logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 19:02
Piszczy pasek alternatora
Autor Wiadomość
bioly21 
Gaduła


Silnik: 1Z AHU+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 465
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2012-10-14, 16:07   Piszczy pasek alternatora

Pytanie na szybko bo jutro bede to robic ale chcialem wiedziec na czym stoje

piszczy mi pasek alternatora , jak zimny to strasznie jak sie juz nagrzeje to piszczy mniej ale caly czas bez przerwy, zauwazylem ze jak jade powyzej 60km/h wcisne sprzeglo to pisk ustaje

i teraz moje pytanie czy do wymiany jest jedynie rolka napinajaca czy rolka razem z paskiem ?? a moze lozyska jakies w alternatorze czy gdzie indziej ??

silnik 1.9tdi 1z 1995 rok , bez klimy
 
 
 
Siw3k 
Ekspert
Roman


Silnik: 1.8 GT ADZ
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 1903
Skąd: CTR
Wysłany: 2012-10-14, 16:24   

ja obstawiałbym że łożysko na alternatorze ostatnio kumplowi to robiłem golfie także może być to
_________________
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual to red MkIII
 
 
palio 
Administrator


Silnik: 1Z++
Pomógł: 95 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 3384
Skąd: 21-060
Wysłany: 2012-10-14, 16:26   

Chodzi Ci o pasek wielorowkowy? Jeśli tak to sprawdź jak wygląda. Najlepiej jest odkręcić rolkę napinającą pasek wielorowkowy i posłuchać jak się kręci.

Najczęstszą przyczyną piszczenia jest rolka napinacza paska wielorowkowego. Możesz go wymienić razem z rolką.

W swoim aucie pasek wraz z rolką wymieniam co drugą wymianę rozrządu.
_________________

 
 
 
bioly21 
Gaduła


Silnik: 1Z AHU+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 465
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2012-10-14, 19:36   

pasek sprawdzalem nie jest ani poszczepiony ani wytraty ani popekany , obstawiam ze to rolka napinacza ktora na sam poczatek wymienie ,
jutro planuje zdiagnozowac , odpalic na odlaczonym alternatorze aby wykluczyc jego , pozniej odkrece napinacz i odpale silnik , wtedy bede mial pewnosc czy napinacz czy alternator czy caly pasek
 
 
 
Piaggio 
Ekspert


Silnik: M57N czyli Opornikowy.... :-D
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1895
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2012-10-14, 21:06   

odkręc napinacz ( ten przykręcany na imbusy) i sprawdz czy pret napinacza nie ma luzu? jezeli ma to tulejki w obudowie sie wyrobiły i stąd piszczenie! temat osobiście przerabiałem- wymieniłem pasek. rolke prowadzącą, napinacz a okazało sie że pret miał luzy i tulejki sie wytarły.
_________________
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
 
 
bioly21 
Gaduła


Silnik: 1Z AHU+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 465
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2012-10-14, 21:45   

bylem pod blokiem i sprawdzilem przed sekunda i okazalo sie ze napinacz jak jest przykrecany na 2 sruby imbusy to u mnie trzyma sie tylko na jednej , albo sie odkrecila i wypadla albo jej tam wogole nie bylo

[ Dodano: 2012-10-15, 11:42 ]
http://www.fotoload.pl/12...19ea1591444.jpg

tak to wyglada , pasek i rolka napinajaca zmienione i dalej piszczy
napinacz nie ma luzów , alternator rowniez , kolo pod rolka napinajaca jest strasznie wytarte i praktycznie nie ma juz zebow czy to moze byc przyczyna ? i gdzie takie kolo mozna kupic

nigdzie nie idzie tego kola dostac , czy ktos wie gdzie mozna kupic kolo pasowe pompy wody ?? ewentualnie czy da sie to przerobic tak zeby zastapic to innym wezszym kolem pasowym i podpiac pod pasek od wspomagania ?
 
 
 
slawek5t 
Ekspert


Silnik: 1.9 TDI 90KM + parę oporników - Jest Moc
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 1791
Skąd: Bytów, okolice
Wysłany: 2012-10-15, 16:21   

No jesli wytarte koło pompy to może sie ślizgać i powodować pisk.
Kiedy zmieniałes samą pompę wodną ?

Ja mam klime i pompa wody chodzi na pasku klinowym. U Ciebie na wielorowkowym.
Poszukaj na allegro tego kółka.
_________________
----------------------------------
Golf III - 1.9 TDI - 1Z - 1996
----------------------------------
 
 
 
bioly21 
Gaduła


Silnik: 1Z AHU+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 465
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2012-10-15, 16:30   

tego kolka to ja juz szukam 2 miesiące i nigdzie go dostac nie moge , szukalem calej pompy wody uzywki z dobrym tym kolem ale tez nie znalazlem , nowa pompa wody jest bez kola pasowego a u mnie w motoryzacyjnym samo kolo pasowe 369zl ,

problem wlasnie rozwiązałem , ściągnąłem koło pasowe pompy wody razem z paskiem i podjechałem do znajomego ślusarza , wziął kolo na tokarke domierzył rowki do paska i elegancko mi wytoczył , założyłem kolo przy okazji wymienilem pasek i rolke napinacza i po problemie :)
toczenia było 5 minut roboty , kosztowało mnie to 2 piwa a komfort jazdy o wiele lepszy , piszczenia brak

temat mozna zamknac
 
 
 
slawek5t 
Ekspert


Silnik: 1.9 TDI 90KM + parę oporników - Jest Moc
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 1791
Skąd: Bytów, okolice
Wysłany: 2012-10-19, 01:42   

U mnie ostatnio tez troszke popiskiwało, wymieniłem pasek i już cisza. Ale dziś spojrzałem pod maske i widze że napinacz chodzi tył, przód. Nie aż tak bardzo ale raczej trochę za mocno. Co może być do wymiany w tym przypadku ?

a jak od spodu auta lukne to pasek dość sobie skacze góra dół.
_________________
----------------------------------
Golf III - 1.9 TDI - 1Z - 1996
----------------------------------
 
 
 
zomiwatchme 
Czytacz


Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 63
Skąd: Zbrosza Duża
Wysłany: 2012-10-19, 13:38   

Ja miałem nie dawno wymianę paska, ale już mi piszczy ;/ tylko przy odpalaniu. Czym to może być spowodowane ?
_________________
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
 
 
 
Piaggio 
Ekspert


Silnik: M57N czyli Opornikowy.... :-D
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1895
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2012-10-19, 14:50   

w obu przypadkach- napinacz jest slaby badz tulejki w obudowie napinacz sie wyrobily!
_________________
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
 
 
witboy 
Ekspert


Silnik: aaz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1816
Skąd: płock
Wysłany: 2012-10-19, 19:59   

piaggio zobacz jaki kolega ma silnik rano jak piszczy 90% stawiam ze kolo pasowe na wale ma gibanie na boku i moze niedlugo zerwac rozrzad ... tez to lekcewarzylem az sie okazalo ze jednak aaz swoja zla opinnie z czegos ma
_________________
moj gtd -> http://www.golf3.pl/topic...boy-vt36357.htm

projektory, gewinde, bbs rm, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, pakiet gti, garrett t3, 11mm pompa govmod

 
 
 
MTi 
Badacz tematu

Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: KN-a
Wysłany: 2012-10-21, 02:45   

witboy napisał/a:
piaggio zobacz jaki kolega ma silnik rano jak piszczy 90% stawiam ze kolo pasowe na wale ma gibanie na boku i moze niedlugo zerwac rozrzad ... tez to lekcewarzylem az sie okazalo ze jednak aaz swoja zla opinnie z czegos ma

mam takie pytanie ... bo właśnie umnie sie "gibie" kolo napędzające pompę wspomaganie wyczytałem ze można samo to małe kolo wymienić, ale czym może być spowodowane ze wygięło się małe? a duże wygląda ze jest ok? .
 
 
 
zomiwatchme 
Czytacz


Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 63
Skąd: Zbrosza Duża
Wysłany: 2012-10-21, 12:02   

U mnie jest dokładnie tak jak MTi napisał :/ . Dołączam się do tematu
_________________
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
 
 
 
witboy 
Ekspert


Silnik: aaz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1816
Skąd: płock
Wysłany: 2012-10-21, 17:40   

zle przykrecenie ale dziwne ze gibie sie male jesli sie male gibie to raczej oznacza ze cos z kolami jest nie tak... ew ze scina klina ale kolo duze pasowe jest tak wywalone ze kolo mniejsze je trzyma i dopiero na tym od wspomy widac najwieksza roznice...

spojrzcie sie po zebach kola pasowego duzego czy lekko chodza na boki jak jest wszystko ok to zeby widac dokladnie co do sztuki a nie ze ciezko je zliczyc ... mialem to samo mowie a lekko sie gibie az pewnego dnia hrumm i stoje i co 4 zawory tylko poszly hehe silnik zlom..

wg mnie zdjac male kolo wyczyscic je papierem nowe sroby wyczyscic przylgnie na duzym kole zbadac stan gum na duzym kole i dopiero skrecic jesli sie cos bedzie dzialo oddac do frezowania czola walu i nowe kolo pasowe na wal wraz z nowa sruba, bo jesli chodzi chodz jedno z tych kol... to predzej czy pozniej sily tam panujace i brak wyrownowarzenia spowoduje zerwanie klina ..
_________________
moj gtd -> http://www.golf3.pl/topic...boy-vt36357.htm

projektory, gewinde, bbs rm, hbm, skora recaro z cc, reczny skorka, pakiet gti, garrett t3, 11mm pompa govmod

 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska