GOLF 3 1.9 TDI - problem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

GOLF 3 1.9 TDI - problem

Postprzez Masterion » 12 gru 2008, o 22:18

Witam! Mój problem przedstawia się następująco.

Kupiłem golfa 3 silnik 1.9 TDI, wersja GT, syncro 4x4, rok 1996 i od pewnego czasu zaczynają się powiększać wibracje samochodu. Mianowicie gdy odpalam go, to wszystko w środku zaczyna drżeć; kierownica i ogólnie cały kokpit. Drżą też tłumiki z tyłu wytwarzając dodatkowy hałas przez który wstyd podjechać pod garaż lub na parking gdy sąsiedzi są w pobliżu.

Całe drżenie występuje na wolnych obrotach bez dotykania pedału gazu. Natomiast gdy nacisnę lekko pedał gazu dotąd aż obroty podniosą się do 1000, wtedy drżenia minimalizują się.

Zaznaczam, że wszystkie poduszki pod silnikiem są wymienione na nowe. Czasami zaczynam żałować, że je w ogóle wymieniłem, gdyż na starych poduszkach drżenie było mniejsze, a teraz jest znacznie gorzej.

Proszę o jakaś pomoc, może ktoś coś podobnego przechodził.
Z góry dziękuję.
Masterion
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Lubraniec

GOLF 3 1.9 TDI - problem

 

Postprzez pablomed » 12 gru 2008, o 22:42

Ogolnie wydaje mi się że nie poradzisz z tym sobie sam. Trzeba jechac do dobrego warsztu, gdzie podłączą auto do komputera zeby wykryć usterkę i ją usuną. Będzie chodziło o jakiś błąd w sterowaniu silnikiem, złe ustawioenie kąta wtrysku itp
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Masterion » 12 gru 2008, o 22:57

pablomed napisał(a):Ogolnie wydaje mi się że nie poradzisz z tym sobie sam. Trzeba jechac do dobrego warsztu, gdzie podłączą auto do komputera zeby wykryć usterkę i ją usuną. Będzie chodziło o jakiś błąd w sterowaniu silnikiem, złe ustawioenie kąta wtrysku itp


czy to jest jedyny sposób na rozwiązanie problemu?
Masterion
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Lubraniec

Postprzez leopard » 12 gru 2008, o 23:33

Masterion napisał(a):czy to jest jedyny sposób na rozwiązanie problemu


znajdź kogoś z VAG'iem - ustaw obroty biegu jałowego - sprawdź dawkę paliwa na biegu jałowym - sprawdź/ustaw kąt wtrysku - jeśli jest zbyt mocno wyprzedzony silnik będzie twardo pracował - do tego od strony mechanicznej - popuśc śruby tylnych poduszek - odpal silnik - daj mu popracowac chwilę - przykręc śruby ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Groch367 » 13 gru 2008, o 13:23

a co sadzicie o moich ostatnich ustawieniach

Injected Quantity

Engine speed 903.0 r/min

Injection Quantity 2.40 mg/H

Mod. Piston Displ. 1.32 v

Coolant Temp. 88.20 C
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez Masterion » 13 gru 2008, o 15:07

leopard napisał(a):
Masterion napisał(a):czy to jest jedyny sposób na rozwiązanie problemu


znajdź kogoś z VAG'iem - ustaw obroty biegu jałowego - sprawdź dawkę paliwa na biegu jałowym - sprawdź/ustaw kąt wtrysku - jeśli jest zbyt mocno wyprzedzony silnik będzie twardo pracował - do tego od strony mechanicznej - popuśc śruby tylnych poduszek - odpal silnik - daj mu popracowac chwilę - przykręc śruby ...


Jeśli chodzi o stronę mechaniczną, to jest to coś w stylu dopasowania się poduszek poprzez popuszczenie śrub?


PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Otóż, chciałem zapytać co to jest to vagowanie, nie słyszałem o tym do tej pory.

Z góry dzięki.
Masterion
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Lubraniec

Postprzez leopard » 13 gru 2008, o 15:15

Groch367 napisał(a):a co sadzicie o moich ostatnich ustawieniach


zbyt wysoka dawka - zjedź do 3,5 mg/h na gorącym - nastawnik też nie rewelacyjnie - ale z tym to już jest więcej zabawy ... ustaw 3,5 i zobacz jak zareaguje na takie ustawienie nastawnik - jeśli nadal będzie źle trzeba będzie podłubać w pompie

Masterion napisał(a):dopasowania się poduszek poprzez popuszczenie śrub

tak - chodzi o to zeby silnik ułożył się na poduszkach - unikniesz dzięki temu niechcianych napręzeń ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez renifer24 » 13 gru 2008, o 15:25

Masterion Vag to to program dzieki ktoremu po podlaczeniu przez wtyczki diagnostyczne do komputerka wykrywane usterki w danym aucie
!!!! Sprzedam mojego golfika !!!!!
1994 r
Avatar użytkownika
renifer24
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 22:24
Lokalizacja: Chojnice . pomorskie

Postprzez Masterion » 13 gru 2008, o 15:30

renifer24 napisał(a):Masterion Vag to to program dzieki ktoremu po podlaczeniu przez wtyczki diagnostyczne do komputerka wykrywane usterki w danym aucie



dzięki za odpowiedź
Masterion
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Lubraniec

Postprzez Groch367 » 13 gru 2008, o 17:59

leopard, czemu uwazasz ze jest zla mialem wczesniej 5.0
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez leopard » 14 gru 2008, o 01:00

Groch367 napisał(a):czemu uwazasz ze jest zla mialem wczesniej 5.0

jest zbyt wysoka - w tej chwili jest zimno ale przy wyzszych temperaturach na zewnątrz możesz mieć poszarpywania silnika - bezpieczna granica to 3,5 mg przy 90'C ...
5.0/4.8 to standardowe ustawienie (UWAGA - 5.0 jest to niższa dawka od 3.5 - VAG pokazuje odwrotnie wartości)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Groch367 » 14 gru 2008, o 11:18

leopard napisał(a):
Groch367 napisał(a):czemu uwazasz ze jest zla mialem wczesniej 5.0

jest zbyt wysoka - w tej chwili jest zimno ale przy wyzszych temperaturach na zewnątrz możesz mieć poszarpywania silnika - bezpieczna granica to 3,5 mg przy 90'C ...
5.0/4.8 to standardowe ustawienie (UWAGA - 5.0 jest to niższa dawka od 3.5 - VAG pokazuje odwrotnie wartości)



szarpac nie szarpie ;-) mowiono mi ze 2,4 to nie jest odczuwalne od 3,5
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości