logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Paweu
2013-02-18, 14:44
Jak ustawić rozrząd w Golfie silnik 2.0 115 km 8V ABA
Autor Wiadomość
scorpion1236 
Czytacz

Silnik: 2.0 8V 115 KM ABA
Wiek: 27
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 51
Skąd: Pionki
Wysłany: 2008-07-28, 11:46   Jak ustawić rozrząd w Golfie silnik 2.0 115 km 8V ABA

Jeszcze nie wymienialem paska rozrzadu ale silnik na benzynie nierowno pracuje na gazie jest wmiare. Wiec zdjalem oslony i sprawdzam jak byly ustawione znaki ale niestety znaki sie niezgadzaja jak ustawie na wale rozrzadu w GMP to na wale korbowym znaki nie pokrywaja sie z walkiem posrednim.Podobno zeby sie upewnic czy rozrzad jest ok sprawdza sie znaki w otworze w skrzyni biegow.I jeszcze co to sa znaki O T z kreska na kole rorzadu i na kole walka posredniego. Jakby robic to od poczatku to mam ustawic znak na wale korbowym w tym otworze w skrzyni i na walku rozrzadu na znaku OT z kreska pozniej ustawic walek posredni tak zeby znak(kropka) zgadzal sie z nacieciem na kole kalu korbowego.Jesli cos zle napisalem to prosze o poprawienie mnie.
 
 
 
luk15yg 
Berbeć
luk15yg

Silnik: 1.8 ABS
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2008-07-28, 21:55   

drogi kolego to jest jeden z najprostszych silnikow do ustawienia rozrzadu jesli nie chceszsobie zrobic balaganu i kosztow to lepiej jedz do mechanika pozdro
 
 
 
yelonec 
Czytacz

Silnik: ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-29, 12:15   

podejrzewam że w tym ABA ustawia się tak samo jak w 2E, więc opisze jak to się robi w 2E ;-)


- wał korbowy ustaw aby tłok 1 był w GMP (po sprężaniu!)

- wałek rozrządu ustawiasz tak żeby strzałka na głowicy z literkami OT pokrywała się z nacięciem na kole rozrządu

- ustaw koło zębate wałka pośredniego tak aby znak na nim (kropka), znajdowała się naprzeciwko nacięcia w kole zębatym wałka korbowego

Naciągnij pasek napinaczem rolkowym, jak masz specjalne szczypce to możesz nimi naciągnąc napinacz a jak nie to ja używałem dwóch gwoździ :-D

odkręć zawleczke na skrzyni biegów. i w ustawieniu takim jak ci podałem, to na skrzyni powinieneś widziec dodatkowy znak.

Przekręc na wszelki wypadek kluczem cały cykl i zobac czy nigdzie nie wadzi. Oczywiście masz po drodze cykle sprężania i rozprężania więc w jednym momencie musisz się nasilnić żeby zakręcić układem, a w drugim jednym palcem kręcisz.

Jak ci się uda to kręć wałem korbowym a nie rozrządem.

Jeżeli wszystko jest OK, to montujesz osłony, paski klinowe i jeździsz :-D

Pasek powinien być w ten sposób naciągnięty aby dało się go ręką obrócić o 90stopni

Jak naciągnies za lekko to będzie latał jak na niego spojrzysz przy uruchomionym silniku, a jak za mocno to napinacz będzie piszczał.

Wszystkie rzeczy rób przy wykręconych świecach.


Tylko mam nadzieje ze nie ruszałeś kopułki rozdzielacza zapłonu, bo wtedy czeka cię wizyta u elektryka.

[ Dodano: 2008-07-29, 13:17 ]
aha, przed założeniem pasków i osłon, możesz na próbe na chwile odpalić samochód i zobaczyć jak będzie chodził.

Tylko uważaj bo nie będziesz miał chłodzenia, ani ładowania, ani wspomagania więc nie za długo, tak minutke dwie max miej go odpalonego.

[ Dodano: 2008-07-29, 13:20 ]
Dodatkowo napisze że identycznie się ustawia rozrząd w 1.8 AAM i ABS


PS. zróbcie z tego jakąś porade, dla potomnych :lol:
 
 
 
scorpion1236 
Czytacz

Silnik: 2.0 8V 115 KM ABA
Wiek: 27
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 51
Skąd: Pionki
Wysłany: 2008-07-30, 15:42   

juz wszystko jest zmontowane i chodzi ale nie jestem przekonany co do zaplonu poniewaz silnik nieraz zwalnia obroty po czym lekko przyspieszaja tzn ze nie chodzi plynnie jest tak jak przed wymiana paska no moze troche lepiej bo przed wymiana na benzynie bardzo nierowno pracowal
i mam pytanie jak mozna regulowac aparatem zaplonowym bo jak odkrecilem srubke i zdjalem mocowanie aparatu to tam sa dwa bolce i nie wiem czy da sie to ruszyc czy nie
 
 
 
yelonec 
Czytacz

Silnik: ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-29, 23:19   

scorpion1236, jakby to była wina zapłonu to by cały czas źle pacował, a poza tym silnik by nie zwalniał.
Po prostu by cały czas miał zbyt małe lub zbyt duże obroty.

A jezeli się juz uparłeś zeby grzebac przy zapłonie to nie zdejmuj aparatu, tam pod spodem masz srube mocującą, poluzuj ją i kręć całym aparatem.


Pytanie: co oznacza że co jakiś czas zwalnia? ile to "nieraz"
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 401 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5853
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2008-08-31, 21:30   

z ustawieniem zapłonu nie będzie tak łatwo, można to zrobić w twoim silniku tylko poprzez interfejs diagnostyczny (ponieważ masz czujnik położenia wału korbowego). Nie próbuj kręcić aparatem - zostaw go w spokoju!
Ponadto komputer pomoże ci zdiagnozować usterkę, często siada w tych silnikach czujnik MAP (ciśnienia w dolocie). Musisz znaleźć kumatego elektryka co nie wystraszy się amerykańskiej wersji.
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska