logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 18:37
Stukanie w silniku ? popychacze ? panewki ? 1.4 60 km
Autor Wiadomość
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-19, 12:51   Stukanie w silniku ? popychacze ? panewki ? 1.4 60 km

Witam, od dłuższego już czasu mam problem z popychaczami jednak nie jestem pewien czy to jest to ( tak powiedziano mi w wakacje na stacji kontroli pojazdów).
Jednak teraz będąc u mechanika innego ten stwierdził że na pewno jest to panewka !
Przestraszyłem się wizji kosztów remontu.
Dodam jeszcze że na pewno z tym cykaniem przejeździłem już ponad 2 tysiące kilometrów.


Jak można sprawdzić czy to popychacze czy panewki ? Jak mogę zdiagnozować problem ?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez oldsoul 2011-10-20, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-20, 17:31   

Sam stukot osobiście by mnie denerwował. Szklanki czyli popychacze uszkodzone mogą uszkodzić zawory, regulują one luz. Jeden kosztuje 19 zł razy 8, więc koszty moim zdaniem nie duże. Sprawdź na sam początek poziom oleju, i jaki olej masz wlany. Może już czas na wymianie ?
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-20, 18:50   

Poziom oleju jest ok, przy wymianie miałem wlanego CASTROL GTX 3 15w40
Później na dolewkę dorzuciłem jakiegoś taniego z lotosu.
Dodam że przed dolaniem tego oleju z Lotosu stukało tak samo jak i po.

Oczywiście w aucie jest LPG

Wczoraj wlałem do silnika nawet Auto Doktora co jakby trochę uciszyło zjawisko pukania jednak nie znacznie.
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-20, 20:25   

oldsoul napisał/a:


Wczoraj wlałem do silnika nawet Auto Doktora co jakby trochę uciszyło zjawisko pukania jednak nie znacznie.


Po co to zrobiłeś ? :cry: Czytałeś opinie za i przeciw ? Każdy dobry i szanujący swoja prace mechanik powie Ci ze takie specyfiki to za przeproszeniem gó..no. Takich rzeczy się nie robi, nic nie zastąpi Ci remontu silnika. Mówisz o dolewce, ile oraz co ile km dolewasz oleju ?
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-20, 20:40   

Dolałem raz, w wakacje przed kilku dniowym wyjazdem tak dla uzupełnienia- to był jeden jedyny raz w ciągu 6 tys



Cały problem tkwi w tym jak zdiagnozować usterkę i jak ją usunąć ?
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-20, 20:49   

Ile bierze Ci oleju na 1 tys km ? Wcześniej pisałeś ze kopci ? Z opisu nie możemy wywnioskować czy to akurat popychacze, ja bym pojechał do "dobrego" mechanika i zapytał co to może być. Za diagnozę raczej płacić nie musisz. Wtedy będziesz wiedział co masz robić ;-) Taka moja rada.
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-20, 20:55   

Byłem u mechanika uznawanego za dobrego i twierdzi że stawia głowę że to panewki- tylko słuchał silnika przy otwartej masce.

2 innych mechaników raczej stawiało na popychacze.

Co zrobić żeby zdiagnozować uszkodzenie panewek ? zdjąć miskę olejową ? ile będzie kosztowała taka diagnoza ? i czy wtedy muszę wlewać nowy olej ?
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-20, 21:04   

Czyli zdania są podzielone, w praktyce jeśli panewki padły to powinien występować problem z ciśnieniem oleju, być może dawałeś na zimnym po garach i obróciło. Ja bym w takim razie zmierzył bym ciśnienie oleju (średni koszt 20zł). Jeśli olej masz dobry czyli tutaj odpowiedni przebieg (ja max robię 10tys) to spuszczasz do czystego pojemnika i potem możesz go wlać bez problemu. Tak trochę oszczędzisz ;-)

PS: nie wiesz czy nie chcesz powiedzieć ile spala Ci tego oleju ? Jeśli Ci kopci to może do wymiany uszczelniacze na zaworach, koszt naprawdę nie wielki 16zł za komplet.

[ Dodano: 2011-10-20, 21:07 ]
Teraz w erze wypasionych sprzętów rtv możesz nagrać film i wrzucić go, na pewno pomoże :-D
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-20, 21:19   

Nie wiem ile spala oleju ale są to ilości śladowe, wiem natomiast już że kopcenie to po prostu dym pary wodnej, na ciepłym silniku nie wydaje się ani trochę dymu czy pary z wydechu. Nigdy nie dawałem mu po garach więc tym samym na zimnym również. Może jutro nagram film i go wrzucę. Problemu z ciśnieniem raczej też nie mam inaczej kontrolka paliła by się podczas jazdy.

Na zimnym silniku bez względu na to czy benzyna czy lpg teraz przy dużej wilgoci wyrzuca z w wydechu sporą ilośc pary wodnej i pluja wodą normalnie, widać na polbruku pół metrowy ślad. Jak jest ciepły i się go przegazuje to widać kropeczki na polpruku w dość dużej odległości od wydechu.

Dodaje 2 filmy wideo kręcone właśnie przed chwilką na zimnym silniku- jakośc do bani ale dźwięk jako tako słychać.

http://www.youtube.com/watch?v=e7gWc3No4P8
http://www.youtube.com/watch?v=fF3rkuOU-0I
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-21, 15:34   

Stawiam na popychacze.
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-21, 16:35   

Nie ma juz więcej ludzi na forum żeby mogli pomóc w tym temacie ?


Umówiłem się z mechanikiem że zrobi jednak popychacze, u mnie w mieście INA kosztuje 18 zł aż się wierzyć nie chce bo to chyba nie duża cena, do tego uszczelka pod pokrywę i simmering wałka rozrządu.
Może mi ktoś pokazać zdjęcie albo aukcje jak wyglądają popychacze do mojego 1.4 ?
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-21, 17:40   

Dzisiaj byłem w sklepie, z ciekawości zapytałem jaki jest koszt popychaczy. Marka INA 19zł, więc ceny podobne.

Kolego z tego co pamiętam to VW montował te popychacze od początku lat '80 do 2005 roku, a już na pewno golfy mkIII miały takie same :-)
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-21, 20:19   

a co do spalania oleju to w sumie dolałem jakiś litr na 6-7 tys po wymianie kilometrów, to znaczy kontrolka jeszcze mi się nie paliła, dolałem tak jak mowiłem przed dłuższą podróżą.

Nie wiem czy to duże spalanie oleju i czy to może wskazywać na panewke właśnie
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-10-23, 11:19   

1 L na 6-7 tys to moim zdaniem trochę dużo. Ale według VW jest dobrze ;-) W książce serwisowej wyczytałem kiedyś ze problem pojawiłby się gdy nasze autko paliło 1L na 1tys km :shock:

Każdy silnik bierze olej, norma dla zdrowego do 200-300 ml na 10 tys. Wymień przy okazji uszczelniacze na zaworach (gumki zaworowe) jest ich 8, a koszt za jedna to średnio 1,50 pln za szt. Spalanie na pewno oleju na pewno będzie niższe, często to właśnie tam przepuszcza, w związku że te gumki z czasem staja się twarde.
 
 
 
oldsoul 
Czytacz

Silnik: 1.9D 1Y
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-10-23, 13:50   

Uszczelniacze na zaworach wymienia się wraz ze zmianą rozrządu ?
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska