czy w tym miejscu znajduje sie termostat (zdjecie)?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

czy w tym miejscu znajduje sie termostat (zdjecie)?

Postprzez seboljeiv » 28 paź 2008, o 22:40

musze wymienic termostat, (temp.silnika zawsze 72-75st), chce to zrobic sam - czytajac juz kilkanascie postow na forum nie wiem sam juz gdzie go szukac,
jedni mowia ze na dole i trzeba odkrecic pompe wspomagania i sprezarke klimy a inni ze jest on tam gdzie zaznaczone na zdjeciu?? zatem moglby ktos ostatecznie mi powiedziec gdzie mam go szukac?

zdjecie:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 499d6f74e1

MK3 1.9TDI afn z klimatyzacja

dziekuje za wszystkie odpowiedzi
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

czy w tym miejscu znajduje sie termostat (zdjecie)?

 

Postprzez pablomed » 28 paź 2008, o 22:56

na dole w pompie wody, w króćću do którego dochodzi wąż z chłodnicy. Sprężarki nie ruszasz, pompę niestety odkręcasz, ale bez oczepiania przewodów odchylklasz ją w dół żeby mieć dostęp. Tak jak w silnikach 1,8 czy 2.0 benzynowych.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez seboljeiv » 28 paź 2008, o 23:09

ok,dzieki serdeczne za informacje - jutro biore sie za robote, napisze jak efekt :-D
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez opolanin » 28 paź 2008, o 23:30

seboljeiv, w tym miejscu gdzie zaznaczyłeś jest termostat w benzynkach u Ciebie jest pod alternatorem, tak jak pablomed, napisał , jeśli wymieniasz na nowy to kup wahlera
opolanin
 

Postprzez seboljeiv » 29 paź 2008, o 00:30

opolanin, dzieki za wiadomosc, teraz juz wszystko wiem i znalazlem nawet fotoporade jak to zrobic z tym termostatem wiec sie moze komus przyda to zamieszczam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... termostatu

[ Dodano: 2008-10-29, 21:24 ]
wymienilem go, robilem to na podlodze na podnosniku-polecam zmieniac termostat na kanale bo byloby 100% wygodniej i szybciej a tak zleciało mi 2 godziny, EFEKT taki ze temperatura silnika dochodzi do 90stopni i tyle trzyma,ale zanim sie rozgrzeje mija jakies 20 minut, i teraz pytanie: czy mam sie tym przejmowac ze dogrzewa sie do 90 stopni dopiero po ok.20minutach????? i jaki wogle ma wplyw temp. silnika na temp.oleju? bo ciągle mi wyswietla temp.oleju 76-80stopni- czy to normalne ? czy olej nie powinien miec okolo 100 stopni?????
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez opolanin » 30 paź 2008, o 10:10

seboljeiv, napiszę Ci tak, u mnie przy obecnej pogodzie z rana o 6 godzinie jadąc w mieście rozgrzewa mi się jakieś 15 min do temperatury 90 stopni i trzyma ją taką pózniej choćby nie wiem co się działo, termostat otwiera sie dopiero przy temperaturze ok 87 stopni w zależności jaki jest i to jest otwarcie częściowe a jeśli chodzi o temperaturę oleju w silniku to poczytaj sobie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39854
opolanin
 

Postprzez arek ryba » 30 paź 2008, o 10:29

opolanin napisał(a):seboljeiv, w tym miejscu gdzie zaznaczyłeś jest termostat w benzynkach
troche nie do końca :-P ja mam 1.8 i mam na dole pod alternatorem :-P
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez seboljeiv » 31 paź 2008, o 15:20

dziekuje za odpowiedz opolanin, lecz pojawił sie taki w sumie problem teraz, że wiem czemu tak dlugo nagrzewa sie(20-25min) od zimnego silnika do tych 90stopni, po założeniu nowego termostatu cały czas pracują wiatraki od chlodnicy a przed zalozeniem termostatu wogle nie chodzily.... co tym razem jest nie tak ze te wiatraki caly czas dmuchają??? bo włączam auto zimne a wiatraki zaczynają sie krecic przy zimnym silniku i stąd ten problem dlugiego nagrzewania, ktoś ma jakiś pomysł??
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez opolanin » 3 lis 2008, o 19:53

seboljeiv, jeśli wiatraki Ci pracują po włączeniu auta od razu to musisz wymienić najprawdopodobnie termowłącznik który jest wkręcony w chłodnice, zró tak, odpal auto, wiatraki działają, odłącz przewody od tego włącznika w chłodnicy, jeśli przestana działać to na 100% musisz go wymienic a jeśli będą dalej działać to gdzies w wiązce kabli od silniczka wentylatora masz przebicie na dwa kable i dlatego pracuje cały czas ale stawiam na termowłącznik, tak miałem w golfie jedynce
opolanin
 


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości