przegląd gazu, jaka temp. reduktora do przełączania gazu ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

przegląd gazu, jaka temp. reduktora do przełączania gazu ?

Postprzez przemke » 20 mar 2012, o 15:56

Mam 1.8 aam 75km i instalacje II gen. z AG centrum - reduktor tomasetto AT07 i sterownik razmus af 800 plus
Mechanik stwierdził, że chyba za wcześnie przełącza mi się na gaz bo przewody od gazu jeszcze letnie i gaz może jeszcze pozostawać skroplony. W sumie nie wiem ale pewnie mam ustawione 30st.
Jaka temperatura według Waszych doświadczeń jest optymalna ?

Z ostatniego gazownika zrezygnowałem, i teraz zacząłem zastanawiać się czy właściwie potrzebna jest jakaś okresowa regulacja i co właściwie jest tam wtedy robione ?
Poza ewentualną zmianą temperatury jedynie wiem, że ten reduktor nie był odolejany i może to by mu sie przydało. może ktoś jeszcze ma/miał taki sam?

PS spalanie mam ok - 9l w trasie, ok. 10 na autostradzie/po miescie
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

przegląd gazu, jaka temp. reduktora do przełączania gazu ?

 

Postprzez Emiczka » 20 mar 2012, o 18:40

Ogólnie z tego co czytam spalanie masz w normie.
Zalecana regulacja gazu jest po przejechaniu 10 tys km.

[ Dodano: 2012-03-20, 17:43 ]
To zależy ale w okresowej regulacji gazu możesz poprosić o sprawdzenie filtra gazu. Mnie np gazownik podpinał pod komputer i wszystko ustawiał spalanie i inne parametry.
Moj reduktor się posypał po 5 latach. Ale to widać po spalaniu gazu i jakoś mniej mocy miał wtedy na gazie.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2012, o 20:15

30 stopni to masz jak w sekwencji według mnie nawet za duża masz temp ustawioną bo dużo na benzynie musisz przejechać ") u mnie jest 12 stopni i nawet przy -25 stopniach normalnie się przełączał :) generalnie najlepiej jest przełączać na lpg jak leci ciepłe powietrze z nawiewów ale teraz prawie wszystkie instalacje mają swój czujnik temperatury i same przełączają ;)
ps skoro masz przełączanie przy 30 stopniach to można powiedzieć że ci pali 10 w trasie i 11 w mieście bo żeby 30 stopni silnik złapał to trzeba co najmniej 1km przejechać :Pi przy tej temp nie powinny być letnie przewody tylko powinny być ciepłe 30 stopni to przecież już jest duża temperatura przerywa ci jak jest zimny?? albo jak go zapalisz przerzucisz na lpg i zgasisz to normalnie odpalisz czy nie chce załapać ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez przemke » 20 mar 2012, o 20:22

No tak ale do czego właściwie mi jest potrzebna ta regulacja skoro spalanie jest ok ? Ostatnią miałem 18tys. temu.
Co oni właściwie tam robią - regulacja śrubami na reduktorze i cośtam w programie ale po co ?

pytanie ogólne: gdzie jest umieszczony i jak często zmieniać/sprawdzać ten filtr gazu?

zastanawiałem się właściwie nad filtrem paliwa -ten nie wiadomo jak długo już w aucie jest a benki mi trochę pali (nigdy nie wiem ile bo nie inwestuję w pełny bak ale wydaje się, że mega dużo)

[ Dodano: 2012-03-20, 19:47 ]
Nie no a propo temperatury problemów nie miałem, i faktycznie tak 1km muszę przejechać. Tylko teraz mechanik sugerował, że jak są letnie to ten gaz jeszcze jest płynny i wcale mogę na tym nie oszczędzać, ale on akurat nie musi się znać.
Ale w jakimś celu taką temp. ustawiają a nie niższą - może jak niższa to niby szkodzi to elementom instalacji/silnikowi ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2012, o 21:36

przemke napisał(a):No tak ale do czego właściwie mi jest potrzebna ta regulacja skoro spalanie jest ok ? Ostatnią miałem 18tys. temu.
Co oni właściwie tam robią - regulacja śrubami na reduktorze i cośtam w programie ale po co ?

pytanie ogólne: gdzie jest umieszczony i jak często zmieniać/sprawdzać ten filtr gazu?

zastanawiałem się właściwie nad filtrem paliwa -ten nie wiadomo jak długo już w aucie jest a benki mi trochę pali (nigdy nie wiem ile bo nie inwestuję w pełny bak ale wydaje się, że mega dużo)

[ Dodano: 2012-03-20, 19:47 ]
Nie no a propo temperatury problemów nie miałem, i faktycznie tak 1km muszę przejechać. Tylko teraz mechanik sugerował, że jak są letnie to ten gaz jeszcze jest płynny i wcale mogę na tym nie oszczędzać, ale on akurat nie musi się znać.
Ale w jakimś celu taką temp. ustawiają a nie niższą - może jak niższa to niby szkodzi to elementom instalacji/silnikowi ?


chodzi o to żeby reduktor nie zamarzł i żeby reduktor dłużej wytrzymał ale czy ja wiem mam kolegę co już jeździ może ze 5 lat na samym gazie bo mu się pompa zatarła i przy reduktorze nic nie robił nawet w te mrozy jeździł a ja miałem wcześniej temp ustawioną na 20 stopni i reduktor do wymiany po 50tys km :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Emiczka » 20 mar 2012, o 23:58

filtr gazu powinno się wymieniać co 10 tys km.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez przemke » 22 mar 2012, o 17:29

Mazut z reduktora już sobie sam spuściłem z pomocą kumpla.
Co do filtru gazu to widzę, że jest filtr fazy ciekłej (za grosze z tego co widze po allegro) i filtr fazy lotnej (droższy -kilkanaście zł) - o którym mówimy, oba należy równie często zmieniać?

Znajomy mówił, że w firmie jeździ u nich służbowy huyndai getz na sekwencji BRC bez żadnego serwisu i zmiany filtrów już 140tys. km i brak problemów ;)
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Emiczka » 22 mar 2012, o 17:47

wiesz wiadomo jeździć można na nim dopłoki się nie zapcha albo coś;p ale ogólnie ci napisałam jak się zaleca jego wymiana:)

Wydaje mi się ze mówimy o filtrze fazy ciekłej bo on grosze kosztuje.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez przemke » 22 mar 2012, o 18:39

Emiczka napisał(a): ale ogólnie ci napisałam jak się zaleca jego wymiana:)


no właśnie dobrze uściśliłaś "zaleca się" (przez gazowników) a nie "powinno się" (czy też ma to sens) - to drugie podlega coraz większej wątpliwości ;]
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez PabloSBT » 22 mar 2012, o 18:40

jak zakładałem gaz to mi koleś powiedział że wymienia się co 40 tys filtr zrobiłem duże oczy no i dobra wymieniłem po 40 był cały w sadzy a po 50 parownik do wymiany i od tamtego czasu sam zmieniałem i regulowałem :P lepiej wymieniać częściej niż rzadziej :) niby regulacje prawidłowo powinno się przeprowadzać przy każdej zmianie w samochodzie np zmianie dolotu,zapłonu itp ale skoro dobrze jeździ nie pali zbyt dużo to regulacja nie jest potrzebna :)

a do tematu jak jedziesz na okres to ci wymieniają filtr gazu i regulują gaz(albo udają że regulują jak jest dobrze) i biorą za to od 20 do nawet 70 zł :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez przemke » 22 mar 2012, o 19:32

Pewnie róznie bywa z parownikami, jak wspomniałeś miałeś niską temp. również ustawioną albo inne czynniki wpłynęły na to, że padł szybko. Faktem na pewno jest, że lepiej częściej niż rzadziej ;]
tylko czy tylko o filtrze fazy płynnej w takim razie mówimy ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez PabloSBT » 22 mar 2012, o 20:07

przemke napisał(a):Pewnie róznie bywa z parownikami, jak wspomniałeś miałeś niską temp. również ustawioną albo inne czynniki wpłynęły na to, że padł szybko. Faktem na pewno jest, że lepiej częściej niż rzadziej ;]
tylko czy tylko o filtrze fazy płynnej w takim razie mówimy ?

no tak niska temp przełączania była:) ale też gaz do kitu jest na stacjach Bliska i Orlen mają to samo paliwo a jechałem w trasie z taką samą prędkością i na orlenie przejechałem 355KM a bliska 300 i koniec na butli 34 oczywiście zanim mi sonda siadła :P
tak o filtrze fazy ciekłej ;) z tego co wiem tylko takie się powinno zakładać do I i II gen a fazy lotnej w samochodach z wielopunktem i bezpośrednim wtrysku ale mogę się mylić ;p
a filtr gazu można bez problemu wymienić samemu tu jest fajna porada
http://z-p-t.pl/2011/06/22/wymiana-filtra-gazu/
ja akurat mam taki sam parownik jak na filmiku :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości