logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 15:50
jak ustawić rozrząd i zapłon w 1.6 8v GT AFT (101km)?
Autor Wiadomość
motyl 
Berbeć

Silnik: 1.6
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-10-04, 11:23   jak ustawić rozrząd i zapłon w 1.6 8v GT AFT (101km)?

szykuje sie do zrobienia rozrządu w aucie wujka. silnik jak w temacie. problem polega na tym że kręcąc kluczem za wał i ustawiając znak na kole zamachowym (nadmienie że zamach na tylko jeden znak) to znak na kole pasowym od wału w ogóle sie nie zgrywa ze strzałką zamieszczoną na dolnej plastikowej obudowie rozrzadu. Natomiast gdy ustawie znak na kole pasowym do tej właśnie strzałki to znak "OT" na kółku wałka rozrządu jest 'za wcześnie' o 2 zęby względem strzałki ("OT") na plastiku za kółkiem. jak na mój gust rozrząd przeskoczył o 2 zęby. Nadmienie że pasek jest w kiepskim stanie(powycierane ząbki) a auto chodzi tragicznie. Czym sie sugerować przy ustawianiu silnika 'na zero'? znakiem na zamachu? czy znakami na kole pasowym walu i obudowie rozrządu? jak ustawić zapłon(wałek pośredni)? i jak ustawić aparat zapłonowy? proszę o przemyślane i konkretne inf! Pilnie potrzebuje pomocy bo auto stoi i gnije:) z góry dzięki!
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 391 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5740
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2012-10-04, 11:43   

kolego zdaje mi się (ale tylko zdaje) że znaki po obu stronach powinny się zgadzać a jesli tak nie jest to jest ryzyko że zerwał się klin kółka rozrządu na wale korbowych - rzecz do szybkiego wyjasnienia bo pożegnasz się z silnikiem.
Co do zapłonu to już całkiem insza inszość, masz wtrysk marki SiMOS który ma i czujnik połozenia wału i czujnik halla w aparacie . W takich silnikach nie ustawiasz zapłonu kręcąc aparatem zapłonowym, sterownik silnika sam go ustawia własciwie, pod warunkiem że rozrząd jest ok oraz aparat zapłonowy jest we właściwej pozycji. Lapmą stroboskopową można tylko sprawdzić zapłon ale nie ustawiać. Najlepiej po wyjasnieniu kwesti rozrządu i tego klina podeprzeć się kompterowo podpinając pod sterownik
 
 
motyl 
Berbeć

Silnik: 1.6
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-10-04, 12:51   

No właśnie mi sie tez wydaje że po obu stronach powinno byc tak samo.(no chyba że zamach da sie przykręcić w różne miejsca tzn że nie ma jednego połozenia?;>) spróbuje dzisiaj to sprawdzic (ten klin) zastanawiam sie czy dam rade odkręcić tą centralna śrube od wału(auto troche długo stało). wydaje mi sie że skoro silnik pracuje to raczej ten klin jest cały?;> chyba że sie myle?;> Dzieki za info o zapłonie. ale jeszcze jedno pytanie...jak w takim razie gdy bede zakładał rozrząd ustawic wałek pośredni (ten odpowiadający za zaplon)?
 
 
 
paxstor 
Gaduła
Specjal GT


Silnik: 1,6 GT-> AFT-> LPG
Pomógł: 13 razy
Wiek: 24
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 740
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-04, 17:34   

motyl, Znaki muszą się zgrywać nie ma innej opcji ja mam ten silniczek i rozrząd ustawia się prosto, tu masz takie foto: http://img821.imageshack....34/38799354.jpg tylko zdejmij kolo od walka rozrządu i sprawdź ten klin
Co do kola zamachowego to da rade przykręcić tylko w jeden sposób a śruby głównej na walenie nie odkręcasz tylko 6 śrubek na imbus, i wałek pośredni ustaw tak żeby palec zapłonu by skierowany na nacięcie w obudowie aparatu tak jak na foto
_________________
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 391 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5740
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2012-10-04, 22:27   

motyl napisał/a:
chyba że sie myle?
kolego to zależy ile się kółko przekręci, jeśli tylko trochę to będzie pracował. Przerabiałem to z powodu partactwa mechanika który nie dokręcił śruby wału i kosztowało mnie to w cholerę, co prawda do kolizji nie doszło ale klin wyrwał w wale tak potężną dziurę że potrzebna była jego droga regeneracja,plus robocizna bo sam nie miałem wtedy zaplecza do takich większych działań z silnikiem. Agdyby przekręcił się więcej i doszłoby do kolizji to już by się po prostu naprawa silnika nie opłacała

Jak ma śruby na wale nie odkręcać? To jak sprawdzi klin - nic nie zobaczy bez zdjęcia kółka, przynajmniej śrubę trzeba poluzować żeby sprawdzić czy kółko ma luz ale to może nie wyjaśnić a potem i tak śruba powinna być nowalub chociqaz klej czyli i tak trzeba ją wykręcić

Wałek pośredni możesz ustawić jak kolega wyżej napisał, ale przy założeniu że aparat zapłonowy nie był wcześniej wyjmowany to normalnie ustawia się zgrywając kropkę na kole walka pośredniego z nacięciem na kole pasowym, które trzeba do tego celu prowizorycznie założyć przykręcając jedną śrubą - przy zdjętej oczywiście osłonie dolnej rozrządu.
 
 
paxstor 
Gaduła
Specjal GT


Silnik: 1,6 GT-> AFT-> LPG
Pomógł: 13 razy
Wiek: 24
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 740
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-05, 09:07   

pablomed napisał/a:
Jak ma śruby na wale nie odkręcać? To jak sprawdzi klin - nic nie zobaczy bez zdjęcia kółka,
No faktycznie zapomniałem o tym :zakrecony:
_________________
 
 
 
motyl 
Berbeć

Silnik: 1.6
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-10-06, 12:30   

pablomed napisał/a:
Wałek pośredni możesz ustawić jak kolega wyżej napisał, ale przy założeniu że aparat zapłonowy nie był wcześniej wyjmowany to normalnie ustawia się zgrywając kropkę na kole walka pośredniego z nacięciem na kole pasowym, które trzeba do tego celu prowizorycznie założyć przykręcając jedną śrubą - przy zdjętej oczywiście osłonie dolnej rozrządu.


czyli rozumiem że mam zgrać kropke(napewno kropke? czy znak "OT"? który również widnieje na kółku wałka posredniego???) na wałku pośrednim z nacieciem na kole pasowym?
bo wedle tej foty http://img821.imageshack....34/38799354.jpg to chyba chodzi o znak "OT"??
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska