Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Postprzez czachomaster » 18 lis 2015, o 13:11

Witam

Mój golf to 1.9 TDI z 1995 roku.

Mam problem z metalową tulejką trzymającą koło pasowe. Przepraszam lecz nie wiem jak inaczej nazwać dany element.
Tulejka jest zaznaczona w czerwonym kółku na zdjęciach.

Mianowicie dana tulejka jest pęknięta przez co lekko się wygięła i możliwe iż wygina samo koło pasowe do którego jest przymocowana.

Czy jest możliwe dostanie takiej tulejki i jej wymiana? Proszę o pomoc i porady

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Załączniki
<
DSC_0729.JPG
<
DSC_0727.JPG
czachomaster
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 01:49
Lokalizacja: Łańcut

Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

 

Re: Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Postprzez Radi » 18 lis 2015, o 23:33

Jeśli dobrze widze to jest ramie napinacza paska, nie wiem w jaki sposób to zrobiłeś ale to kawałek grubego pręta i nie łamie sie to od tak. To sie nadaje do jak najszybszej wymiany aż dziw że pasek jeszcze nie spadł.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Postprzez krzyś » 20 lis 2015, o 17:59

Radi napisał(a): to kawałek grubego pręta i nie łamie sie to od tak.



nic tam jeszcze nie pękło :-P

zwyczajnie wyrobiła się tulejka i wyszła z obudowy wraz z uszczelniaczem.. do naprawy napinacza potrzeba 2 tulejki uszczelniacz oraz nowy pręt bo będzie wytarty.. wszystko do dostania w motoryzacyjnym tylko z oryginału
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Postprzez czachomaster » 25 lis 2015, o 23:23

krzyś napisał(a):
Radi napisał(a): to kawałek grubego pręta i nie łamie sie to od tak.



nic tam jeszcze nie pękło :-P

zwyczajnie wyrobiła się tulejka i wyszła z obudowy wraz z uszczelniaczem.. do naprawy napinacza potrzeba 2 tulejki uszczelniacz oraz nowy pręt bo będzie wytarty.. wszystko do dostania w motoryzacyjnym tylko z oryginału



Zgadza się ;]

Wszystko kupione i zamontowane natomiast pojawił się 1 problem .

Zdjęcie które dołączam jest co prawda stare sprzed wymiany, lecz problem wygląda tak samo jak na tym zdjęciu;]

<
DSC_0729.JPG


Mianowicie koło nr 1 nie jest równolegle w stosunku do koła nr 2, koło nr 1 (czyli to mocowane na pręcie) jest nieco przesunięte jak na zdjęciu bliżej alternatora.
Co może powodować taki problem? Czy jakoś przedłużać dany pręt aby to zniwelować?

Zaznaczam iż tulejki, jak i pręt napinacza są nowe gdyż stare były wyrobione.
czachomaster
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 01:49
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z tulejką trzymającą koło pasowe

Postprzez junior44 » 1 gru 2015, o 00:32

Nowy pręt ciasno siedział w łapie tej aluminiowej?
Pręt jest metalowy a łapa aluminiowa. Jesli było duże zużycie pręta metalowego to i w łapię aluminiowej moze brakować materiału dlatego pomimo nowego pręta dalej jest krzywo
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości