Zamek centralny z pilota - pytanie! Proszę o pomoc

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Zico63 » 1 lip 2013, o 23:55

Troszkę Kolega pisze zawile, ale z tego co rozumiem to centralka-sterownik, ta zakupiona, ma wyjście "domykanie" (niebieski) i Kolega pyta czy dołączyć go do białego z tejże kupionej centralki-sterownika.
Ponieważ to troszkę inne rozwiązanie niż najczęściej spotykane (dłuższy czas sygnału "zamknij"), proponuję na próbę odizolować koniec tego niebieskiego i testowo, może we wtyku centralki-sterownika, złączyć faktycznie go z tym białym i popróbować. Jeśli się sprawdzi - zlutować i zaizolować na gotowo.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

 

Postprzez Fobik » 2 lip 2013, o 15:48

juz wszystko zrobilem oprocz kierunkowskazow, jeden dziala a drugi nie , czytalem na necie ze kierunkowskazy tosa kabelki
CZARNO-ZIELONY
czarno-biały - takiego kabelka nigdzie nie ma w moim golfie a sa to swiatla stopu , i wlasnie podlaczylem sie do niego ,
ktory kabelek jest kabelkiem od keirunkowskazow ?
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez Zico63 » 2 lip 2013, o 18:31

Czarno-zielony (LEWY kierunk.) jest we wtyczce LEWEJ lampy; czarno-biały (PRAWY kierunk.) we wtyczce LEWEJ (!!!) i PRAWEJ lampy, trzeba poszukać, albo... ktoś coś kombinował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Fobik » 2 lip 2013, o 19:32

Zico oto wiązka ktora idzie niedaleko pompki w bagazniku (innych kabli oprocz tych do pompki to tam nie ma) Obrazek


Czarno-zielony normalnie dziala (prawe kierunki sie swieca) czy jak podłącze sie drugim kabelkiem dotego czarno-zielonego to beda wszystkie swiecily? Czy musze szukac tego bialo-czarnego albo bawic sie w te diody prostownicze ?
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez pablomed » 3 lip 2013, o 08:33

kolego czytaj ze zrozumieniem poprzedni post kolegi Zico63. Kabel do lewego kierunku masz w wiązce lewej lampy, musisz do niego podpiąc drugi kabel kierunków wychodzacy z centralki sterownika i po temacie, diod nie trzeba. Musisz miec umiejętnośc posługiwania się miernikiem lub próbnikiem napięcia z żarówki zrobionym, niektóre kolory kabli się powtarzają, co innego oznnacza kolor biało czarny niż czarno biały (chodzi o szerokość pasków barwnych na kablu) . Natomiast kabel do prawego kieruynku też znajdziesz w wiązce Do lewej lampy, a dopiero z niej wychodzi druga wiązka w której tem kabel dalej biegnie przy pasie tylnym (pod zamkiem klapy) do lampy prawej , więc możesz go zlokalizowac w tych dwóch miejscach.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zico63 » 3 lip 2013, o 15:15

Zwykle, to zdanie w rodzaju „jestem zielony w tym”, czy „mało się znam” oznacza, że delikwent co prawda faktycznie nie zna do końca tematu, jednak w domyśle radzący ma nadzieję, że coś tam, coś tam jednak czai – np. co to jest masa, co to jest plus…
A najważniejsze – nawet jeśli się nie zna – potrafi czytać, rozumieć tekst porad i STOSOWAĆ SIĘ DO TEGO TEKSTU.
I tak też mi się nieszczęsnemu zdawało, przystępując do tej porady.
Tu jednak, Kolego Saper (dlaczego Saper – o tym dalej) – sprawa jest trudniejsza.
*) Po pierwsze - Kolega NIC nie czai z elektryki, ale do niej się zabiera (stąd „Saper”).
*) Po drugie - Kolega nie szuka dawno już opisanych porad, FAQ’ów czyli kompletnych opisów pracy – no, w skrócie – nic.
*) Po trzecie - Kolega nie rozumie lub nie stosuje się do porad, ale na wariata podłącza, gdzie nie kazano (do STOP-u na ten przykład).


Tak więc, Kolega Pablomed i nieskromnie ja, napisaliśmy gdzie, i tylko gdzie – szukać tych kabli, reszta wiązek Kolegi NIE POWINNA INTERESOWAĆ, bo po kilku takich akcjach będziemy szukać awarii pompy paliwa czy całego centralnego; albo i jeszcze czegoś.
Gdzie było napisane "w pobliżu pompki". Było "WE WTYKACH LAMP"!!!!!!!!!!
Czy Kolega się dostosuje?

Oto miejsca, gdzie wpina się przewody ze zdalnego sterownika centralnego zamka (pełnymi zdaniami, łopatologicznie) do instalacji fabrycznej samochodu. NIE STOSUJEMY dziadowskich złączek widocznych na foto, foto pochodzą z akcji właśnie usuwania tych złączek a dołączania się w sposób pewny - lutowaniem.

WIDOK ZŁĄCZ PRZEWODÓW, LAMPA TYLNA LEWA:
Obrazek
WIDOK ZŁĄCZ PRZEWODÓW, LAMPA TYLNA PRAWA:
Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Fobik » 10 lip 2013, o 23:41

Zico dziekuje Ci poraz setny za porade , bylo cięzko ale sie udalo ;) No wiem ze straszny laik ze mnie ale wolalem sie wypytac niz narobic na diabła "kto pyta nie bladzi" poza tym nie wiedzialem ze to takie uciążenie dla was.... mslalem ze po to jest forum
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez pablomed » 11 lip 2013, o 13:04

Porade dostałeś, komentarze o uciążliwości są zbędne, ale skoro takie słowa padły to zastanów się skąd wzięła sie pewna niecierpliwość przynajmniej jeśli o mnie chodzi.
Pamiętaj ze tekst "nie ma głupich pytań " to tylko przysłowie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Fobik » 10 kwi 2014, o 18:12

Witam!
Dopiero teraz jestem w trakcie montazu kierunkow.
Moj problem jest nastepujący....ze sterownika wychodzą 2 brązowe kable do kierunkow , natomiast w moim kombiaku wtyki lamp są daleko i te brązowe kabelki nie starczają a więc zrobiłem przedłużke z dodatkowych kabli....podłączam pod kierunki i NIE MA REAKCJI. Moje pytanie : czy musze zastosowac diody prostownicze albo cos innego? Podłączyłem pod dobre kable we wtykach lamp
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez łukasz1983 » 10 kwi 2014, o 18:19

Fobik, Na tych kablach do kierunków powinny być bezpieczniki,sprawdzałeś je?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Fobik » 10 kwi 2014, o 19:32

Łukasz , wlasnie bylem i sprawdzilem te bezpieczniki , wydają się być całe , dodam jeszcze ze jak dzisiaj bawilem sie z tymi kierunkami i podłączyłem je to pozniej mialem zwarcie i wywalilo mi bezpiecznik glowny pod kierownicą i częśc elektryki nie dzialala. Nie moge sobie z tymi kierunkami poradzic i chyba dam sobie spokoj , zadowole sie samym centralnym ;P
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez Slawko » 13 lip 2014, o 11:58

Witam, aby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj. Wczoraj usiłowałem zamontować sterownik centralnego w Golfie (1.6; 93r; 5D hatchback) mojej dziewczyny i wstyd się przyznać po paru godzinach walki przegrałem, ale do rzeczy:

Schemat centralki:
http://static.pokazywarka.pl/i/3078040/ ... 113352.jpg

Czytając tematy na tym forum podłączyłem to w następujący sposób:
Czerwony z bezpiecznikiem połączyłem z żółtym i żółto/czarnym (jest różnica czy je połączę przed lub za bezpiecznikiem?) i wpiąłem się w czerwono biały w pompce centralnego
Czarny podłączyłem do masy tam gdzie idzie brązowy z pompki
Biały z żółto/czerwonym w pompce
Biało/czarny z biało/czarnym w pompce.
Dwa niebieskie wpiąłem pod kierunki w lewej lampie.

I teraz co się dzieję - centralka na piloty niby zaprogramowana, przy próbie zamknięcia czy też otwarcia kierunkowskazy sygnalizują ale pompka nie reaguje, tzn nic się nie dzieje. Z przodu przy zamku słychać jakiś delikatny odgłos tak jakby próba zamknięcia ale nic więcej. Po chwili bez niczego kierunkowskazy zaczynają sobie migać :szok: .
Spróbowałem ręcznie zamykać centralny (guziczkiem przy szybie kierowcy) i sprawdzać napięcie na pinach w kostce i co mi wyszło:
Na żółto/czerwonym i czarno/białym nie ma żadnego napięcia przy zamknięciu/otwarciu centralnego, kolejny szok.
Napięcie jest natomiast na (jeżeli dobrze pamiętam) czerwono/czarnym i zielono/czarnym - spróbowałem się wpiąć w te kable i zamknąć/otworzyć pilotem ale tutaj było już całkiem bez reakcji- nawet tego dźwięku 'próby zamknięcia' nie było słychać.

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc, wiem że tematów o centralce jest na forum sporo ale żaden mi nie pomógł..
Slawko
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 lip 2014, o 11:11
Lokalizacja: Zgorzelec

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 24 gości