zawor przy pompie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

zawor przy pompie

Postprzez lysutki » 5 cze 2009, o 13:25

auto nie chce zapalac jak postoi kilka godzin...
problem zniknal po remoncie silnika, jednak po kilku tysiacach znow wrocil.

dowiedzialem sie dzisiaj ze byc moze jest to wina zaworu zwrotnego w ukladzie zasilania paliwem. zawor moze byc nieszczelny lub brudny, dlatego jak auto dluzej postoi to uklad sie zapowietrza.

na razie nikt tego nie sprawdzal, poadl pomysl, ale interesuje mnie czy jest to mozliwe i coz to za zawor oraz ile mniej wiecej kosztuje zawor, wymiana, czyszczenie?
Obrazek
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

zawor przy pompie

 

Postprzez Kasia » 5 cze 2009, o 13:53

wydaje mi się że jest to możliwe, zadaniem zaworu zwrotnego jest utrzymanie resztkowego ciśnienia po wyłączeniu silnika. Chroni to przed tworzeniem się pęcherzy par paliwa. jeżeli takowy zawór jest niesprawny to powoduje to cofanie się paliwa co powoduje trudności z odpaleniem autka.
żyjmy tak jakby jutra miało nie być...


mój Goofie---> http://www.golf3.pl/topics2/goofie-by-kasia-vt13313.htm
Avatar użytkownika
Kasia
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 18:02
Lokalizacja: Chełm

Postprzez lysutki » 5 cze 2009, o 17:50

dzisiaj znowu, auto postalo, silnik ostyg ale tylko troche, no z 3-4 godz satl, jak wlaczylem to po minucie bylo 70 stopni, wiec na pewno nie ostygl do konca, z 50 stopni musial miec i znow krecilem krecilem i krecilem, w koncu zapalil, chmura poszla z rury i wszystko normalnie juz potem...
Obrazek
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kamyki107 » 5 cze 2009, o 19:58

Koszt takiego zaworka to ok 25 zł , zakładasz go na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy, proponuje tez sprawdzić wężyki gumowe powrotu paliwa od wtrysków, ja miałem taki właśnie problem.Jeden z wężyków był pęknięty i jak tylko trochę postał to trzeba było chełtać ,zmieniłem na nowe i git. :-)
kamyki107
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 cze 2008, o 00:14
Lokalizacja: jelenia góra

Postprzez leopard » 6 cze 2009, o 15:40

Kasia napisał(a):zadaniem zaworu zwrotnego jest utrzymanie resztkowego ciśnienia po wyłączeniu silnika. Chroni to przed tworzeniem się pęcherzy par paliwa. jeżeli takowy zawór jest niesprawny to powoduje to cofanie się paliwa co powoduje trudności z odpaleniem autka

no brawo - lekcje odrobione na medal ;)

co do problemu z 1Z - z którego roku jest to auto ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lysutki » 6 cze 2009, o 18:11

1995, ale to koncowka roku, wiec 1995/1996 model (w numerze VIN jest 96)

[ Dodano: 2009-06-06, 18:12 ]
jeszcze jedno, jakies foto z zaznaczonymi tymi wezykami moze ktos moglby pokazac, bo nie jestem do konca pewien o ktore wezyki chodzi --> kamyki107
Obrazek
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez leopard » 7 cze 2009, o 02:31

lysutki napisał(a):1995, ale to koncowka roku, wiec 1995/1996 model

przede wszystkim sprawdź zawór w pompie wtryskowej - zaraz za kroćcem zasilania (ON) jest zaworek który ma za zadanie zapobec cofaniu się paliwa - drugi zaworek jest w głowiczce pompy wtryskowej - w miejscu gdzie wracają wezyki przelewowe ... no i same węzyki przelewowe między wtryskiwaczami - zdarzało sie tak że paliwo podciekało z tych węzyków na goracy silnik i odparowywało - przez co nie było widac miejsca wycieku - po nocnym postoju prowadziło to do zapowietrzenia układu zasilania

BTW - mozesz podac numer sterownika silnika - rozumiem ze w tym aucie siedzi już sterownik 16bitowy (metalowa obudowa)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lysutki » 7 cze 2009, o 09:05

dobra, a gdzie znajde numer, na sterowniku?
Obrazek
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez leopard » 7 cze 2009, o 13:33

lysutki napisał(a):dobra, a gdzie znajde numer, na sterowniku?

tak będzie tam numer VW/Audi i Boscha - spisz oba te numery ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin





Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości