Termostat i podgrzewacz płynu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderatorzy: JuniorMOD, Moderator

Termostat i podgrzewacz płynu

Postprzez slawek5t » 13 lis 2011, o 19:15

Witam.
Gdzie znajduje się termostat w moim silniku ?
U góry na silniku ? Jest tam taka wtyczka elektryczna na kolanku.....

Foto:

Obrazek


nr 1 : kolanko ktore jest podpięte do węża od chłodnicy. (pod osłonką)
nr 2 : wtyczka , jakby jakis czujnik (?)
nr 3 : wąż od chlodnicy.

Silnik TDI 90 KM
Ostatnio edytowano 19 lis 2011, o 19:07 przez slawek5t, łącznie edytowano 1 raz
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Ekspert
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Termostat i podgrzewacz płynu

Reklama

Reklama
 

Postprzez Snejk18 » 13 lis 2011, o 19:47

U ciebie termostat jest w pompie wody, od dołu silnika. Tam gdzie dochodzi wąż od chłodnicy. Samo wejście jest zasłonięte pompa wspomagania, więc żeby się tam dostać trzeba ja odkręcić.

Z tego co kojarzę, to termostaty na górze silnika były tylko w 1.4 i niektórych 1.6...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez K@mil » 13 lis 2011, o 19:51

Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4897
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Bradley » 13 lis 2011, o 19:54

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=49969


Snejk18 napisał(a):termostat jest w pompie wody
Obok niej ale nie W niej.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez slawek5t » 13 lis 2011, o 19:55

Ok dzieki. jak przyjdzie termostat to założe.
Zamówiłem Wahlera bo ponoć jest w miarę.....

Dam rade bez kanału ?


edit :
fotki nie działają w tamtym linku.


jeszcze jedno pytanko zeby nie zakładac tematu :
bliżej wycieraczek, po lewej stronie od zbiorniczka wyrównawczego jest jakaś kostka z przewodami... Wyglada jak jakis bezpiecznik. był tam stary ale spalony (taka blaszka).
Gdy dałem wczoraj cieniutki kabelek to odrazu go spaliło. Co to jest ?
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Ekspert
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Snejk18 » 13 lis 2011, o 20:06

K@mil napisał(a):Masz fotoporade http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969


Ja wymieniając u siebie termostat korzystałem właśnie z tej porady, ale od jakiegoś czasu zniknęły z niej zdjęcia i korzystanie z niej jest trochę utrudnione :)

Bradley napisał(a):
Snejk18 napisał(a):termostat jest w pompie wody
Obok niej ale nie W niej.


Termostat jest w korpusie pompy :)
Jeżeli mówiąc o pompie mamy na myśli sam wkład, to rzeczywiście jest obok niego.
Ale ja, pisząc "pompa" miałem na myśli, całość razem z korpusem :)
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 13 lis 2011, o 20:44

slawek5t napisał(a):Wyglada jak jakis bezpiecznik. był tam stary ale spalony (taka blaszka).

To uwazaj na to bo koledze z forum vento o malo nie zjaralo calego samochodu przez ten bezpiecznik. Jest on od ukladu podgrzewacza wody (uklad 3 swiec zarowych).
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez slawek5t » 13 lis 2011, o 20:52

O kurcze :D

A jest to takie ważne ?

Czemu zjarało kabelek ?
Może coś nie tak w instalacji

Obrazek
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Ekspert
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Staury » 13 lis 2011, o 22:07

Jaka powinna być temperatura po zrobieniu 30 km?
U mnie jest 70, w sumie chyba nigdy tej 70ki nie przekracza...
Powietrze z dmuchawy leci normalne gorące jeśli to ma jakies znaczenie...
Czy to też termostat??
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Bradley » 14 lis 2011, o 00:40

Staury, jeszcze wchodzi w gre czujnik ale w mk3 troche gorzej go zdiagnozowac. Tylko mierzac rezystancje (rozpiski nie mam). Jak przy wolnej jezdzie po miescie wskazowka sie podnosi a w trasie spada to termostat. Weze tez mozesz pomacac od chlodnicy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez slawek5t » 14 lis 2011, o 08:59

Bradley, U mnie dopiero wzrasta po 10 minutach postoju gdy pogazuje . Gdy rusze i jade z 30 kmh to powoli spada do 70 i potem niżej. W trasie tak samo, nie wzrosnie nawet do 70.

Staury napisał(a):Powietrze z dmuchawy leci normalne gorące jeśli to ma jakies znaczenie...

Jesli bys miał te prawidłowe 85-90 to powietrze leciało by jeszcze bardziej gorące :)

I ponawiam pytanie co do tego bezpiecznika podgrzewania wody. Dlaczego go spaliło ?
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Ekspert
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Staury » 14 lis 2011, o 09:25

napisał(a):Jesli bys miał te prawidłowe 85-90 to powietrze leciało by jeszcze bardziej gorące :)



kurde powietrze leci naprawdę, gorące...

Co do wody to co mam sprawdzić, bo nadal nie wiem, tak chyba zawsze miałem że tyle wskazywało... Raz się podniosło maksymalnie jak mi pasek od alternatora strzelił, pompa nie chodziła i temp wskoczyła na maks więc chyba czujnik dobrze wskazuje...
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Bradley » 14 lis 2011, o 10:43

Jak dales cienki drucik to niedziwota, ze go zjaralo ;) Ogolnie ta cala czarna skrzynka sklada sie z bezpiecznika (tej blaszki) i przekaznika, ktory jest sterowany ECU.
Rownie dobrze styki w przekazniku mogly sie skleic albo przewody gdzies zlapaly zwarcie. Skoro nie ma blaszki bo sie przepalila to caly uklad podgrzewacza nie moze dzialac. Po to jest blaszka zeby sie ona przepalila a nie pol samochodu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Avatar użytkownika
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 14 lis 2011, o 16:13

slawek5t, koledzy ąłdnei Ci podopwiedzieli termostat znajduje sie na dole silnika obok pompy wody, a zasłoniety jest pompa wspomagania, jak silnik sie nagrzewa na postoju mozecie pomacac dolny gumowy waz wychodzacy od chlodnicy i obserwowac wskazowke temperatury w którym momenice zaczyna robic sie ciepły
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Ekspert
 
Posty: 1887
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 14 lis 2011, o 18:33

Bradley napisał(a):Rownie dobrze styki w przekazniku mogly sie skleic albo przewody gdzies zlapaly zwarcie.

No koło śróbek jest troche podtopiona ta obudowa..
Pójdzie to jakoś zrobić ?
I nie odpowiedziałes czy to ważny element w moim samochodzie.

Jesli jest zwarcie to chyba lepiej narazie nie dawac grubszego kabelka/bezpiecznika , co ? :)
Mój golfik ;)
Avatar użytkownika
slawek5t
Ekspert
 
Posty: 1990
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post
kuchnie na wymiar Tychy

Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości