Sprzęgło

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 4 cze 2012, o 00:56

poszukaj jakiegoś mechanika który Ci to zrobi taniej. mi za wymianę powiedział coś koło 100zł ale w sumie wyszło trochę więcej bo wyszły inne rzeczy do roboty.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez kermid » 4 cze 2012, o 01:07

Patrzyłem ceny sprzęgła bo sam zamierzam u siebie wymienić to LUK-a za 430zł znalazłem komplet,tarcza,docisk i łożysko.Jeśli chodzi o robociznę to max 250zł za taką wymianę,szczególnie w takim prostym aucie z takim prostym silnikiem...
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez lookasgolf33 » 12 cze 2012, o 18:48

mi w moim 1,4 powiedzieli 200 zl za robote i 350 za sprzeglo LUKa,i wlasnie jutro wymieniam ;-)
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

Re: koszty wymiany sprzęgła

Postprzez K@mil » 12 cze 2012, o 20:24

PJazz napisał(a):Witam!
Mam pytanie odnośnie kosztów wymiany sprzęgła. W moim Golfie benzyna 1.4 z 1997r sprzęgło łapie na samej górze i zaczęło niestety ślizgać. W dużym serwisie powiedziano mi: 400zł sprzęgło i 400zł wymiana...czy takie koszty są faktycznie konieczne czy dla studenckiej kieszeni jest szansa zrobić to taniej? Z góry dziękuje za odpowiedzi.


Sprzegło kompletne - ok 350zł
+
Wymiana w granicach 200-250zł...

Wszystko zalezy od regionu :mrgreen:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Re: koszty wymiany sprzęgła

Postprzez bendi86 » 13 cze 2012, o 00:13

sprzęgło łapie na samej górze i zaczęło niestety ślizgać.


Na samej górze tzn przy już przy puszczaniu pedału sprzęgła? mam 1.9 td i sprzęgło mi łapie przy samym końcu tzn. blisko podłogi, nie odczułem żeby ślizgało, łapie ładnie i jak połączy i dam gaz to aż szarpnie samochód do przodu, nie ślizga. Czy moje sprzęgło się kończy? i tak jak w temacie ile wymiana i czy rodzaj silnika ma wpływ na cenę?
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

,,Sprzęgło,,sam wymieniam

Postprzez kermid » 13 cze 2012, o 20:08

Witam panów

Zabrałem się dziś za wymianę sprzęgła,wszystko poszło w miarę gładko,skrzynia zdjęta ale mam parę pytań

1 Obrazek
Na zdjęciu u góry widać element po którym porusza się łożysko wyciskowe,Niestety w jednym miejscu jest dość mocno wytarte,wymiana nie wchodzi w grę.Dało by radę wyrównać to papierem ściernym żeby to jakoś chodziło ???
2 Obrazek
Samo sprzęgło jest przymocowane tymi śrubami,jest do nich jakiś specjalny klucz?? Wydaję mi się że oczkowa 9 pasuję idealnie ale boję się że obkręce śrubę a dalsza część pytania brzmi:Jak unieruchomić silnik,bo jak próbuję odkręcić to mi się całe sprzęgło obraca??

Obrazek
Tak wygląda docisk sprzęgła ewidentnie zjechany,samo łożysko wyciskowe po wyjęciu wydawało trzaski więc także do wymiany,nie wiem w jakim stanie jest tarcza...
Proszę o pomoc ludzi którzy wymieniali już sprzęgła bo wiem że tacy są

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez prezesik » 13 cze 2012, o 20:15

kermid napisał(a):Na zdjęciu u góry widać element po którym porusza się łożysko wyciskowe,Niestety w jednym miejscu jest dość mocno wytarte,wymiana nie wchodzi w grę.Dało by radę wyrównać to papierem ściernym żeby to jakoś chodziło ?? ?
raczej nie da rady, bo będzie zbyyt duży luz między wałkiem a otworem w łożysku i łożysko będzie się zawieszać podczas wciskania sprzęgła - będzie się chybotać na wałku zamiast być idealnie spasowane z min luzem.
kermid napisał(a):Jak unieruchomić silnik,bo jak próbuję odkręcić to mi się całe sprzęgło obraca??
Ja miałem zdjętą michę i między wał korbowy a wewn. ściankę bloku włożyłem drewniany klocek. Ale odkręcisz to spokojnie specjalnym kluczem. Pierw lekko psiknij WD-40, aby odpuściło. Jedna osoba niech przytrzyma w miejscu koło zamachowe, a Ty odkręcaj śrubki.
Tak wygląda docisk sprzęgła ewidentnie zjechany,samo łożysko wyciskowe po wyjęciu wydawało trzaski więc także do wymiany,nie wiem w jakim stanie jest tarcza...
Proszę o pomoc ludzi którzy wymieniali już sprzęgła bo wiem że tacy są
Ewidentnie widać, że łożysko oporowe krzywo chodziło na wałku stąd to wytarcie na "słoneczku" docisku.

Obrazek Obrazek Obrazek

Jak coś to pisz, wymieniałem już sprzęgło w swoim bolidzie ( foto w podpisie i wyżej ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kermid » 13 cze 2012, o 21:10

Jeśli już to jak nazywa się ten element po którym porusza się łożysko,czy jest to element łatwo dostępny??
prezesik25 napisał(a):Ale odkręcisz to spokojnie specjalnym kluczem.

To czyli jakim czy zwykłym oczkowym idzie to odkręcić czy musiałeś jakiś specjalny klucz dokupywać(nie mogli na zwykłą 10 zrobić tych śrub pheee)
Pewnie będę miał jeszcze sporo pytań bo jeszcze dużo roboty mam przed sobą,dzięki za pomoc

[ Dodano: 2012-06-13, 20:21 ]
Najdziwniejsze jest to że łożysko pracuje wzdłuż wałka a wytarte jest jakby w poprzek, na samym łożysku też nie widać śladów zużycia...
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez prezesik » 13 cze 2012, o 22:03

kermid napisał(a):To czyli jakim czy zwykłym oczkowym idzie to odkręcić czy musiałeś jakiś specjalny klucz dokupywać(
niestety musisz mieś specjalny klucz ( nasadowy spline 6-kątny ), bo zwykłym tylko uszkodzisz łeb śruby, a wtedy w ogóle nie odkręcisz ...
kermid napisał(a):Jeśli już to jak nazywa się ten element po którym porusza się łożysko,czy jest to element łatwo dostępny??
raczej będziesz musiał poszukać uszkodzonej skrzyni ze sprawnym tym elementem lub zmiana skrzyni na sprawną.
kermid napisał(a):Najdziwniejsze jest to że łożysko pracuje wzdłuż wałka a wytarte jest jakby w poprzek, na samym łożysku też nie widać śladów zużycia...
jakbyś zrobił zdjęcie w makro, to by się oceniło jakie są uszkodzenia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez damianco » 14 cze 2012, o 10:13

kermid napisał(a):Jeśli już to jak nazywa się ten element po którym porusza się łożysko,czy jest to element łatwo dostępny??

Koleko ten element to tulejka łozyska oporowego.
Nr. OE 084 141 181. Możesz poszukac jeszcze zamiennika z firmy Hans Preis. Nr to 101 774. Myśle że spokojnie dostaniesz to w jakieś dużej hurtowni tupu Fota, Inter Cars, Inter Team, a jak nie to serwis VW
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
damianco
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11 sie 2007, o 22:20
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kermid » 14 cze 2012, o 19:11

Faktycznie ten element który u mnie był wytarty to tuleja łożyska wyciskowego,dostępny bez problemu,kupiłem topran za 22zł jest identyczny jak ten co siedział w skrzyni.Teraz jestem na etapie składania wszystkiego do kupy,sprzęgło założone,skrzynia też.Pojawił się problem bo nie mogę wkręcić śruby od poduszki pod skrzynią biegów,nie wiem co jest grane.Jutro będę z tym walczyć.Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że wymiana sprzęgła to nie bułka z masłem...choć da radę wymienić samemu:)

[ Dodano: 2012-06-15, 19:37 ]
Dobra panowie,sprzęgło wymienione,udało się poskładać wszystko do kupy.Po tej wymianie pedał od sprzęgła chodzi bardzo lekko bez żadnych oporów i zgrzytów,biegi też zaczęły wchodzić tak jak powinny.Niestety wymiana sprzęgła nie wyeliminowała słynnego ,,terkotania,,na luzie które jest często spotykane w tych silnikach,problem ten więc raczej będzie dotyczył skrzyni biegów ale to już inna bajka.Dziękuje wszystkim za pomoc.
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

"branie" sprzęgła

Postprzez lookasgolf33 » 14 cze 2012, o 20:56

witam,chcialem zapytac-nowe sprzeglo bierze nisko czy wysoko?dzis wstawilem golfika na warsztat do wymiany sprzegla,bylo juz mocno zuzyte i bralo bardzo wysoko,bedzie pod tym wzgledem jakas roznica po wymianie?
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości