logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 16:44
ustawienie zapłonu.
Autor Wiadomość
Mariusz164 
Badacz tematu

Silnik: 1.9 tdi 90km
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 354
Skąd: Lubicz k.Torunia
  Wysłany: 2009-03-03, 20:14   ustawienie zapłonu.

pisałem już ale może teraz ktoś będzie coś wiedział. jaki kąt wyprzedzenia ma mieć zapłon? czy można źle włożyć aparat zapłonowy? podpiąłem kompa umnie pokazuje kąt wyprzedzenia 16 stopni u taty w seaci ma ten sam silnik co ja w golfiku tylko że 1.6 i u niego pokazuje 32 stopnie kąt wyprzedzenia. co z tym zapłonem jest????
_________________
Mój golfik;)

 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4279
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2009-03-03, 20:19   

Mariusz164 napisał/a:
u taty w seaci ma ten sam silnik co ja w golfiku tylko że 1.6
no to nie taki sam silnik a inny Ty masz 1.8 a On ma 1,6 teraz pod uwagę możesz wziąść oznaczenia literowe silników dam 100zł jeśli one będą takie same... tu i tu inny silnik inna pojemność inny moment obrotowy

_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
Ostatnio zmieniony przez marcinkoz2910 2009-03-03, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mariusz164 
Badacz tematu

Silnik: 1.9 tdi 90km
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 354
Skąd: Lubicz k.Torunia
Wysłany: 2009-03-03, 20:24   

chodziło mi o typ silnika "abs" a wiesz może jaki powinien byś kąt wyprzedzenia w 1.8 a jaki w 1.6 ?

[ Dodano: 2009-03-03, 19:27 ]
aha zdjęci mi dopiero wyskoczyło. a jak ma sie Vag do zapłonu powinien dobrze pokazywać?
_________________
Mój golfik;)

 
 
 
marcinkoz2910 
POMOCNIK
...:::ELEKTRONIK:::...



Silnik: 1.6 AEA
Pomógł: 286 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 4279
Skąd: Pogórze /k. Skoczowa
Wysłany: 2009-03-03, 20:29   

Z tym Vagiem to tam jest różnie, mi np. pokazuje 27stopnie, na foto masz napisane ile ma być i mechanik co się na tym zna to on popatrzy na podziałkę na aparacie i przekręci i ustawi jak trzeba
_________________
Mój Golf

!! REGULAMIN FORUM !!
 
 
 
Mariusz164 
Badacz tematu

Silnik: 1.9 tdi 90km
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 354
Skąd: Lubicz k.Torunia
Wysłany: 2009-03-03, 20:34   

aha oki dzieki wielkie
_________________
Mój golfik;)

 
 
 
SIENIU 
Czytacz


Silnik: 1.6 AEK 101KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 84
Skąd: BOGATYNIA
Wysłany: 2009-03-03, 23:17   

Witam panowie a może ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia w silniku 1.6cm3 101KM typ silnika AEK
_________________
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ będę bardzo zadowolony
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 403 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5869
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2009-03-05, 22:38   

VAG nie pokaże wyprzedzenia w silnikach bez czujnika położenia wału, a takowego w 1.8 niema. Więc ustawiamy na wolnych obrotach tradycyjnie lampą stroboskopową na 6 stopni, a potem kontrolujemy tylko czy przy wyższych obrotach zapłon cofa się ja należy.
Z Vagiem do tematu podchodzimy np w dwulitrówkach oprócz 2E.
 
 
SotoM 
POMOCNIK
SAMEGO SIEBIE



Silnik: BRD
Pomógł: 147 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 4049
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-06, 09:50   

pablomed napisał/a:
Z Vagiem do tematu podchodzimy np w dwulitrówkach oprócz 2E.

dokładnie.... :-) Bosch Digifant - nie diagnozowalne ECU....przeżyłem to...
_________________
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
 
 
 
killah
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-14, 16:08   

1) sorry za odkop
2) czytam ten temat i się zastanawiam jak to w końcu jest. 2.0 Agg ma czujnik spalania stukowego który przestawia zapłon i go reguluje. To w końcu w 2.0 agg ustawia się zapłon czy nie?
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 403 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5869
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-09-14, 21:55   

Nie, dokładniejsze info masz na priv
 
 
Kriss_Lodz 
Czytacz
4-Cars Łódź


Silnik: ADY
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-14, 21:56   

W teori da się go ustawić chociaż wszystkim steruje ECU i ma na stałe zapisaną mapę wtrysku razem z mapą zapłonu ale.... no właśnie jest to jedno ale ja mam silnik ADY i po przekopaniu ton dokumentacji doszliśmy z kumplem do wniosku że musi to działać tak samo jak w Hondzie on ma Accorda 93 wersja USA 2.2 bez V-Tec-a i tam jest tak że po wejściu w tryb serwisowy da się regulować zapłon, nawet są znaki na kole pasowym :D teraz pytanie jak się to robi w VW ?? niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :(
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ??

Zostań klientem stacji ASO :)
 
 
 
killah
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-14, 22:02   

pablomed napisał/a:
Nie, dokładniejsze info masz na priv


dziękuję za odpowiedź.

Jednak pozwolę sobie tutaj skopiować twoją wiadomość żeby ta wiedza (bardzo rzeczowa) przydała się też innym:

Cytat:
Pierwsza taka że jest czujnik halla w aparacie zapłonowym oraz w Twoim silniku czujnik położenia wału. Czujnik wału jest podstawowy - dzięki niemu jest iskra. W silnikach bez czujnika wału czyli jak mój 2E za iskrę odpowiada tylko hall w aparacie. Teraz tak: żeby sterownik silnika czyli też i Vag mógł określić wyprzedzenie zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia - to sa właśnie te dwa czujniki - na podstawie różnic w czasie między impulsami z obu czujników może sobie to wyprzedzenie wyliczyć i je potem modyfikować - nie masz w to możliwości ingerencji chyba że zmiany map zapisanych w sterowniku więc to pomijamy. Czyli nic nie jesteś w stanie ustawić lampą stroboskopową jak w moim 2E. Dlatego ważne jest właściwe ustawienie aparatu zapłonowego w AGG czy ADY bo jak źle jest ustawiony to sterownik gubi ten punkt odniesienia przechodzi w tryb awaryjny masz odcinkę na 5000/obrotów i muli.
Druga kwestia to czujnik stuków, on działa zawsze podobnie niezależnie czy to 2E czy AGG lub ADY tak jak napisałeś, czyli w momencie wystąpienia spalania stukowego cofa zapłon o kilka stopni - raczej 4, jeśli nie pomoże i dalej sa stuki to kolejne 4 itd, jeśli stuki znikają to stopniowo przyśpiesza zapłon etapami po 2 stopnie aż do wystąpienia stuków - aż do pewnej maksymalnej zapisanej w mapie wartości czyli ok 40 stopni na wyższych obrotach.


mam nadzieję że nie było praw autorskich do tego priva :) dziękuję za pomoc.
 
 
Kriss_Lodz 
Czytacz
4-Cars Łódź


Silnik: ADY
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-14, 22:07   

Jak już jesteśmy przy temacie zapłony to czy w ADY jest gdzieś znak na wałku pośrednim?? bo będę się zabierał za rozrząd od razu zerknę czy jest wszystko tak jak być powinno :D
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ??

Zostań klientem stacji ASO :)
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 403 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5869
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-09-16, 21:28   

jest na jego kole zebatym, to koło jest to samo co na wałku rozrządu i identycznie ma dwa znaki, interesuje cię ten po stronie zewnętrznej masz go zgrać z nacięciem na prowizorycznie założonym (bez dolnej osłony paska rozrządu) kole pasowym. To ustawienie jest często pomijane potem korygują mechanicy ustawienie aparatu zapłonowego napędzonego od wałka pośredniego, więc niema się co dziwić jak po właściwym ustawieniu wałka pośredniego auto przestaje działać lub dobrze działać
 
 
Kriss_Lodz 
Czytacz
4-Cars Łódź


Silnik: ADY
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 120
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-19, 00:54   

pablomed Masz u mnie dobrego browara :) niestety aparat też musiałem na znakach ustawić, przy okazji przyśpieszyłem zapłon o 2 stopnie i tak powinno być na LPG, od razu inaczej pracuje i bardzo się wyciszył.
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ??

Zostań klientem stacji ASO :)
 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska