Odpowietrzanie układu chłodzenia?

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 17 lis 2012, o 09:14

damianxp napisał(a):Witam koledzy ja mianowicie mam taki problem samochód zaprowadziłem do mechanika podejrzewajac uszczelke pod głowica i rzeczywiscie tak było samochód został naprawiony i dalej nie grzeje mi w kabinie leci letnie powietrze nie wiem co dalej nagrzewnica czy termostat pom€rzcie

Po pierwsze jakie masz wskazanie temperatury na wskaźniku podczas jazdy i postoju , to może wiele pomóc :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Postprzez damianxp » 17 lis 2012, o 10:30

witaj moja temperatura na wskazniku pokazuje cały czas 70 stopni napiusz na maila damian.kielbasinski@op.pl to morze mi pomorzesz bo jezdze od mechanika do mechanika :cisza:

[ Dodano: 2012-11-17, 09:37 ]
caly czas czy jade czy stoi cały czas pokazuje 70 stopni nie wiem dlaczego i niemam jusz siły a uszczelka jest zrobiona i dalej nic :-o
Kiełbasiński
damianxp
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 08:45
Lokalizacja: Brzozów Stary

Postprzez pablomed » 18 lis 2012, o 00:12

damianxp, jeśli jedyną przyczyną wymiany uszczelki pod głowica był brak grzania w kabinie i teraz jest to samo - to zostałeś jakoś chyba paskudnie naciągnięty na ta robotę, nie ty jeden, jakieś 80 procent uszczelek głowicy wymienianych jest niepotrzebnie - łatwy zarobek dla mechaników. Sprawdź sobie pod maską czy po nagrzaniu silnika oba węże podłączone do nagrzewnicy są ciepłe, jeśli tak to najczęściej winna jest taka głupia wykruszona gąbka w jednej z klap sterujących nawiewem umieszczonych koło nagrzewnicy, dużo rzadziej zaleziona nagrzewnica, bardzo rzadko słabe krążenie płynu chłodzącego, to z kolei albo z przyczyny uszkodzonego wirnika pompy wody, albo z powodu odwrotnie założonego paska co jest możliwe w silniku 1.8 , zakładają często od góry a ma iść pod kołem pompy - w pierwszym przypadku pompa kręci się odwrotnie i funkcji nie spełnia
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damianxp » 18 lis 2012, o 09:21

witam cie kolego w takim razie pasek klinowy powinien znajdować sie pod kołem pompy wody czy na górze koła pompy wody :-( :-( :-( :-( :luka: :szok:
Kiełbasiński
damianxp
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 08:45
Lokalizacja: Brzozów Stary

Postprzez pablomed » 18 lis 2012, o 09:56

Dołem oczywiście czyli na około. Mnemotechnicznie wyobraź sobie silnik 1.8 z golfa II, identyczny prawie jak w III-ce. Ma on pasek klinowy a nie wielorowkowy. I pomyśl czy da się pasek klinowy założyć odwrotnie górą tak jak pozwala się założyć pasek wielorowkowy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damianxp » 18 lis 2012, o 13:54

no ok mam golfa 2 z silnikiem 1.8 monowtrysk 90 km a powiedz mi mam problem polegajacy na ogrzewaniu z nagrzewnicy leci mi letnie powietrze pompa wody jest nowa i co mam dalej zrobić morze wiesz jak dostac sie do nagrzewnicy morze masz jakis schemat demontarzu :ok: :super: ;-)
Kiełbasiński
damianxp
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 lis 2012, o 08:45
Lokalizacja: Brzozów Stary

Postprzez deusiwo » 18 lis 2012, o 19:54

pablomed napisał(a):damianxp, jeśli jedyną przyczyną wymiany uszczelki pod głowica był brak grzania w kabinie i teraz jest to samo - to zostałeś jakoś chyba paskudnie naciągnięty na ta robotę, nie ty jeden, jakieś 80 procent uszczelek głowicy wymienianych jest niepotrzebnie - łatwy zarobek dla mechaników. Sprawdź sobie pod maską czy po nagrzaniu silnika oba węże podłączone do nagrzewnicy są ciepłe, jeśli tak to najczęściej winna jest taka głupia wykruszona gąbka w jednej z klap sterujących nawiewem umieszczonych koło nagrzewnicy, dużo rzadziej zaleziona nagrzewnica, bardzo rzadko słabe krążenie płynu chłodzącego, to z kolei albo z przyczyny uszkodzonego wirnika pompy wody, albo z powodu odwrotnie założonego paska co jest możliwe w silniku 1.8 , zakładają często od góry a ma iść pod kołem pompy - w pierwszym przypadku pompa kręci się odwrotnie i funkcji nie spełnia


może po prostu ma termostat spieprzony, cały czas leci na wielki obieg i nie poradzi się nagrzać?
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 18 lis 2012, o 23:29

odpada, nawet jak termostat już nie istnieje to przy sprawnej reszcie układu będzie wyraźne ciepło odczuwalne, oczywiście na postoju cieplej podczas jazdy zimniej ale wyraźnie odczuwalne ciepło. Wystarczy jak woda ma 50 stopni i już grzeje wystarczająco z wyjątkiem największych mrozów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rembdeska » 19 lis 2012, o 01:24

pablomed napisał(a):damianxp, jeśli jedyną przyczyną wymiany uszczelki pod głowica był brak grzania w kabinie i teraz jest to samo - to zostałeś jakoś chyba paskudnie naciągnięty na ta robotę, nie ty jeden, jakieś 80 procent uszczelek głowicy wymienianych jest niepotrzebnie - łatwy zarobek dla mechaników. Sprawdź sobie pod maską czy po nagrzaniu silnika oba węże podłączone do nagrzewnicy są ciepłe, jeśli tak to najczęściej winna jest taka głupia wykruszona gąbka w jednej z klap sterujących nawiewem umieszczonych koło nagrzewnicy, dużo rzadziej zaleziona nagrzewnica, bardzo rzadko słabe krążenie płynu chłodzącego, to z kolei albo z przyczyny uszkodzonego wirnika pompy wody, albo z powodu odwrotnie założonego paska co jest możliwe w silniku 1.8 , zakładają często od góry a ma iść pod kołem pompy - w pierwszym przypadku pompa kręci się odwrotnie i funkcji nie spełnia



kolego a możesz powiedzieć gdzie jest ta klapka z która się wykrusza
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Postprzez pablomed » 19 lis 2012, o 10:37

rembdeska, to było na forum w tym roku już kilka razy poruszane. Jest w obudowie nagrzewnicy, dokładnie przed nia patrząc z siedzenia i lekko z prawej. Cięzki dostęp jest po odłaczeniu kanału od wentylatora od obudowy nagrzewnicy - odpina się go ze spinek i można się dobrać. Dokładniej doszukaj nie ma sensu powtarzać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rembdeska » 19 lis 2012, o 10:59

spoko dzięki poszukam
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości