Palący olej na 4 cylindrze...

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez mateuszp » 3 lip 2015, o 21:46

Witam, potrzebuje pomocy... to juz drugi raz, gdy silnik zaczął pracować na 3 gary... wypaliłem świece na czwartym cylindrze, po około 2 tys km, znów ten sam problem. Sprawdziłem wszystkie świece, od 1 - 3 ok, 4 zarzygana olejem...

Co zrobić w tej sytuacji? Silnik do wymiany? Pierścienie ? Prosze o pomoc, jest to bardzo uciążliwy problem, nigdy nie wiem kiedy sie przytrafi, więc wożę ze sobą klucz do świec i nowe świece .... Mechanik powiedział , że jeśli bym dał to do naprawy, to wyjdzie ponad tysiąc.. mówi że nie warto i że grat będzie gratem, lepiej kupić coś innego, a tego sie pozbyć... Co o tym myślicie ?
mateuszp
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 21:40
Rocznik: 1994
Silnik: 1781 cm
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Palący olej na 4 cylindrze...

 

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez GolfiarzJR » 4 lip 2015, o 15:18

Nie masz dziury w tłoku? zabiera Ci płyn chłodniczy? , przy takim czymś remont głowicy chyba
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez mateuszp » 4 lip 2015, o 17:13

żadnego płynu nie bierze, pali tylko olej... prawdopodbnie to pierścienie, możliwe że dam go do remontu i mechanik to sprawdzi, jeśli będzie trzeba, będe wymieniał tłok.
mateuszp
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 21:40
Rocznik: 1994
Silnik: 1781 cm
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez Thorsten » 4 lip 2015, o 19:30

mateuszp napisał(a):Witam, potrzebuje pomocy... to juz drugi raz, gdy silnik zaczął pracować na 3 gary... wypaliłem świece na czwartym cylindrze, po około 2 tys km, znów ten sam problem. Sprawdziłem wszystkie świece, od 1 - 3 ok, 4 zarzygana olejem...

Co zrobić w tej sytuacji? Silnik do wymiany? Pierścienie ? Prosze o pomoc, jest to bardzo uciążliwy problem, nigdy nie wiem kiedy sie przytrafi, więc wożę ze sobą klucz do świec i nowe świece .... Mechanik powiedział , że jeśli bym dał to do naprawy, to wyjdzie ponad tysiąc.. mówi że nie warto i że grat będzie gratem, lepiej kupić coś innego, a tego sie pozbyć... Co o tym myślicie ?



może jak walnięte pierścienie na jednym tłoku. Sprawdzałeś kompresje?
Gadki mechanika nie słuchaj bo jak ja oddawałem swoje mk3 do wymiany uszczelki to słyszałem że wżery na głowicy straszne że do wymiany, jak odebrałem ją od niego i zawiozłem do remontu ( a raczej przeglądu ) specjalista potwierdził przebieg i powiedział że głowica jest malina.
Dlatego może jak mówiłem kompresja na początek
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez VolDan » 5 lip 2015, o 11:31

wlej nafty w cylindry, moze sie pierscienie zapiekły w tłokach. proba olejowa, nafta kompresja i dopiero myśl nad rozbieraniem głowy
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez mateuszp » 7 lip 2015, o 20:56

kompresja sprawdzona... 1/2/3 cylinder 11 mPA , a 4 cyliner 9 mPa....
mateuszp
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 21:40
Rocznik: 1994
Silnik: 1781 cm
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez Golf Maniak » 7 lip 2015, o 21:34

Ja bym poszukał głowicy z tego silnika i podmienił.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez mateuszp » 9 lip 2015, o 21:15

głowica nic nie da, jeśli olej idzie z dołu.... olej pojawia sie od razu po zakręceniu... według mnie są to piersćionki, i trzeba rozebrać cały silnik, prawdopodbnie wymienić tłok, i pierscienie, głowica do planowania, nowe uszczelki...
1000 zł i pojeżdże jeszcze 10 lat :D ale już po tym remoncie bez gazu...
mateuszp
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 21:40
Rocznik: 1994
Silnik: 1781 cm
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez Grzesiek2507 » 10 lip 2015, o 00:46

A co ma gaz do remontu?
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez GolfiarzJR » 10 lip 2015, o 01:12

Grzesiek2507 napisał(a):A co ma gaz do remontu?


Pewnie kolega się wzbogacił i powiedział NIE LPG :hyhy: :hyhy: :hyhy:
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez VolDan » 10 lip 2015, o 14:28

gaz troche dożyna bardziej silnik ale czy to powód aby z niego rezygnować? poskładaj na nowych gratach i zostaw gaz pośmigasz ekonomicznie ;)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Palący olej na 4 cylindrze...

Postprzez mateuszp » 10 lip 2015, o 23:14

zobaczymy jak to będzie, póki co woże ze sobą klucz do świec, i dwie nowe świece... w razie palenia na 3 gary, od razu zmieniam i jade dalej :D też jest to jakieś wyjscie, w przyszłym miesiącu rozbieram silnik. Jeśli uda sie go przywrócić do sprawności, dam znać i podam w przybliżeniu cene remontu, dla tych którzy chcieliby coś takiego naprawić ..
mateuszp
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2015, o 21:40
Rocznik: 1994
Silnik: 1781 cm
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - bmi brass https://phd.pl/bmi-braas/



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości