logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Paweu
2013-02-18, 15:00
Kat wtrysku - Kupa dymu 1z
Autor Wiadomość
golon113 
VIP


Silnik: 1,9 TDI/1Z
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 876
Skąd: WGM / EL
Wysłany: 2010-10-07, 11:22   

jak ogarniasz temat to sam możesz sprawdzić jak jest rozrząd ustawiony i czy rolka napinająca jest prawidłowo napięta
_________________
Moje TDI
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-07, 11:38   1z

zabiore ze soba laptopka i vaga i po poprawce mechaniora od razu sprawdze;) mam nadzieje ze moj problem ustanie


EDIT
w serwisie Boscha podłączyli mnie pod vag1551(taka spora maszynka) i faktycznie zle jest ustawiony kat wtrysku. NIe mieli czasu ustawic wiec umowilem sie na pozniej ale dziwi mnie ze koles powiedzial ze kat powinien byc ustawiony na 56 a tu wszyscy mowia 49-51;/

Kto ma racje?? Moze on ma wyrazona wrtosc w jakis innych skalach?? Serws boscha chyba powinien wiedzieć najlepiej jak powinno być ustawione

A tak poza tym to licza sobie za to 120zł netto;/
_________________
din ;) )))
 
 
 
Bradley 
Fanatyk
klekleklekleklekle


Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 49 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1124
Skąd: Bielsko-Biała / Katowice
Wysłany: 2010-10-08, 18:02   

A ja powiem, ze to sa zabobony i kat wtrysku powinien znajdowac sie na niebieskiej (srodkowej) linii wykresu tdi timing a ten jest zalezny od temp paliwa. Z reguly sa to wartosci osyclujace w granicach 45-55, a ustawia sie zazwyczaj wiecej (przyspieszony) zeby stary klekot lepiej palil.


Jesli temat dotyczy tylko zlego polozenia pompy to jak masz klucze i lapka to mozesz sam ogarnac temat regulacji kata wtrysku, jesli jednak jest tak jak mowilem czyli przestawiony o zabek to juz wieksze babranie ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
 
 
 
golon113 
VIP


Silnik: 1,9 TDI/1Z
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 876
Skąd: WGM / EL
Wysłany: 2010-10-08, 20:40   

w jednym czy w drugim przypadku idze to zrobić samemu ;)
_________________
Moje TDI
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-11, 07:40   1z

Kat wrysku ustawiony i problem z odpalaniem zniknal;)teraz nawet jak jest zimno odpala elegancko, nawet silnik jakos tak lepiej ciszej pracuje;)

Dzieki Bradley;)

Problem z zawieszaniem sie silnika przy przegazowaniu jednak pozostal;/
_________________
din ;) )))
 
 
 
sebastianoo20 
Czytacz


Silnik: 1.9 TDI 1Z + chip
Wiek: 25
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-10-14, 21:44   

Ja i mój znajomy też mamy ten cholerny problem z zawieszaniem się silnika... i jest to straszne bo już ujrzałem śmierć przez to przy ostatnim wyprzedzaniu... I nie mam kompletnego pojęcia jak to rozwiązać. Stąd pytanie i prośba, czy ktoś znajdzie tego przyczynę?
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-09, 21:48   kat wtrysku

No i znow powrocil temat kata wtrysku;/ Tak profilaktycznie sprawdziłem przy okazji podłączania vaga no i wyszlo 39-41 przy temp silnka 85 stopni i temp paliwa 101 stopni. Na TDI-Timing wykres jest ponizej niebieskiej ale powyzej tej dolnej(tak po srodku). Znowu się coś przestawiło? Może oni cos zle ostatnio mi przykrecili?Czy moze cos zupelnie innego sie stalo? Zostawić to tak czy jechac znow na regulacje?? Pamietam ze jakos po miesiacu od ustawienia tego kata caly czas bylo 54;/
_________________
din ;) )))
Ostatnio zmieniony przez din 2010-12-09, 23:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SotoM 
POMOCNIK
SAMEGO SIEBIE



Silnik: BRD
Pomógł: 147 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 4049
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-12-09, 22:41   

zróbcie klin na wale i sie skoncza problemy z przestawianiem rozrzadu...
_________________
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-09, 23:10   rozrzad

Ja pierwszy raz zaobserwowałem zmiane rozrządu;/ mozna jakoś oblukać czy faktycznie jest to ten klin na wale?? Jakie to są koszty i jakie części są do tego potrzebne?
_________________
din ;) )))
 
 
 
golon113 
VIP


Silnik: 1,9 TDI/1Z
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 876
Skąd: WGM / EL
Wysłany: 2010-12-09, 23:22   

din, ja przerabiałem ten temat :cwaniak:
_________________
Moje TDI
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-09, 23:27   kat wtrysku

golon113 a mozesz cos wiecej napisac? jak to zaobserwowałes, jakie koszty, ile to trwało itp
_________________
din ;) )))
 
 
 
golon113 
VIP


Silnik: 1,9 TDI/1Z
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 876
Skąd: WGM / EL
Wysłany: 2010-12-10, 00:11   

przestawiał mi się kont wtrysku oraz na znakach się nie zgadzał aż w końcu pozdejmowałem paski/rozrząd też i złapałem za koło na wale. W moim przypadku jak mocniej ruszyłem kołem na lewo/prawo to miało luz. Koszty to ok. 150zł śruba+koło no i klej do gwintów :mrgreen: . A jeszcze pytanie czy ty masz koło na klinie czy tak jak ja na pół księżycu czy jakoś tam się to nazywa :-P Parę godzinek i po sprawie ;)
_________________
Moje TDI
 
 
 
din 
Badacz tematu

Silnik: 1.9TDI 90KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-12-10, 08:36   kat wtrysku

Z tego co patrzyłem w etke to chyba mam polksiezyc. Nie mam terz tyle kasy aby zrzucic cały rozrząd i wymienić te koło;/ moze ustawić na razie znow ten kat i zobaczyc co bedzie dalej?Z tego co obseruje od wczoraj to kat jest cały czas zanizony o 10 od prawidłowego dla danej temperatury silnika
_________________
din ;) )))
 
 
 
SotoM 
POMOCNIK
SAMEGO SIEBIE



Silnik: BRD
Pomógł: 147 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 4049
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-12-10, 09:52   

w silniku TDI jest tylko "półksiezyc" ale mówi sie na to tez klin-bo klinuje koło przed przesunieciem.
chyba ze na dole jest wszystko w porzadku a np wina tkwi w kole pasowym rozrzadu wałka rozrządu lub pompy wtryskowej lub wina napinacza paska... na poczatek sprawdza sie klin na dole.
zdejmujesz pokrywe wałka rozrzadu
osłone rozrzadu
zaslepke na skrzyni biegow od góry gdzie znajdziesz punkt O/T czyli GMP(Górne Martwe Połozenie) tłoka pierwszego cylindra. kreska na kole zamachowym ma sie pokrywac ze strzałka na obudowie skrzyni
z tyłu walka rozrzadu jest wyciecie nie nentralnie na srodku-ma byc w poziomie tak abys mógwłozyc płaskownika 4mm lub nawet sówmiarke
a w koło pompy wtryskowej blokadę w najmnniejszy otwór jaki tam w kole jest. i patrzysz co sie nie zgadza... czy wał na dole.wałek nierzadu czy pompa.
_________________
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
 
 
 
golon113 
VIP


Silnik: 1,9 TDI/1Z
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 876
Skąd: WGM / EL
Wysłany: 2010-12-10, 11:12   

din, ustaw rozrząd i sprawdź gdzie się nie zgadza,potem ustaw właściwie. U mnie to przestawiał się znak na kole zamachowym
_________________
Moje TDI
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska