzez GrZeChU91 » 10 lis 2011, o 11:44

Gradon91,
1. Duzo jezdzisz???Jesli tylko miasto to naladuj akusia....
2. Sa te pokrowce na aku ale ciezko dostepne polecam z jakies pianki/styropian obkleic wokol akusia(przetestwoane -25 i na cykniecie) chyba ze masz garaż to wtedy nie......
3. Filtr paliwa.... wejdz sobie w katalog filtrona wpisz swoje dane i wyjdzie tobie jaki masz filtr.....
4.Hmmm dodatki do paliwa... ajkos mnie nie przekonuja.... wole dolac do ropy troche beny....
5.Swiece....A pali CI sie kontrolka??Ciezko odpala???Jesli nie to bym zostawil ten temat... mozesz sprawdzic swiece samemu czy sa dobre....

Pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez arthorius » 10 lis 2011, o 12:18

Świece BOSCH.
Aku pokrowiec zrobić sobie nawet samemu z karimaty, obszyć materiałem.
Dodatki do paliwa zbędne.
Filtr paliwa możesz kupić na zapas jakby Ci paliwo w nim zamarzło to szybko wymienisz.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Piaggio » 10 lis 2011, o 12:19

jeżeli teraz pali Ci bez problemu, kontrolka od swiec sie zapala rano, nagrzeja i gasnie, i odpala od "strzał"to bym świec nie ruszał, chyba ze chajsiwa masz nadmiar i profilaktycznie chcesz wymienic, co do filtra paliwa- jezeli dano nei był zmieniany to dobrze zrobi jego wymiana. Mozesz sprawdzić płyn chłodniczy- sa do tego specjalne testery- aby przy duzych mrozach nic nei przyłapał, jeżeli tem silnika w czasie jazdy masz mniejsza niz 90' można bylo by sie zainteresować termostatem czy jest sprawny, do tego zamki i uszczelki nasmarować, i śmigac cała okrutna zimę ;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Gradon91 » 10 lis 2011, o 12:20

1. Jeżdżę codziennie do pracy 16km w jedna stronę więc auto rano musi zapalić :)
2. Mam nadzieję, że ogarnę garaż do momentu aż temperatura będzie spadać drastycznie poniżej zera.
4. Słyszałem, że dolewanie benzyny nie wpływa dobrze na silnik
5. W sumie to kumpel mówił że zegary były wymieniane i kontrolka od świec się nie pali :wstyd: Odpalam go dopiero aż godzina na wyswietlaczu przestanie migać i pojawą się dane odnośnie przebiegu. Jak narazie odpala.
Gradon91
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:21
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez arthorius » 10 lis 2011, o 12:23

Benzynę dolewa się tylko na potężne mrozy poniżej -35 chyba. Filtry są z podgrzewaniem więc spokojnie do -25 można jeździć.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Gradon91 » 10 lis 2011, o 12:25

a normalne jest to, że gdy rano go odpalam to kopci dymem niebiesko/białym ?

planuje jeszcze wymienić olej - co myślicie o Castrol 10w40 ? ile L kupić na wymiane?
Gradon91
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:21
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez GrZeChU91 » 10 lis 2011, o 12:29

Gradon91, do TDI roznie wchodzi od 4-4,5 a czasami 5 L takze 5 spokojnie....
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez arthorius » 10 lis 2011, o 13:58

Kopcenie normalne rano bo masz wodę w katalizatorze. Inaczej ma się sprawa jak ubywa oleju.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Piaggio » 10 lis 2011, o 17:46

arthorius napisał(a):Filtry są z podgrzewaniem
hymmmm pierwsze słysze!
arthorius napisał(a):Kopcenie normalne rano bo masz wodę w katalizatorze
- woda w katalizatorze? skąd taki pomysł :lol:
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez GrZeChU91 » 10 lis 2011, o 17:54

arthorius napisał(a):Filtry są z podgrzewaniem


tez pierwsze slysze..... owszem wiem ze na skandynawie wychodzily bogate wersje wyposazone w wieksze zbiorniki czy grzalke w zbiorniku.....
Europejskie nie maja podgrzewanych chyba Ci sie pomylilo z skandynawia.... tam owszem mozesz cos takiego spotkac......
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Gradon91 » 10 lis 2011, o 20:50

no to będzie trzeba zakupic 5tkę oleju :roll:
a co do tej kontrolki od świec która się u mnie nie pali to może w czymś przeszkadzać ? czy moja metoda którą opisałem wyżej jest też dobra? :]
Gradon91
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 14:21
Lokalizacja: Pomorze

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości