wymiana czujnika halla?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderatorzy: JuniorMOD, Moderator

wymiana czujnika halla?

Postprzez ci-nek » 7 wrz 2013, o 13:37

Czy ktoś mi podpowie czy da sie wymienić czujnik halla (czy jak go tam zwą) bez wyjmowania całego aparatu zapłonowego w silniku 1.8 AAM?
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

wymiana czujnika halla?

Reklama

Reklama
 

Postprzez trollu » 7 wrz 2013, o 14:10

nie da się. musisz rozbić aparat żeby odkręcić halla spod kapturka z nacięciem, z tego co widzę na foto to aparat w AAM jest taki jak w ADY. chyba że od góry jakoś uda Ci się dostać do śrub ale uszkadzając kapturek hall może nie działać poprawnie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
Moderator
 
Posty: 2488
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa

Postprzez ci-nek » 7 wrz 2013, o 15:36

http://img05.tablica.pl/images_tablicap ... lublin.jpg

tak z grubsza wygląda analogicznie aparat w moim aucie. rozumiem ze po jego PRAWIDŁOWYM wyjęciu (co szczerze mówiac totalnei nei wiem jak wykonać) trzeba od dołu ze srodka wybić sworzeń i wtedy dopiero dostane się do czujnika halla?
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez trollu » 7 wrz 2013, o 16:14

wyjąć jest prosto - z tego co pamiętam to odkręcasz 1 śrubę i aparat jest luźny, trzeba jednak zapamiętać w jakiej pozycji go wyjmujesz, chyba że później wszystko na znaki będzie ustawiał żeby aparat dobrze trafił. musisz go rozbić tak jak piszesz żeby uwolnić wałek z kapturkiem
http://motoplatforma.com/galerie/a/apar ... di_141.jpg
na foto masz kapturek i widac 2 śruby od halla, jak wałek z kapturkiem wyjdzie to wtedy podmieniasz halla i składasz wszystko z powrotem. nie mniej, jak założysz później aparat poprawnie, tak jak był wcześniej to i tak trzeba jechać na ustawienie zapłonu do gościa, który ma lampę stroboskopową. u mnie w ADY było prościej bo aparat wchodzi na sztywno i lampą nic się nie ustawia.
dokładnie nie pamiętam jak to tam wyglądało, dawno temu u mnie bym wymieniany hall ale jak będziesz miał aparat na wierzchu to nic skomplikowanego to nie jest, będziesz wiedział gdzie uderzyć ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
Moderator
 
Posty: 2488
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa

Postprzez ci-nek » 7 wrz 2013, o 19:10

nikt teraz nei posiada taich archaicznych narzędzi jak lampa stroboskopowa. a na słuch, to ja sobei sam ustawiłem i dobrze śmiga, lepiej niz to zrobił wczesniej "fachura"
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pablomed » 9 wrz 2013, o 12:34

ci-nek napisał(a):nikt teraz nei posiada taich archaicznych narzędzi jak lampa stroboskopowa
przesadzasz, jest konieczna prawie do wszystlich aut benzynowych z lat 80-tych i większości do połowy 90-tych i każdy lepszy mechanik ją ma.
Z tym wyjęciem - jeśli jeszcze nie zrobiłeś tego: aparat mocowany jest blachą na 1 śrubę, nie ruszany od lat może nie chcieć wyjść. Więc WD40, stuku-puku, a jak stracisz nerwy to nie przykręcaj go i tak pojeździj (o ile silnik działa) , puści od wibracji.
Zwróć uwagę na kółko zebate na dole trzeba je przy po składaniu założyć w odpowiedniej pozycji z dwóch możliwych jeśli chcesz mieć potem wszystko zgodne na znakach jak powinno być
pablomed
Members
 
Posty: 5946
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ci-nek » 9 wrz 2013, o 14:39

nie przesadzam, żaden z mechaników polecanych przez znajomych nei ma lampy.

z wyjęciem nei powinno być problemu bo ostatnio nim kręciłem jak go sobei ustawiałem.

kwestia tylko właśnei tego prawidłowego ustawienia. Czy wystarczy ze włożę go w identycznej pozycji w jakiej go wyjąlem tj połozenie aparatu + położenie palca?
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez trollu » 9 wrz 2013, o 18:42

do ostatecznego ustawienia zapłonu w Twoim przypadku musi być lampa, no chyba że ustawisz "na oko".
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
Moderator
 
Posty: 2488
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa

Postprzez pablomed » 9 wrz 2013, o 22:13

ci-nek, mogę tylko wyrazić zdziwienia. Na oko to chłop w szpitalu umarł. Ja po prostu nie znam mechanika w w okolicy coby lampy nie miał. Sam tez mam chociaż jestem tylko hobbystą.
pablomed
Members
 
Posty: 5946
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez ci-nek » 10 wrz 2013, o 10:50

Panowie, moje auto chodziło lepiej ustawione "na oko" przeze mnie niż przez mechanika jak 2 lata temu kupowałem samochód. Dodam że moze wynika to z faktu iż mam instalacje LPG i wg niektórych kat wyprzedzenia zapłonu powininen być o 2 stopnie większy.

Moze po prostu kupie sobei te lampe stroboskopową? Skomplikowana to jest akcja z tym ustawianiem?

[ Dodano: 2013-09-10, 21:44 ]
a co myślicie o tej "lampie" stroboskopowej? http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-l ... 03056.html
Avatar użytkownika
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa





Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości