VAG - problem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

VAG - problem

Postprzez Jacol » 7 sty 2009, o 22:40

Witam

Mam kolejny klopot wiec uprzejmie prosze o pomoc kogos kto sie na tym zna :)

Chcialem chwycic pana boga za nogi i podlaczyc auto pod komputer - kupilem wiec kabel do diagnostyki OBD2 KKL na usb, popularny "niebieski". Ponoc lepszy niz czarny, czy na takiej samej zasadzie jak biale auta sa szybsze niz fury innego koloru to nie wiem ale wydalem piec dych i pasowaloby aby to zadzialalo. No wiec tak:

Podlaczylem kabel do laptopa, zainstalowalem sterownikiz plyty. Zmapowalem port COM z COM7, ktory domyslnie sie ustawil na COM4. Podlaczam wiec kabel pod zlacze nad zapalniczka, wlaczam zaplon, wlaczam VAGCOM 311->Options-> zaznaczam COM4, daje test i jest ok. Cos tam powykrywalo, oczywiscie perfidnie pisze, ze kabel nie jest firmy Ross Tech ale ogolnie to niby dziala. No wiec klikam magiczny guzik OBD-II w oknie glownym programu. Ponizej obrazek.

Obrazek


Wyskoczylo okienko z obrazka i tutaj tego nie widac, ale w aucie z laptopem cztery razy probowalo sie polaczyc po czym wywalilo komunika, ze moj "car is not compatible with OBD2, if you have AUDI/SEAT/SKODA/VW to wejdz do menu ustawiania polaczenia" cos tam cos tam.

I teraz pytanie o co chodzi ? Jak wchodze do Menu Select->Engine to chwile program pomysli i pokaze oznaczenie silnika, pojemnosc numer itd wiec dziala. Jak zlikwidowac to "nie kompatible" i co znajduje sie w tym menu OBD-II ? Jakies wazne funkcje czy obejde sie bez nich ?


I druga prosba: dajdzie namiary albo napiszcie tutaj jakies instrukcje, co moge teraz zrobic/poustawiac, jak sie robi te wykresy i sprawdza na zywo wartosci silnika, obroty biegu jalowego, temperatury i inne bajery. Gdzie ustawic obroty biegu jalowego, kat wtrysku itd ? Adaptacja przepustnicy juz jest na forum, a przydaloby sie wiecej tutoriali odnosnie grzebania Vagiem.


Pozdrawiam!
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

VAG - problem

 

Postprzez marcinkoz2910 » 7 sty 2009, o 23:11

Jacol napisał(a):I druga prosba: dajdzie namiary albo napiszcie tutaj jakies instrukcje, co moge teraz zrobic/poustawiac, jak sie robi te wykresy i sprawdza na zywo wartosci silnika, obroty biegu jalowego, temperatury i inne bajery. Gdzie ustawic obroty biegu jalowego, kat wtrysku itd ? Adaptacja przepustnicy juz jest na forum, a przydaloby sie wiecej tutoriali odnosnie grzebania Vagiem.
za łatwo by Ci to przyszło :hyhy: ja sam powoli dochodzę co od czego jest i tez wszystkiego nie wiem :hyhy: ale coś nie coś mogę pomóc...

co do tego erroru to nie masz oryginalnego interfaca i programu więc nie zrobisz tego testu :-D jedyne co to skonfigurować interface i zapisać to co skonfigurowałeś

co do grzebania VAGiem to jak klikniesz na np.: Engine to wyskoczy podobne okno ale po angielsku więc zaznaczyłem na zielono to w czym można grzebać a na czerwono w czym nie wolno grzecac jeśli się nie wie co trzeba zrobić:

Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jacol » 7 sty 2009, o 23:20

Dzieki, za info. Szukalem Cie na gg bo to pierwsze co mi przyszlo do glowy ale Cie nie bylo wiec pisze tutaj ;)


Czyli, cale te menu OBD-II jest tylko i wylacznie do tego aby w przypadku oryginalnego kabla pokazalo, ze wszystko, ze soba wspolgra ?

Co do zaznaczen to orientuje sie w angielskim (tlumacze serwisowki KTMa ;) i w VAG-Comie pisze po prawej stronie, ze to zaawansowane ustawienia, a po lewej mozna grzebac i nic sie nie popsuje. Ale teraz tak:

U Ciebie po prawej jest przycisk Kasowanie Inspekcje, ktory by mi sie przydal do skasowania moich. Jest tez guzik Logowanie i nie wiem czy to w tym miejscu, ale przegladajac Passat Forum to chyba przez to wchodzili aby do tych opcji co pokazuja obroty i mozna robic wykresy.


Nie ma zadnej madrej strony, gdzie VAG jest rozbity na czesci pierwsze i pisze co i gdzie ustawiac ? Na Passat Forum jest troche info, nawet dane jakie powinny miec konkretne modele silnikow aby sobie porownac tylko co z tego, jak albo same diesle albo silniki z epoki GolfIV.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez marcinkoz2910 » 8 sty 2009, o 00:00

Jacol napisał(a):Czyli, cale te menu OBD-II jest tylko i wylacznie do tego aby w przypadku oryginalnego kabla pokazalo, ze wszystko, ze soba wspolgra ?
tak

Jacol napisał(a):U Ciebie po prawej jest przycisk Kasowanie Inspekcje,
puki co to jak na razie to tylko w AUDI A3 i A4 użyłem tego bo w naszych MK3 jest kasowanie za pomocą klawiszy przy liczniku i nie ma możliwości połączenia się VAGiem z zegarami (nie wiem jak to wygląda jak się ma MFA)

Tutaj masz coś mądrego:
--> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39838
--> http://downloads.vag-com.pl/Instrukcja% ... -704-2.pdf
--> http://downloads.vcds.pl/Instrukcja%20o ... -704-2.pdf
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa





Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości