cieknie płyn, co to może być?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

cieknie płyn, co to może być?

Postprzez grzegorz1203 » 4 cze 2009, o 19:56

Witam, moj Golfik to 1,9TDI silnik ALe, z 1998 roku. Zauważyłem wyciek płynu chłodzącego z częsci, która widac na zdjęciu, ciekaw jestem co sie moglo stac, napiszcie jak sie to nazywa i w jaki sposób to naprawić. Dzieki za porady.Obrazek
grzegorz1203
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 17:41
Lokalizacja: podkarpackie

cieknie płyn, co to może być?

 

Postprzez marcinkoz2910 » 4 cze 2009, o 20:20

To jest króciec wody :-) z otworem na jeden czujnik temp. cieczy

Typowe miejsce skąd lubi się lać w naszych golfach

Kup nowy króciec + nową uszczelkę pod niego i podczas wymiany uważaj żeby nie pękł podczas przykręcania

W dobrym sklepie dobiorą króciec po numerze silnika

A wymiana na tyle prosta co trzeba upuścić płynu, pozdejmować te spinki z węzy, odkręcić stary i założyć nowy poskładać i dolac płynu i tyle.

Poszukaj na forum też to było nie raz poruszane na ramach forum :-P
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Legionista » 4 cze 2009, o 20:23

grzegorz1203, część od czujnika temperatury, sruba lub opaska nie trzyma, ale niech wypowie sie ktos co ma klekota.

[ Dodano: 2009-06-04, 20:24 ]
marcinkoz2910 napisał(a):To jest króciec wody :-) z otworem na jeden czujnik temp. cieczy

Typowe miejsce skąd lubi się lać w naszych golfach



I wszystko jasne
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez grzegorz1203 » 4 cze 2009, o 20:29

dzieki za pomoc. wymienie ten krociec na nowy i powinno byc dobrze.
przy wymianie trzeba spuszczac plyn chlodzacy?
grzegorz1203
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 17:41
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez marcinkoz2910 » 4 cze 2009, o 21:07

grzegorz1203 napisał(a):przy wymianie trzeba spuszczac plyn chlodzacy?
nie musisz całego wystarczy że wyjmiesz ten gruby wąż co idzie do króćca i zlejesz tyle ile się wyleje i gitara ;]
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez grzegorz1203 » 6 cze 2009, o 18:56

Witam. Dzisiaj wymianialem ten kruciec. Robota ogolnie fajna i przyjemna, odkrecalem ten wąż przy ktrojniku i nim spuszczalem plyn. Okazało sie ze stary kruciec byl pekniety w miejscu gdzie przykreca sie go sruba.
Niestety chcialem zaoszczedzic i kupilem jakis tani szajs i teraz mi cieknie z czujnika temperatury, otwor na czujnik jest chyba troche za duzy - luzno nawet uszczelka nic nie daje. Ciezko bylo ten krociec tez przykrecic bo byl on jakos przekrecony o 40 stopni w prawo i okazalo sie ze dolna rura od plynu jest za krotka.
Dokladnie posprawdzalem numery czesci i oryginalny stary ma nr 028 121 132A, a ten co kupilem 068 121 132B. Niby na oko byly identyczne ale po przykreceniu juz tak fajnie nie bylo.

Wiecej nie bede sie bawil w tanie zamienniki kupie oryginal i przynajmniej zaoszczedze nerwow i kasy.
Widac oszczedny traci dwa razy.

Dzieki za pomoc.
Sorki za to ze napisalem troche niezrozumiale.
grzegorz1203
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 17:41
Lokalizacja: podkarpackie


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości