brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

brak mocy

Postprzez słowik » 2 mar 2009, o 23:44

Witam. koledzy mam problem mam golfa 1,9 tdi afn auto zaczelo sie jakios dziwnie zachowywac wstaje rano do pracy ide do garazu auto sie rozgrzewa jakies 10 minut wsiadam jade i brak mocy na jak dochodze tak na 3 tys obrotow dochodze do 120 i stop wiecej nie pojedzie nawet przy rozgrznym silniku wracam z pracy to niekiedy jest dobrze ale nie to co było co mi poradzicie?
słowik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 21:00
Lokalizacja: Giżycko

brak mocy

 

Postprzez SotoM » 2 mar 2009, o 23:52

tzn to jest tak - jedziesz - deptasz. osiągasz predkośc 120km/h auto łapie muła ,zdejmujesz nogę z gazuy auto dalej nie jedzie. zatrzymasz sie. zagasisz , odpalisz i auto zaczyna znowu zapierniczac do poki nie osiagniesz 120km/h??
jesli tak jest to wina bedzie w doładowaniu turbo. albop go nie doładowuje albo go przeładowuje... top najlepiej sprawdzić na diagnostyce komputerem. pojedź na nią i zapisz sobie numer błedu jaki wyskoczy na komputerze diagnostycznym... wtedy bedzie cos dalej można pomóc... standardową usterka jak jest w tych silnikach AFN to zapieka sie kierownica spalin w turbinie... czemu sie zapieka...?? przez kręcenie silnika do 2500obr aby jak najmniej spalił i zeby sie cos czasem nie stało...
turbina to koncowa sprawa. na początek trzeba by było sprawdzić wszystkie cienkie wężyki od podciśnienia i zaworek sterujacy turbina czyli N75... powodzenia
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez słowik » 2 mar 2009, o 23:55

SotoM napisał(a):tzn to jest tak - jedziesz - deptasz. osiągasz predkośc 120km/h auto łapie muła ,zdejmujesz nogę z gazuy auto dalej nie jedzie. zatrzymasz sie. zagasisz , odpalisz i auto zaczyna znowu zapierniczac do poki nie osiagniesz 120km/h??
jesli tak jest to wina bedzie w doładowaniu turbo. albop go nie doładowuje albo go przeładowuje... top najlepiej sprawdzić na diagnostyce komputerem. pojedź na nią i zapisz sobie numer błedu jaki wyskoczy na komputerze diagnostycznym... wtedy bedzie cos dalej można pomóc... standardową usterka jak jest w tych silnikach AFN to zapieka sie kierownica spalin w turbinie... czemu sie zapieka...?? przez kręcenie silnika do 2500obr aby jak najmniej spalił i zeby sie cos czasem nie stało...
turbina to koncowa sprawa. na początek trzeba by było sprawdzić wszystkie cienkie wężyki od podciśnienia i zaworek sterujacy turbina czyli N75... powodzenia
dzieki kolego za rade jutro jade na diagnostyke pod komputer moze iwesz ile takie podlaczanie moze kosztowac?
słowik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 21:00
Lokalizacja: Giżycko

Postprzez 360st0pni » 3 mar 2009, o 08:53

ja place 30 zł. ale przewaznie biora 50 zł.
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez SotoM » 3 mar 2009, o 09:49

słowik, no licz sie nawet do 80zł.... ale spisz nazwe błedu i numer tych błedów przed skasowaniem ich...!!!
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez słowik » 3 mar 2009, o 11:39

SotoM napisał(a):słowik, no licz sie nawet do 80zł.... ale spisz nazwe błedu i numer tych błedów przed skasowaniem ich...!!!
dzieki panowie za rady niedlugo auto bedzie podlaczone pod komputer.o wynikach koncowych poinformuje na forum.

[ Dodano: 2009-03-03, 16:41 ]
koledzy komputer wykazał ze trzeba czujnik doładowania turbiny wyminic ceny u mnie w sklepach to 470 zlotych czy ktos moze wie skad taki czujnik wziasc nawet urzywany mam silnik 1.9tdi 81 kw afn o to nr seryjny czujnika 1H0906627A POMORZCIE.

[ Dodano: 2009-03-03, 20:55 ]
koledzy znalazlem taki zaworek na allegro kosztowal mnie 80 zl plus 20 zl przesylki.
słowik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 21:00
Lokalizacja: Giżycko

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 01:59

słowik napisał(a):koledzy znalazlem taki zaworek na allegro kosztowal mnie 80 zl plus 20 zl przesylki.
a jesteś pewny ze to on ?? bo
po 1przyczyn takiego zachowania moze być kilka a nie koniecznie wadliwy zaworek.
po 2 da sie łątwo sprawdzić czy to na 100% N75 jest uszkodzony
i po3 jaki był dokładnie kod błędu ??
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 5 mar 2009, o 10:58

słowik napisał(a):koledzy komputer wykazał ze trzeba czujnik doładowania turbiny wyminic

komputer nigdy nie powie ci ze to trzeba wymienić... nie końecznie musi być to wina konkretnie tego - może być przyczyna czegoś co wspólpracueje z tym...no ale wymień sobie ten zaworek i zobacz jak długo pojeździsz... nie zdziw sie jak bedziesz musiał turbine rwać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 11:15

SotoM napisał(a):słowik napisał/a:
koledzy komputer wykazał ze trzeba czujnik doładowania turbiny wyminic

komputer nigdy nie powie ci ze to trzeba wymienić...
tak zwykłe sprawdzenie błędów nie mówi ze 3a wymienić raczej pokazuje ze uszkodzenie spowodowane jest przez ten czujnik i wypadało by go najpierw sprawdzić tak samo jak jego okablowanie i wężyki idące do niego.
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez słowik » 5 mar 2009, o 12:50

wszystkie wezyki sprawdzone doslownie wszystko pozniej po dokladnym sprawdzeniu pojechalem golfem pod komputer i pokazal ze zawor doladowania turbiny jest padniety.

[ Dodano: 2009-03-05, 11:55 ]
SotoM czemu mowisz ze bede turbine musial rwac przeciez wszystko zostalo sprawdzone ale nic innego nie moze byc bo auto wczesniej jedzilo elegancko i raz na jakis czas taki mol pozniej ciraz czesciej az sie tym zajolem to co ja mam zrobic nie wymieniac tego zaworka?czy jak?
słowik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 21:00
Lokalizacja: Giżycko

Postprzez To_mas » 5 mar 2009, o 13:17

słowik napisał(a):zawor doladowania turbiny jest padniety.
a konkretny błąd nr błędu który sie wyświetlił na ECU ?
moze masz po prostu przerwany gdzieś kabelek do tego zaworka......

sprawdź to co CI pisałem na PW
jak będzie tak jak pisałem to wymień zaworek.
gg 6794125 lub PW

- Diagnostyka VAG (głównie silniki TDI)
- Blacharka Lakiernictwo i mechanika pojazdowa !!

- Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
- Podniesienie moc w twoim TD :)
Avatar użytkownika
To_mas
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 mar 2009, o 01:27
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez słowik » 14 mar 2009, o 16:30

dzis wlasnie auto odebralem od mechanika powodem takiego mula bylo to ze lopatki turbiny sie blokowaly stalo sie to przes oszczedną jazdę wszesniejszego wlasciciela dzis autem zrobilem 200 km i jest lepiej niz bylo jak go kupilem jest super. wielkie dzieki za pomoc Tomasowi dla Sotoma
słowik
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 21:00
Lokalizacja: Giżycko

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości